Sivu 1/1
Ladan perä
Lähetetty: 22.12.2005 21:23
Kirjoittaja lada 2104
onko kellään hajotus kuvaa ladan perästä kun minun oli tarkoitus hitsata siitä lukko perä mutta en tiedä että mikä rattaat pitää hitsata kiinni?
Lähetetty: 22.12.2005 21:25
Kirjoittaja ladaracing pori
skannaan korjauskirjasta ja laitan tonne galleraan kuvan siitä.
Lähetetty: 22.12.2005 21:47
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Kemppilukkoo tehdessä sieltä sulatetaan ne pikkurattaat yhteen tai sitten tekee niihin vaan nöölit että ne lukittuu. Hetken kun sitä perää pyörittelet niin kyllä sen toiminta selviää.
Ite tekisin ennemmin spoolin kuin hitsilukon ni ei tuu sitä lämpörasitusta!
Lähetetty: 22.12.2005 21:56
Kirjoittaja ladaracing pori
Lähetetty: 23.12.2005 23:23
Kirjoittaja Stefa
Valaiskaapas tietämätöntä tuosta spoolista. Minkälainen tuo on rakenteeltaan? Kiihdytyspeleissähän noita käyttävät, mutta mikä on se etu?
Lähetetty: 23.12.2005 23:44
Kirjoittaja kapa
Niin siis eikös spooli ole sellainen mutikka, joka korvaa tasauspyörästön. Periaatteessa tasauspyörästön koppa, jossa ei vaan ole tasauspyöriä sisällä. Siihen on vaan tehty kiinnitys paikat lautaspyörälle ja hammastukset vetarin päille jotka tulee sinne sisään ja tällöin vetoakselit on yhtä puuta. Tämä palikka on siis koneistettu sopivasta metallista, näin ollen kestävyys parempi kuin kemppilukossa. Ei vaaraa että hitsaukset pettää tai hitsauksen lämpörasitusten aiheuttamia rikkoutumisia.
Näin olen ainakin asian ymmärtänyt, en tosin ole tuollaista spoolia koskaan livenä nähnyt. Jos tämä oli ihan puutaheinää niin viisaammat saa korjata

Lähetetty: 24.12.2005 3:57
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Joo spooli on tosiaan ns. holkkilukko, eli sillä korvataan tasauspyörästö tai sen rattaat. Jokainen varmaan tekee vähän erilaisen mut mulle yks kiihdytysautoilija neuvo tekeen sellasen simppelin eli pätkä putkee johon koko matkalle pooritus vetareille ja keskelle putkee reikä keskitappia varten jottei putki pääse vaeltaan.
Ittellä ei o ikinä tällästä ollut mutta paljon sitä kehutaan.
Suurin ero tossa spoolissa kemppiin verrattuna on se kestävyys eli just ne lämpöasiat!!!
Ja jos oikeesta materiaalista sen tekee niin se holkkihan myötää vähän rasituksen alla eli ei pistä niin pahasti hanttiin kurveissa.
Ne tosin monesti tehdään melko kovasta tavarasta jolloin täytyy varautua hyppyihin parkkiksilla peruutellessa

Lähetetty: 24.12.2005 8:10
Kirjoittaja kapa
Tässä olisi kuva yhdenlaisesta spoolista, tää on kuplaan tarkoitettu

Lähetetty: 26.12.2005 20:56
Kirjoittaja eka latukkani
mulla ainaskin kun pikkurattaista olivat hampaat kadonnut ni sulattelin ne kaikki välit kiinni ja sen jälkeen vielä siihen tasaus pyörästön kehään kiinni, oli aika lämmin kun kuumana oli vähän tahmea mutta kylmänä toimi hyvin, et paikoilleen vaan ja ölpit sisään ja kumit laulaan ja jotkun on varmaan nähny et kumin polttoa en ole koskaan hävenny ja hyvin on kestäny ja vielä seuraavalla omistajallakin kumi laulaa.

Lähetetty: 26.12.2005 21:12
Kirjoittaja destor
Itse kanssa sulattelin pikkurattaat toisiinsa kiinni, ja vielä kaikenlisäksi koko hässäkän kehään kiinni joten kestoa pitäisi löytyä (varmasti enemmän mitä 1200L antaa..). Tämähän on siis näillä näkymin vain talviperä, ja siinä hommassa oikein hyvä onkin hintaansa nähden.