TIIVISTEESTÄ TULEE PUMPPU ! ! ! ! !

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Jyrki-boy

TIIVISTEESTÄ TULEE PUMPPU ! ! ! ! !

Viesti Kirjoittaja Jyrki-boy »

Tossa lueskelin Lennyn kirjoitusta tiivisteen sovittamisesta oikean kokoiseksi. Jos tällaisia vaivoja on uusissa Ladan tiivisteissä, niin olkaa tarkkoja.

Jos tiiviste tulee öljyä virtaavan kanavan tukkeeksi vain vähäsen, niin vähän etten ainakaan minä uskoisi sen haittavan mitään, niin olisin pahasti väärässä. Kyseinen tiivisteen reuna alkaa läpättää öljykanavassa ja siitä muodostuu vastapumppu. Tällöin on hyvin lähellä suuren romauksen syntyminen tai ainakin öljynkierron häntäpään laakerien tuleminen ujoiksi, sillä kyllähän ne punastelevat moisesta.

Kun kerran tiivisteissä on ollut heittoja, niin muistakaa aina sovittaa ja tarkastaa tiivisteen sopiminen kyseiseen kohteeseen. Sillä säästää rahhaaaaaa.

Jyrki-boy
Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Jotenkin tuntuisi että olisin aika skeptinen tuollaista ilmiötä kohtaan. Toki jos tiiviste peittää puolet reiästä ja alkaa lepattaa, niin jonkinlaista resonanssia varmasti syntyy, mutta ottaen huomioon öljypumppujen tuotot ja paineet niin kuulostaisi aika oudolta että voitelu loppuisi. Eihän se tietysti koskaan hyvä ole, jos tiiviste reikiä peittää.

Ennemmin pitäisin tärkeänä tarkastaa että tiivisteessa on kaikki reiät mitkä siinä kuuluu olla, näitä on tullut vastaan aina toisinaan. Esimerkiksi on ollut tc:n kansipahveja joista on puuttunut nokille menevien öljykanavien reiät kokonaan! Voitte miettiä mitä kävisi jos tuollaisen kiinni laittaa :roll:
Vauhdin tae - alamäki
Jyrki-boy

Lepattava pumppu

Seitkytluvun alussa, kun ajeltiin mootoripyörillä ja talvella turattiin niiden kanssa, niin jouduin omakohtaisesti kokemaan moisen pumppuilmiön. Ainut hyvä puoli oli se, että kyseessä oli kaverin Honda eikä oma Kawasaki.

Asiaa selventää ehkä pieni tarina normaalista tuurista. Jos joku tekee jotain, niin se on siinä. Kun minä menin hammaslääkäriin, niin eihän siinä mitään vaaraa ole. Vaan kun kyseessä on minä, niin hampaasta lohkesi palanen ja lenti suoraan silmään. Tämän jälkeen poistettiin sairaalassa hammas minun silmästä.

Kun tilasin tavaraa Pöhöltä, niin eihän se mitään. Mutta kun kyseessä olin minä, niin tavara hävisi ja oli kateissa vuorokauden ja saapui Haminaan jostakin, vaan kukaan ei tiedä mistä. Joensuu oli lähtöpaikka.

Elikkä jos jotain voi sattua, niin kyllä minun normaalilla tuurilla se sattuu. Siihen olen jo itse tottunut, mutta monen on vaikea uskoa noita sattumia ja muita kommelluksia, joihin olen joutunut. Tähän käy myös lausahdus: Tekevälle sattuu.

Jyrki-boy

Ps. Onko muilla kymmenen senttiä mopon pensaletkua mahan sisällä. Minulla on ollut jo kaksikymmentä vuotta. Jäi vahingossa.
audiq

Re: Lepattava pumppu

Viesti Kirjoittaja audiq »

Jyrki-boy kirjoitti:Ps. Onko muilla kymmenen senttiä mopon pensaletkua mahan sisällä. Minulla on ollut jo kaksikymmentä vuotta. Jäi vahingossa.
Nykyään ei osata tehdä noin pitkäikäisiä letkuja, murenee jo parissa vuodessa. Laitoitko merkin mieleen ja kestääkö alkoholia ja muita liuottimia? :wink:
Jyrki-boy

Vaaksa vaaraa

Tähän asti putkenpätkä on toiminut hyvin. Liekkö kasvanut juureksi luontaiseen ulokkeeseeni? Nyt on ollut säilyvyysongelmia. Määräsivät lääkekurin, joka rasittaa maksaa, eikä säilöntäaineita saa nauttia pisaraakaan. Ensin kokeiluna 60 vuorokautta kuuria ja nyt jatko 180 vuorokautta. Alku oli vaikea. kun laatikon kupeessa käskettiin tehdä lääkärin hyväksymä raskaustesti ennen kuurin aloittamista. Mutta lähtihän se liikkeelle. En kerro kuitenkaan miten. Mielikuvitus saa toimia asian selvittäjänä . . . . .

Jyrki-boy
LENNY
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LENNY »

Nonii,palataas ruotuun pojat...
Kyseessä ilmeisesti oli imu-/pakosarjan tiivisteet,joista kirjoitin toisessa topocissa.En oikein minäkään jaksa tuohon pumppu ilmiöön uskoa niiden tiivisteiden kohdalla.Ne on kovaa ja jäykkää (niin kuin partiopojan pi...li) ainetta.Metallivahvistettua... Niin ja eihän niissä öljyreikiä ole,vesireiät kyllä.
Kaikki moottorin tiivisteet oli hyvin paikalleen istuvia paitsi em, tiivisteet.Nekin siksi,että kanavat heittää niin paljon.Ja samasta syystä niitä joutu (kannattaa) muokkaan.
Pöhö ei paskaa myy :wink: ...
Viimeksi muokannut LENNY, 7.12.2005 21:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Feel the power of...NIVA
SORONÓ Off-Road Team #2

Lennygalleria
Jyrki-boy

Sattu tulemaan mieleen

Ite, kun olen kokenut tuon pumppujutun, niin ajattelin kertoa asiasta muillekin, että tiivisteet tule oikein koneeseen, eli ensin katsotaan sopivuus ja sitten liimataan. Tämä vain putkahti mieleen Lennyn kirjoitusta lukiessani ja ajattelin vain, ettei muut tee samaa huolimattomuus virhettä, missä minä olin mukana aikanaan.

Jyrki-boy
LENNY
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LENNY »

Jep jep... Hyvähän se että tommosista asioista tiedottaa.Toivottavasti moni lukee ja osaa varoa :wink:
Feel the power of...NIVA
SORONÓ Off-Road Team #2

Lennygalleria
Vastaa Viestiin