ketjunkiristin...

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
^pena^
Viestit: 159
Liittynyt: 14.4.2005 22:09
Paikkakunta: janakkala

ketjunkiristin...

Viesti Kirjoittaja ^pena^ »

oisko kellään kuvaa tosta vfts mallin laakeroidusta ketjunkiristimestä kun koitin hakua mut kuvat ei enää näy...mulla tulossa 1.7 ladan kone 40 vaakaimuil, peltisatsil ja noin 300 asteisella nokalla ja puristukset on jotakin 10 luokkaa niin kiinnostas tommonen kiristin...
ei riemulla rajaa kun ladalla ajaa!!!
^pena^
Viestit: 159
Liittynyt: 14.4.2005 22:09
Paikkakunta: janakkala

Re: ketjunkiristin...

Viesti Kirjoittaja ^pena^ »

kuinkas paljon muuten tommosest vakio 1.7 kannattaa puristuksia nostaa ihan katukäyttöön?näillä näkymin vaan kansi plaanataan suoraks ja lohkosta otetaan milli et männät tulee lohkon tasolle...kokemuksia???
ei riemulla rajaa kun ladalla ajaa!!!
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: ketjunkiristin...

Viesti Kirjoittaja START »

tulee varmaan aika hyvät puristukset jo tollakin, se milli lohkosta meinaan vaikuttaa jo aika paljon.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
^pena^
Viestit: 159
Liittynyt: 14.4.2005 22:09
Paikkakunta: janakkala

Re: ketjunkiristin...

Viesti Kirjoittaja ^pena^ »

oon laskeskellu että 9.5-10 väliin menee...äskön muuten sain valmiiksi tuplavakaaja ja sehän on oikeesti hyvä keksintö!!!
ei riemulla rajaa kun ladalla ajaa!!!
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: ketjunkiristin...

Viesti Kirjoittaja START »

ei kyllä kuulosta pahalta, jääkö muka niin alas? kärsis varmaan vähän enempikin olla
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
elmeri racing team
Viestit: 139
Liittynyt: 11.12.2005 20:57
Paikkakunta: lohja

Re: ketjunkiristin...

Viesti Kirjoittaja elmeri racing team »

jos käytät 1,2mm tiivistettä niin mäntä sais tulla ainakin 0,3mm yli lohkon mieluummin 0,4mm eikö vakio männässä ole vielä se monttu niin ei ne rutut vielä kovin ylös nouse varsinkin jos on kiriämpi nokkaakseli käytössä.Kannattaa myös kattella niitä venttiilinkoloja 300 asteisessa nokassa on varmaan nostojakin enemmän kun vakiossa ettei ota venat mäntiin kiinni.
ääni ei riitä voimaa täytyy olla
ATS 8x13

Re: ketjunkiristin...

Viesti Kirjoittaja ATS 8x13 »

10,7:1 suhdetta kestää vakiotiiviste. Itellä ollu joskus jääautossa 10,5:1 ja tuntitolkulla nilkka suorana vedetty eikä mitään ongelmia. Tosin jos nokka on 300 asteen hujakoilla niin suhde vois olla jo ainakin 11,5:1. Mutta jos 10,5:1 laitat niin pelaa varmasti, ja männät kestää vielä jotenkin.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: ketjunkiristin...

Viesti Kirjoittaja START »

ATS 8x13 kirjoitti:10,7:1 suhdetta kestää vakiotiiviste.
onko sulla ollut tarvike vai 1700 tiiviste? kuinkas vahva ladan vakio tiiviste on? siis tavallinen tarvike 1500 tai 1600. entäs onko 1700 yhtä paksu?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
elmeri racing team
Viestit: 139
Liittynyt: 11.12.2005 20:57
Paikkakunta: lohja

Re: ketjunkiristin...

Viesti Kirjoittaja elmeri racing team »

mahtaako käydä 1700seen muu kuin oma tiiviste ja viimmeksi tulleet 1700sen tiivisteet oli 1,2mm paksuja,joskus saanu tasan millin paksusia ,kannattaa ottaa heti muutama jos tekee tarkan ylityksen männille jos tiiviste menee niin on samallainen tilalle.
ääni ei riitä voimaa täytyy olla
^pena^
Viestit: 159
Liittynyt: 14.4.2005 22:09
Paikkakunta: janakkala

Re: ketjunkiristin...

Viesti Kirjoittaja ^pena^ »

koneeseen tulee uudet männät ja kaikki laakerit mutta vauhtipyörä täytys päättää et pitäiskö vaan vakiona vai keventäiskö vähäsen...paljohan muuten maksaa tasapainotus kampuraan ja vauhtipyörään?
ei riemulla rajaa kun ladalla ajaa!!!
Avatar
urpo600
Viestit: 222
Liittynyt: 6.2.2007 14:14
Paikkakunta: Dragsfjärd

Re: ketjunkiristin...

Viesti Kirjoittaja urpo600 »

Siinä olis ainakin kuva mun ketjukiristimistä.

Kuva

Sain sen eilen valmiiks,jos nyt joskus talven aikana sais sen istutettu siihen
koneseen vielä niin olis hyvä.
Niva 2121 1700i -78 (Projekti)
Suzuki VZ800 Marauder 2002 (Bobberiprojekti)
Galleria: http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... ?album=749
Avatar
pressa
Viestit: 10517
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: ketjunkiristin...

Viesti Kirjoittaja pressa »

Mielstäni nimimerkillä RTJN65 on ollu myynnissä edullisesti noita kiristimiä.
^pena^
Viestit: 159
Liittynyt: 14.4.2005 22:09
Paikkakunta: janakkala

Re: ketjunkiristin...

Viesti Kirjoittaja ^pena^ »

tänään purin kannesta venttiilit poies ja rupesin kohdisteleen imusarjaa kanteen...paljohan vauhtipyörästä uskaltaa ottaa pois että vääntö ei vielä paljoa kärsis?samalla tänään koitin paljo tolla nokalla aukee venttiilit niin näkyy aukeevan noin 12mm
ei riemulla rajaa kun ladalla ajaa!!!
ATS 8x13

Re: ketjunkiristin...

Viesti Kirjoittaja ATS 8x13 »

Teet 5kg vauhtipyörän.
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: ketjunkiristin...

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

STARTilla on 290nokka ja 4kilon vauhtipyörä ja on vielä helppo ajaa, vääntää alhaalta sen mitä tommonen lievästi viritetty voi.
21013 2300tic
Vastaa Viestiin