Sivu 2/2

Lähetetty: 27.7.2004 22:46
Kirjoittaja Turbiini
Ei munlada vaan meinaa kovin helposti ykkösellä sulattaa, vaatii kakkosen että saa koneelle kuormaa ja ahtimen pyörimään yleensä jää joku 20m ja loivasti vasemmalle käännyttäessä sulaa molemmat kumit aika iloisesti myös kolmosella. Vesikelillä vitosellakin on joskus hauskaa luistella.
Se että se oikea pyörä sulaa helpommin johtuu siitä että ladassa on jäykkä takaakseli jolloin kartaani pyrkii pyörittämään akselistoa ja keventää oikean puoleista rengasta, kiihdytys koneissa asia korjataan käyttämällä oikealla jäykempää jousta.

Lähetetty: 28.7.2004 0:55
Kirjoittaja Misha
Sulla on iskarit paskana.

tota

Lähetetty: 28.7.2004 8:08
Kirjoittaja Lada-Jussi
joissain 1500S autoissa on viisivaihteisen lootan kanssa 4,1 perä, kuten myös 5-vaihteisissa 1300 koneisissa usein on. Jotain huipputaloudellisuutta siinä on kai haettu kun ylivaihteen lisäksi 3,9 perä, vaikka auto ei enää jaksakaan vetää vitosella kovin taloudelllisesti.

Lähetetty: 28.7.2004 9:28
Kirjoittaja dJONY
Boris kirjoitti: Kyllähän auto kun auto sutii kun tarpeeks keventää toista pyörää. Kerran kattelin kun pojaat poltteli warrella, sai kyllä aika tiukkaa rinkiä ajaa.
Kyllä mie kaverin nappisilmällä (1200l jossa 1200s moottori) poltin kumia ihan valoista suoraan lähdettyä ja ilman jarrua tosin siin oli sillon nastarenkaat alla (kesäkuun puolivälissä)... Ei tosin tullu kateltuu tuliko minkälaista viirua...

Lähetetty: 28.7.2004 10:38
Kirjoittaja Odessa
Kyllä siinä nakki palaa, jos on löysä alusta. Mulla oli -66 vm. Dodge Dartissa korotettu perä ja sehän meni niin veteläksi, että vinku joka kaarteessa eikä meinannu pysyä tiellä. Lisäksi siinä lotjassa oli oikeat elokuvarenkaat. Kumi vinku kovalla soratiellä ja jätti nurmikkoon mustaa raitaa :wink:

Lähetetty: 28.7.2004 17:16
Kirjoittaja LamaAjanElvis
eilen näin kun pyörittivät vanhalla diesel mersulla paskarinkiä parkissa. sekin rouhi ihan mukavasti kun kallistu tarpeeks.

Lähetetty: 13.8.2004 19:41
Kirjoittaja Stefa
Onhan tuota tullut joskus leikittyä. Mulla tuossa tosin kemppiläinen perä. Jarrulla pitämällä polttaa kakkosella komiasti vaikka uudet iskarit ja matalampi ja jäykempi perä. Eikä rupea hyppyyttämään yhtään niinkuin jotkut teini-dx:t tuppaa tekemään, mitenkään niitäkään väheksymättä.

Lähetetty: 19.8.2004 13:42
Kirjoittaja koppakuoriainen
kyllähän se sleississä lähtee jos on ne leveyttä "sirkkelinterä" kumet alla. omassa nappisilmässä on satakasivitoset sliksit takana alla ja lukkoperä niin en usko että lata kovin poikittain enää omin avuin luisuu :lol: .

Lähetetty: 20.8.2004 19:59
Kirjoittaja just for fun
jusu kirjoitti:
LamaAjanElvis kirjoitti:siis nuo asfalttihommat tapahtuu tietenkin vaan toisella nakilla.

VakioLadan vetopyöräteho ei taida asfaltilla riittää molempien takapyörien rivuuttamiseen, joten jos sutimista tapahtuu, se tapahtuu vain yhdellä pyörällä, jostain syystä yleensä oikealla. :?
Kyllä mun -88 1200 ÄS poltti kuivalla pitkän matkaa kummallakin. Ja perä EI ollut rikki. Ja kone oli vaakio, mitä nyt normaalit: pörinäputki, kaasari "säädöissä", ja flekti potkurin tilalla. Se on pitkälti kuskista kiinni :roll:

Väittävät muuten ton oikean pyörän teorian johtuvan kardaanin pyörimissuunnasta.

Lähetetty: 20.8.2004 21:37
Kirjoittaja turbo ic
kyllä munkin 1200 polttaa molempia 205 renkaita kolmoselle asti ja sit rupee kytkin luistaan :(

sutiihan se

Lähetetty: 21.8.2004 0:23
Kirjoittaja pravda
Eikös se vanha konsti ollu näin:

1. otetaan pissapojan säiliö, suuttimet ja moottori
2. porataan reiät takalokasuojiin
3. asennus (pissapoijat reikiin, nappi kojelautaan jne)
4. jäte-öljyä (tai vaikka luonnossa hajoavaa ruoka-öljyä) säiliöön ja sudittelemaan

Näillä konsteilla suti Mosse aikanaan komeiden savujen saattelemana, eli napista painelemalla saivat spruitan liukastetta fillareille ja voilá, säälittävä tehoinen Mossekin paahto ku isolohko jenkki :D