Sivu 1/2
Skoda 1000MB -68
Lähetetty: 20.12.2005 23:54
Kirjoittaja Vanja-eno
No niin, pitkällisen soutamisen huopaamisen jälkeen tein tänään kaupat otsikon mukaisesta punaisesta 1. sukupolven takatuuppari Skodasta.
Pellit ovat todella kovat ja auto on muutenkin säilynyt alkuperäisessä kunnossa. Nämä ovat liikenteessä todella harvinaisia, siksipä onkin mukavaa kun ensi kesänä pääsee tällä ihastuttamaan Lada-kansaa kokoontumisiin. Muuta estettä ei kilpiin saamiseen ole kuin vuotava jäähdytin. Lisää juttua ja kuvia huomenissa

Lähetetty: 20.12.2005 23:58
Kirjoittaja Misha
Ei hitto, mistäs sinä semmoisen? Se on kyllä nätti auto. Pidä sitä sitten hyvänä!
Tämmönenkö?

Lähetetty: 21.12.2005 0:00
Kirjoittaja Vanja-eno
Joo, paitsi että toi on jo -69, kun tossa toi keula lista. Mulla muuten jopa samanvärinen, kuin tuossa lähettämässäsi kuvassa. Keulassa erilainen listoitus ja pieni vekkiharjanne katossa (kts. kuva alhaalla).
Löysin nettiautosta, kaverini ehti ostaa sen ensin pois, myi kuitenkin sitten mulle
Eli tämmöinen vekotin
Ja hieman lisää kuvia:
Takaapäin
Etukulmassa pahin kosmeettinen haitta
Konehuone
Ohjaamo
Lähetetty: 21.12.2005 3:35
Kirjoittaja samarai
Lähetetty: 21.12.2005 6:29
Kirjoittaja Lada-Jussi
toi malli kyllä voittaa edeltäneen (ja kyllä nykyisenkin) oktavian tyylissä aivan puhtaasti, aivan ihanan näköinen auto. noi taitaa olla todella harvinaisia, ei muistu mieleen että olisin tuollaisia nähnyt koskaa esim. idän ihmeissä seuraavaa korimallia on kyllä nähty!?
Lähetetty: 21.12.2005 6:37
Kirjoittaja Vanja-eno
Wanhassa Octaviassa on puolensa, niinkuin tässäkin. Todennäköisesti tämä saa kevyen käyttö-custom ulkomuodon. Niin kevyen, että pystyy vähällä vaivalla muuttamaan alkuperäiseksi... muodot ovat tässäkin kohdallaan...

Lähetetty: 21.12.2005 9:45
Kirjoittaja Warreossi
Tuollainen priimakuntoinen "Marlon Brando" taitaa löytyä Helkaman kokoelmista,oli joitain vuosia sitten esitellyssä Mobilistissa.Tuon ikäisiä käyttöautoja ei pahemmin ole jäljellä,varsinkin itä-merkkisiä.Vastaavan ikäisiä Jaguaareja on varmaan Suomessa useita kymmeniä.
Onnea vaan uudelle hankinnalle!
Lähetetty: 21.12.2005 11:28
Kirjoittaja Jaska HKI
Skoda 1000MB on kuin siivooja.....kukaan ei sitä arvosta kun niitä vielä on,ja sitten kun niitä ei ole,niin kyllä arvostusta rupee löytymään.Kyllä on komea peli.Onnea hyvästä valinnasta

