Magnetismin teoriaa, osa 1. Selittämättömät ilmiöt.

Hauskoja kaskuja, anekdootteja ja Lada-vitsejä yms.
Ricerider

Magnetismin teoriaa, osa 1. Selittämättömät ilmiöt.

Viesti Kirjoittaja Ricerider »

Kuten kaikki sähkötekniikkaa opiskelleet tietävät, kestomagneetin toiminta perustuu magneetin kahteen napaan, etelänapaan(merkitään S ) pohjoisnapaan (merkitään N ). Näitä on tutkittu jo melko kauan.
Äskettäin on havaittu myös länsinavalta(merkitään W ) itänavalle (merkitään E ) toimiva magneetti. Suomessa tämäntyyppisiä magneetteja kutsutaan virallisesti ajoneuvoiksi. Selvyyden vuoksi napaisuudeltaan vastakkaisia ajoneuvoja kutsutaan ja merkitään eri nimillä, esim. seuraavissa malleissa on ainoastaan länsinavat: BMW, Mercedes-benz jne. ja seuraavissa ainoastaan itänavat: LADA, FSO, Moskvitsh jne. Tarkempia tietoja löytyy alan lehdistä, esim. Huulilasi. Ihmetystä tutkijoiden keskuudessa aiheuttaa se, että "länsinapainen" ajoneuvo kykenee saavuttamaan aivan järkyttävän suuren kiihtyvyyden joutuessaan "itänapaisen" ajoneuvon vaikutuspiiriin. Outoa on myös se, että kun "länsinapainen" ajoneuvo on ohittanut "itänapaisen", muuttuu suurehko vetovoima kuin taikaiskusta vähintään yhtä suureksi hylkimisvoimaksi. Tällöin "länsinapaisen" ajoneuvon kiihtyvyys pysyy jonkin aikaa melko voimakkaana suhteessa "itänapaiseen" ajoneuvoon. On myös huomattavaa, että vuon tiheys ja sitä kautta ajoneuvon nopeus on suurempi ajettaessa tiellä kuin esimerkiksi ojan pohjalla, jossa se on jo huomattavasti pienempi ja nopeus siitä syystä alhaisempi. Suomessa ilmiö on siinä määrin voimakas, että tänne on tullut tutkijoita jopa ympäri maailman ihmettelemään suomalaista kallioperää.
zetagi

Viesti Kirjoittaja zetagi »

:lol: No jopas nyt jotakin ....
Avatar
larbatzi
Viestit: 140
Liittynyt: 4.10.2004 9:09

Viesti Kirjoittaja larbatzi »

meikäläinen on ollut koko ajan ihan pihalla sähkön teoriasta mutta nyt selvisi ihan kaikki kiitos :lol:
kaikkea ei voi koskaan tietää
R.I.P Lada 2104 1700i -96
Vastaa Viestiin