Sivu 1/1
Takapää alemmaksi
Lähetetty: 16.12.2005 16:34
Kirjoittaja mortteli
Olen kuullut juttua kun ladasta madaltaa takapäätä niin tulee parempi ajaa

Tai yleensäkin vanhoissa autoissa.. Aattelin jos ostais motonetistä madallus jouset taakse (~4e/kpl

) et onko jutussa mitään perää...

Lähetetty: 16.12.2005 17:26
Kirjoittaja BA3
Ei mitään madallusjousia, laitat 4x 50 kilon sementti säkkiä paksiin. Jo mataloituu, eikä lähde talvella helposti lapasesta

Re: Takapää alemmaksi
Lähetetty: 16.12.2005 17:35
Kirjoittaja Kimmo86
mortteli kirjoitti:Olen kuullut juttua kun ladasta madaltaa takapäätä niin tulee parempi ajaa

Tai yleensäkin vanhoissa autoissa.. Aattelin jos ostais motonetistä madallus jouset taakse (~4e/kpl

) et onko jutussa mitään perää...

Muuten noi motonetin "madallusjouset" ei oo mitään jousia, vaan siinä on semmonen pultilla kiristettävä systeemi mikä painaa jousen kasaan parin kierroksen verran.. Ei oo tarkotettu tieliikenteeseen

Lähetetty: 16.12.2005 22:17
Kirjoittaja Stefa
Ladan korihan on lisenssi 124, mutta ladaa korotettiin neuvostoliiton teiden takia jotain 30-50mm. Takapään geometria paranee hieman madalluksella, eli pitoa löytyy enemmän. Etu kadotetaan taas jos liikaa madalletaan.
Lähetetty: 20.12.2005 19:39
Kirjoittaja sinihelmi

lada muutenkin venka auto ja talvella lähtee helposti sladiin hiekka säkkiä takapaksiin
Lähetetty: 20.12.2005 19:56
Kirjoittaja uZu
Lisäpaino perässä taitanee ennemminkin saada perän vieläkin herkemmin mutkassa sivuun? Tai ainakin sen saaminen takaisin hallintaan vaikeutuu?
Liikkeellelähtö tietysti helpottuu...
Lähetetty: 20.12.2005 22:13
Kirjoittaja destor
Raskaalla autolla on ikävempi hallita luisuja. Hyvä vertaus on henkilöauto - pakettiauto - kuorma-auto. Tietysti jos aina ajaa kovin rauhallisesti ja hyvä etenemiskyky on tärkeä niin painoja vain kontin pohjalle mielensä mukaan.
Lähetetty: 20.12.2005 22:32
Kirjoittaja Jokari
Liika paino paksissa aiheuttaa sen, että Lata muuttuu ilkeän aliohjaavaksi. Jos sen saa sladiin, niin se menee ku väärinpäin heitetty vasara. Laiska sladi jota on vaikea korjata. Tietenkin jos on huonot renkaat niin ilman muuta jonkinverran painoa konttiin, niin ei juutu ihan joka ylämäkeen
Helposti huomasi tuon eron kun paino väheni 70 kg--> 10 kg