Lähetetty: 21.12.2005 13:11
Kirjoittaja Vanja-eno
Heh, tää taitaa olla niitä lapsuuden kulta-aikojen uudelleen elämistä koko touhu... meillä oli perheessä ensin (mun aikana) kolme Octaviaa, sitten tuli 3-4 1000MB:tä, A-mallin Kadetteja pari (yhden semmoisenkin olen omistanut) sitten 403 Pösöjä (yhden semmoisenkin...), Morris Oxford (koskakohan tollanen tulee ostettua) ja C-mallin Rekod van piilofarkku '71 . Sitten muutinkin kotoa pois... Tois Rekord oli todellinen ikiliikkuja... Siitä lisää joskus myöhemmin.
Mutta pointti oli nyt tässä vuodatuksessa oikeastaan se, että esim. noita Octavioita, joista mun lapsuusmuistojen elvyttäminen alkoi, oli ja on tarjolla vaikka kuinka. Mutta tää on ihan oikeesti vasta eka 1000MB joka on tullu vastaan ja on semmoisessa kunnossa että pisti ostohalut liikkeelle.
Parasta Skoda harrastuksessa on kuitenkin se, että nää aihiot ovat aika edullisia

Vielä suhteellisesti edullisempia kuin Ladat
Lähetetty: 21.12.2005 14:10
Kirjoittaja Mikkoo
On skodassakin ollu joskus tyyliä, erittäin komee

Lähetetty: 21.12.2005 14:15
Kirjoittaja Warreossi
Tommosia helyjä saa Saksan "huutonetistä".Alkaa olemaan vaan noi itäautot ja niiden osat sielläkin arvossaan,osin ostalgia innostuksen takia.Skodat olivat yleisiä DDR:ssä,joten uusiakin osia on vielä saatavilla.
http://cgi.ebay.de/Konvolut-Ersatzteile ... dZViewItem
Lähetetty: 21.12.2005 15:30
Kirjoittaja evo2
vanhat SKODAT kunniaan!
ilo silmälle toi sun hankinta. eiköhän ensi kesänä tavata kotkan suunnalla vähän ennen juhannusta.
Lähetetty: 21.12.2005 16:40
Kirjoittaja Kamaz
1000MB on mielestäni Skodan kaunein malli kautta aikojen. Varsinkin takaapäin sen muotoilu hakee vertaistaan. Varsinkin eväkattoinen malli on kaunis kun siinä on vielä tuo suuri panorama takalasi. 1969-mallihan olikin sitten korikehikoltaan identtinen S100/110 -mallien kanssa eli ainoastaan pintapellit olivat erilaiset.
Minulla olisi tuohon muuten upouudet takavalojen ja etuvilkkujen lasit tehtaan paketissa, mutta en taida äkkisiltään raaskia luopua niistä. Takavalot ostin Tsekeistä vuonna 2001 kun kävin Skodan tehtaalla Mlada boleslavissa ja etuvilkut viime kesänä Pietarsaaren Skoda liikkeestä (olivat viimeiset jäljellä olevat koko maassa eikä niitä löytynyt Tsekeistäkään). Edelleen itken krokotiilin kyyneleitä ja ikävöin niiden myymieni Octavian vetoakselikumien vuoksi. Ei sillä että itse niitä tarvitsisin, mutta olen ylipäätään huono luopumaan mistään osista.
Toisaalta himmenneet valot ovat hyvin sopusoinnussa maalipinnaltaan kauhtuneen ja muutenkin patinoituneen auton kanssa.
Lähetetty: 21.12.2005 17:27
Kirjoittaja Vanja-eno
Joo, autoa ei ole tarkoituskaan ruveta vahaamaan, vaan ajan patinoima ulkoasu saa jäädä ennalleen. Tulen lähestymään sinua ko. valojen lasien myymisen suhteen vasta sitten jos tuosta menee ihan päreiksi joku. Octavian vetoakselin kumeja saa nykyään taas Hyvinkäältä paikalliselta MA-tarkastajalta, kuulemma...
Lähetetty: 21.12.2005 17:30
Kirjoittaja Vanja-eno
evo2 kirjoitti:vanhat SKODAT kunniaan!
ilo silmälle toi sun hankinta. eiköhän ensi kesänä tavata kotkan suunnalla vähän ennen juhannusta.
Taitaa Jukolan viesti viedä taas jälleen kerran voiton Skoda-miittingistä. On se kurjaa kun kahden rakkaimman harrastuksen huippukohdat ovat AINA samana viikonloppuna
