Sivu 1/2

ketjunkiristin...

Lähetetty: 16.1.2009 10:13
Kirjoittaja ^pena^
oisko kellään kuvaa tosta vfts mallin laakeroidusta ketjunkiristimestä kun koitin hakua mut kuvat ei enää näy...mulla tulossa 1.7 ladan kone 40 vaakaimuil, peltisatsil ja noin 300 asteisella nokalla ja puristukset on jotakin 10 luokkaa niin kiinnostas tommonen kiristin...

Re: ketjunkiristin...

Lähetetty: 16.1.2009 14:13
Kirjoittaja ^pena^
kuinkas paljon muuten tommosest vakio 1.7 kannattaa puristuksia nostaa ihan katukäyttöön?näillä näkymin vaan kansi plaanataan suoraks ja lohkosta otetaan milli et männät tulee lohkon tasolle...kokemuksia???

Re: ketjunkiristin...

Lähetetty: 16.1.2009 14:26
Kirjoittaja START
tulee varmaan aika hyvät puristukset jo tollakin, se milli lohkosta meinaan vaikuttaa jo aika paljon.

Re: ketjunkiristin...

Lähetetty: 16.1.2009 14:31
Kirjoittaja ^pena^
oon laskeskellu että 9.5-10 väliin menee...äskön muuten sain valmiiksi tuplavakaaja ja sehän on oikeesti hyvä keksintö!!!

Re: ketjunkiristin...

Lähetetty: 16.1.2009 16:26
Kirjoittaja START
ei kyllä kuulosta pahalta, jääkö muka niin alas? kärsis varmaan vähän enempikin olla

Re: ketjunkiristin...

Lähetetty: 16.1.2009 18:49
Kirjoittaja elmeri racing team
jos käytät 1,2mm tiivistettä niin mäntä sais tulla ainakin 0,3mm yli lohkon mieluummin 0,4mm eikö vakio männässä ole vielä se monttu niin ei ne rutut vielä kovin ylös nouse varsinkin jos on kiriämpi nokkaakseli käytössä.Kannattaa myös kattella niitä venttiilinkoloja 300 asteisessa nokassa on varmaan nostojakin enemmän kun vakiossa ettei ota venat mäntiin kiinni.

Re: ketjunkiristin...

Lähetetty: 17.1.2009 0:32
Kirjoittaja ATS 8x13
10,7:1 suhdetta kestää vakiotiiviste. Itellä ollu joskus jääautossa 10,5:1 ja tuntitolkulla nilkka suorana vedetty eikä mitään ongelmia. Tosin jos nokka on 300 asteen hujakoilla niin suhde vois olla jo ainakin 11,5:1. Mutta jos 10,5:1 laitat niin pelaa varmasti, ja männät kestää vielä jotenkin.

Re: ketjunkiristin...

Lähetetty: 17.1.2009 0:40
Kirjoittaja START
ATS 8x13 kirjoitti:10,7:1 suhdetta kestää vakiotiiviste.
onko sulla ollut tarvike vai 1700 tiiviste? kuinkas vahva ladan vakio tiiviste on? siis tavallinen tarvike 1500 tai 1600. entäs onko 1700 yhtä paksu?

Re: ketjunkiristin...

Lähetetty: 17.1.2009 10:05
Kirjoittaja elmeri racing team
mahtaako käydä 1700seen muu kuin oma tiiviste ja viimmeksi tulleet 1700sen tiivisteet oli 1,2mm paksuja,joskus saanu tasan millin paksusia ,kannattaa ottaa heti muutama jos tekee tarkan ylityksen männille jos tiiviste menee niin on samallainen tilalle.

Re: ketjunkiristin...

Lähetetty: 17.1.2009 17:46
Kirjoittaja ^pena^
koneeseen tulee uudet männät ja kaikki laakerit mutta vauhtipyörä täytys päättää et pitäiskö vaan vakiona vai keventäiskö vähäsen...paljohan muuten maksaa tasapainotus kampuraan ja vauhtipyörään?

Re: ketjunkiristin...

Lähetetty: 17.1.2009 19:17
Kirjoittaja urpo600
Siinä olis ainakin kuva mun ketjukiristimistä.

Kuva

Sain sen eilen valmiiks,jos nyt joskus talven aikana sais sen istutettu siihen
koneseen vielä niin olis hyvä.

Re: ketjunkiristin...

Lähetetty: 17.1.2009 19:42
Kirjoittaja pressa
Mielstäni nimimerkillä RTJN65 on ollu myynnissä edullisesti noita kiristimiä.

Re: ketjunkiristin...

Lähetetty: 18.1.2009 20:21
Kirjoittaja ^pena^
tänään purin kannesta venttiilit poies ja rupesin kohdisteleen imusarjaa kanteen...paljohan vauhtipyörästä uskaltaa ottaa pois että vääntö ei vielä paljoa kärsis?samalla tänään koitin paljo tolla nokalla aukee venttiilit niin näkyy aukeevan noin 12mm

Re: ketjunkiristin...

Lähetetty: 18.1.2009 20:46
Kirjoittaja ATS 8x13
Teet 5kg vauhtipyörän.

Re: ketjunkiristin...

Lähetetty: 18.1.2009 20:52
Kirjoittaja ralli lada
STARTilla on 290nokka ja 4kilon vauhtipyörä ja on vielä helppo ajaa, vääntää alhaalta sen mitä tommonen lievästi viritetty voi.