F-ryhmän takaiskarit
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
F-ryhmän takaiskarit
Mitkäs iskarit Ladaan taakse?Ladaan tarkoitetussa Bilstainissa toimitusvaikeuksia, Bj:n etusia ei enään saa eli mitä sitten ja mistä?
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
Onkos tämä nyt se vähän Ladan vanhaa Bilsteiniä löysempi versio, jota Lautamäki kauppaa 95€ kipale.Sandman Nupnaun kautta löytyy sitä omaansa, mutta 250€ kipaleelta.mickey-69 kirjoitti:Ladaan kannattaa laitaa taakse toi B46-0248 mallinen Bilstein, siinä kun on toi ulostulo parempi kuin Ladan omassa versiossa....
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Kyllä vain...., itse asiassa tuo iskari on Toyota BJ:n etuiskari... Meille aikanaan rakennettiin tuon maahantuojan, eli Sandman Nupnaun edustajan (Nevänperä) kanssa yhteistyössä alusta tuohon meidän VFTS:ään... Tuo kyseinen kaveri on ajannu itsekin rallia ja kehitelly alustoja mm. Peltosen Esan kanssa Starleteihin ja myös Hannukaisen Sepon VFTS:ään.. Voin kokemuksesta sanoa että toimii noilla takapumpuilla paljon paremmin... Takaiskarin pitää olla ns. "löysempi", eli ulostulo nopeampi, koska mitä pidempään takapyörä on maassa kiinni, sitä pidempään se myös vetää....



- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
[quote="mickey-69"]Eiköhän..!! Missäs päin meinaatte aloitaa kauden......, vai ihan siviilipeliinkös nuo tulee...?
[/quote
Kyllähän nuo kilpuriin tulee.Koneesta ei ole saatu savuja maaliskuun jälkeen, mutta katotaanhan...meinaatteko haastaa?

Kyllähän nuo kilpuriin tulee.Koneesta ei ole saatu savuja maaliskuun jälkeen, mutta katotaanhan...meinaatteko haastaa?
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
-
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
niin missäpäin me ladakuskit aloitamme kautemme??
Itse startataan Sata-moto ralliin 21.1.
Itse startataan Sata-moto ralliin 21.1.
http://www.numppamotorsport.com
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
Heh heh..., vai haastaa... No katsotaan nyt... Ajatteko B vai A-junnuissa vai peräti yleisessä....?Toveri Sladimir kirjoitti:mickey-69 kirjoitti:Eiköhän..!! Missäs päin meinaatte aloitaa kauden......, vai ihan siviilipeliinkös nuo tulee...?[/quote
Kyllähän nuo kilpuriin tulee.Koneesta ei ole saatu savuja maaliskuun jälkeen, mutta katotaanhan...meinaatteko haastaa?
Kausi piti aloitaa Kymenlaakso-rallista, mut en oo vielä saannu Hannukaiselta lootaan osia, joten tuo ralli jää väliin... On tosin tuossa yks ehjä suorakytky lootakin tiedossa, riippuu tosin hinnasta ja lootan kunnosta...
Seuraavaksi on ohjelmassa Puutalo-ralli Hyrylässä ja 99,9% varmuudella ajetaan Lammi-rallissa 4.3.2006....
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
A-nuorissa ajellaan.Oltiinkohan Revontulirallissa 2002 samassa luokassa?mickey-69 kirjoitti:Toveri Sladimir kirjoitti:Heh heh..., vai haastaa... No katsotaan nyt... Ajatteko B vai A-junnuissa vai peräti yleisessä....?mickey-69 kirjoitti:Eiköhän..!! Missäs päin meinaatte aloitaa kauden......, vai ihan siviilipeliinkös nuo tulee...?[/quote
Kyllähän nuo kilpuriin tulee.Koneesta ei ole saatu savuja maaliskuun jälkeen, mutta katotaanhan...meinaatteko haastaa?
Kausi piti aloitaa Kymenlaakso-rallista, mut en oo vielä saannu Hannukaiselta lootaan osia, joten tuo ralli jää väliin... On tosin tuossa yks ehjä suorakytky lootakin tiedossa, riippuu tosin hinnasta ja lootan kunnosta...
Seuraavaksi on ohjelmassa Puutalo-ralli Hyrylässä ja 99,9% varmuudella ajetaan Lammi-rallissa 4.3.2006....
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Niinhän mekin....
Ahaa..., joo oltiihan me siel, oltiin silloin vielä B-junnuissa ja alla oli se valkoinen rivonnäköinen ent. VFTS....
Kyseltiin kahden pätkän jälkeen Lada miehiltä vetoakselia lainaks, kun meinas alkaa laakeri purkeneen ilman ennakkovaroitusta...
Saa**nanmoinen pakkanen kaiken lisäks sinä päivänä... Meil oli siel ihan hyvä yritys, mut kolmosella sukellettiin hankeen ja siinä meni sit aikaa niin paljon et se siitä.... Nelospätkää vedettiin suuren vi**tuksen vallassa ihan apinanraivolla ja pari km ennen maalia vauhtipyörä räjähti tuhannen ruumeniks.... No joo....
Missäs meinaatte ajaa tänä vuonna.....?

Ahaa..., joo oltiihan me siel, oltiin silloin vielä B-junnuissa ja alla oli se valkoinen rivonnäköinen ent. VFTS....



Missäs meinaatte ajaa tänä vuonna.....?
ladan takaiskarit
Meillä on paikallaan jotkut hirveän paksut(suuri halkaisija) monroen kaasuiskunvaimentimet. Tarkkaa ei tiedetä mistä autosta ne ovat.
Ne on vaan ostettu ladan bilsteinin mittojen mukaan(lyhin pituus ja suurin pituus mukaan) ja sanottu että aika jämäkkä iskari pitäisi olla.Siis edellisen omistajan toimesta. Ratkaisu oli ollut väliaikainen kun muita ei ollut sillä hetkellä saatavana.
Aluksi epäilytti että eihän noilla tee mitään siis monroet ralliautossa, mutta takaiskarit on osoittautunut yllättävän hyviksi. Iskari sopivan jämäkkä, mutta silti tarpeeksi löysä "pinnasta" että perä pysyy tosi hyvin tiessä eikä pompota tai täristä yhtään.
Sanottakoon vielä että ei iskarit tee pelkästään auton takapäästä täydellistä ja hyvin toimivaa vaan myös jousien,linkkien yms.. pitää olla balanssissa ja oikeanlaiset jotta perä toimisi tarkoitetulla tavalla.
Ne on vaan ostettu ladan bilsteinin mittojen mukaan(lyhin pituus ja suurin pituus mukaan) ja sanottu että aika jämäkkä iskari pitäisi olla.Siis edellisen omistajan toimesta. Ratkaisu oli ollut väliaikainen kun muita ei ollut sillä hetkellä saatavana.
Aluksi epäilytti että eihän noilla tee mitään siis monroet ralliautossa, mutta takaiskarit on osoittautunut yllättävän hyviksi. Iskari sopivan jämäkkä, mutta silti tarpeeksi löysä "pinnasta" että perä pysyy tosi hyvin tiessä eikä pompota tai täristä yhtään.
Sanottakoon vielä että ei iskarit tee pelkästään auton takapäästä täydellistä ja hyvin toimivaa vaan myös jousien,linkkien yms.. pitää olla balanssissa ja oikeanlaiset jotta perä toimisi tarkoitetulla tavalla.