Lada 2104 1700i vm1997
Lähetetty: 3.5.2011 21:02
Keväällä 2008 kävin moisen myrskytuulen hakemassa tuosta toiseltapuolelta järveä kun ilmaseksi sattu saamaan. Sen kesän kivasti kuljin sillä parin kilsan työmatkaa lähes päivittäin. Syksyn tullen sergei jäi hiukan köin eläkkeelle kun leimaa en viitsinyt uudistaa.
Seuraavat vuodet Sergei oli hyvin hajanaisessa rälläilykäytössä, kunnes tuossa huhtikuun alussa lumien sulaessa kyllästyin katselemaan mokomaa. Paalittamisen sijasta tönäisin romppeen talliin ja päätin tehdä hiukan lähempää tuttavuutta.
Minkäänlaista huoltoa laitteelle ei ole tehty koskaan minun omistuksessa (tuskin muulloinkaan), jos tankkaamista ja paria öljynlisäystä ei lasketa. Kunto on kyllä myös sen mukainen. Matkamittari näyttää hiukan reilua 60 tuhatta, mutta vaijeri on tainnut olla koko omistusaikani irtipoikki ja kappaleina. Konetilan kunnosta päätellen kone on myös keittänyt joskus melko rankasti. Venttiilikopan maali kuplii ja syyläri on... mielenkiintoisessa kunnossa.
Kaikesta tästä ja paljosta muusta huolimatta mieleeni on iskostunut ajatus että vielä jonain päivänä Sergei rullaa ulos konttorista ajoaikaa papereissaan. Projektin mahdottomuutta lisää omalta osaltaan itse suorittajakin. Taisi olla vuonna 2010 kun ensimmäisen kerran vaihdoin autoon hehkut ja öljyt itse. Silloin kyseessä oli kylläkin korruptoitunut länsimaalainen rakkine. Että näin vahvalta osaamispohjalta lähdetään.
Tähän mennessä olen hiljoksiin purkanut lähinnä konetilaa ja räpsinyt noin miljardi kuvaa että osaisin ehkä laittaa piuhat jotenkuten oikeisiin reikiin sitten kun sen aika jonain vuonna tulee. Purkamolta löytyi "uusi" syyläri (6 vuotta autoa vanhempi), ja motonetistä vesiletkuja ja termostaattia ja muuta pikkusälää.
Kuten ehkä arvata saattaa, kaikenlainen niksipirkkailu ja ideoiden jakaminen on enemmän kuin tervetullutta. Ja lisäksi jos jotain hajua moottorin tiivisteiden saamisesta on niin sekin kyllä kiinnostaa. Tänneppä päivittelen varmaankin hyvin verkkaiseen tahtiin projektin edistymistä. Kuvia sergein elämästä ja nyt alkaneesta elvyttämisestä löytyy picasasta.
https://picasaweb.google.com/Konkwine/Sergei#
Seuraavat vuodet Sergei oli hyvin hajanaisessa rälläilykäytössä, kunnes tuossa huhtikuun alussa lumien sulaessa kyllästyin katselemaan mokomaa. Paalittamisen sijasta tönäisin romppeen talliin ja päätin tehdä hiukan lähempää tuttavuutta.
Minkäänlaista huoltoa laitteelle ei ole tehty koskaan minun omistuksessa (tuskin muulloinkaan), jos tankkaamista ja paria öljynlisäystä ei lasketa. Kunto on kyllä myös sen mukainen. Matkamittari näyttää hiukan reilua 60 tuhatta, mutta vaijeri on tainnut olla koko omistusaikani irtipoikki ja kappaleina. Konetilan kunnosta päätellen kone on myös keittänyt joskus melko rankasti. Venttiilikopan maali kuplii ja syyläri on... mielenkiintoisessa kunnossa.
Kaikesta tästä ja paljosta muusta huolimatta mieleeni on iskostunut ajatus että vielä jonain päivänä Sergei rullaa ulos konttorista ajoaikaa papereissaan. Projektin mahdottomuutta lisää omalta osaltaan itse suorittajakin. Taisi olla vuonna 2010 kun ensimmäisen kerran vaihdoin autoon hehkut ja öljyt itse. Silloin kyseessä oli kylläkin korruptoitunut länsimaalainen rakkine. Että näin vahvalta osaamispohjalta lähdetään.
Tähän mennessä olen hiljoksiin purkanut lähinnä konetilaa ja räpsinyt noin miljardi kuvaa että osaisin ehkä laittaa piuhat jotenkuten oikeisiin reikiin sitten kun sen aika jonain vuonna tulee. Purkamolta löytyi "uusi" syyläri (6 vuotta autoa vanhempi), ja motonetistä vesiletkuja ja termostaattia ja muuta pikkusälää.
Kuten ehkä arvata saattaa, kaikenlainen niksipirkkailu ja ideoiden jakaminen on enemmän kuin tervetullutta. Ja lisäksi jos jotain hajua moottorin tiivisteiden saamisesta on niin sekin kyllä kiinnostaa. Tänneppä päivittelen varmaankin hyvin verkkaiseen tahtiin projektin edistymistä. Kuvia sergein elämästä ja nyt alkaneesta elvyttämisestä löytyy picasasta.
https://picasaweb.google.com/Konkwine/Sergei#

