Kokemuksia...
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Kokemuksia...
... pyydettiin, ja niitä saatte.
Olen omistanut Lada-merkkisen henkilöauton nyt kahden vuoden ajan. Tarkemmin sanottuna Samaran (jota kauppaan tuolla myytävänä-sektorilla - ostakaa pois!) 1,3-litraisella myllyllä vuosimallia 1987. Seuraavassa kerron Ladani tarinan, jotta ostajakandidaatti osaisi sitä arvostaa.
Jo auton osto oli hauskaa. Olin muuttamassa pois kaupungin humusta pienempään pitäjään ja tarvitsin kakkosautoa. Työtoverini myi lähes mitä tahansa. Viimein loppusuoralla olivat Samara ja vinyylikattoinen kutoskoneella ja automaattilootalla varustettu Opel Commodore. Lopulta kahvitunnilla sain sitten tiukan tinkaamisen jälkeen Samaran.
Perheen ykkösautona oli tuolloin erään ranskalaisen valtiollisen autotehtaan pikkuauto, joka alkoi yksinkertaisesti murentua käsiin. Parempi puolikas jäi kaupunkiin töihin, minä muutin tilapäisesti yksin korpeen. Ja kuinka ollakaan, jouduin töihin heti. Työmatkaakin oli 95 kilometriä yhteen suuntaan. No sweat, kyllä Samara kuskasi. Marraskuiset ajo-olosuhteet itärekkojen puristuksessa eivät aina olleet mitenkään juhlavat, mutta joka päivä Lada jyrähti käyntiin ja vei minut töihin. Samaa ei voinut sanoa neljää vuotta uudemmasta ranskattaresta.
Kuukaudessa ajoin Samaralla noin 5 000 kilometriä, autolle ei tarvinnut tehdä mitään muuta kuin laittaa bensaa tankkiin. Totuuden nimissä täytyy tunnustaa, että nelivaihteisen laatikon takia bensaa kului ehkä hieman enemmän. Sorateillä ajaessa olo oli kuin Emil Trinerillä, Samara tuntui viihtyvän sorateillä - samoin myös minä.
Parempi puolikas seurasi lopulta minua maaseudun rauhaan. Tuolloin päätimme luopua epäluotettavasta ranskattaresta. Samarakin joutui juustohöylän alle. Kulutus oli liian iso noin pitkään ajoon. Molempien autojen korvaajaksi tuli sitten japanialainen peruskulkuneuvo. Mutta, Tuomari Nurmiota mukaellakseni: "mul ei oo kummempaa syytä pitää, muttei oo kummempaa syytä myydäkään..." Niinpä Samara jäi kesäisempään ja syksyisempään ajoon, siis marjastus- ja metsästysreissuille. Ja jälleen se täytti virkansa huomautuksitta.
Mutta nyt minun ja Samaran yhteinen taival alkaa olla päätöksessä. Samaran seuraajaksi on tulossa itäeurooppalaista pakettiautonrakennustaitoa edustava kuljetin. Tämä tarinani toimikoon osittain myyntipuheena Samaralleni, osittain olkoon se kunnianosoitukseni tehtävänsä moitteetta hoitaneelle ja edulliselle autolle.
Olen omistanut Lada-merkkisen henkilöauton nyt kahden vuoden ajan. Tarkemmin sanottuna Samaran (jota kauppaan tuolla myytävänä-sektorilla - ostakaa pois!) 1,3-litraisella myllyllä vuosimallia 1987. Seuraavassa kerron Ladani tarinan, jotta ostajakandidaatti osaisi sitä arvostaa.
Jo auton osto oli hauskaa. Olin muuttamassa pois kaupungin humusta pienempään pitäjään ja tarvitsin kakkosautoa. Työtoverini myi lähes mitä tahansa. Viimein loppusuoralla olivat Samara ja vinyylikattoinen kutoskoneella ja automaattilootalla varustettu Opel Commodore. Lopulta kahvitunnilla sain sitten tiukan tinkaamisen jälkeen Samaran.
Perheen ykkösautona oli tuolloin erään ranskalaisen valtiollisen autotehtaan pikkuauto, joka alkoi yksinkertaisesti murentua käsiin. Parempi puolikas jäi kaupunkiin töihin, minä muutin tilapäisesti yksin korpeen. Ja kuinka ollakaan, jouduin töihin heti. Työmatkaakin oli 95 kilometriä yhteen suuntaan. No sweat, kyllä Samara kuskasi. Marraskuiset ajo-olosuhteet itärekkojen puristuksessa eivät aina olleet mitenkään juhlavat, mutta joka päivä Lada jyrähti käyntiin ja vei minut töihin. Samaa ei voinut sanoa neljää vuotta uudemmasta ranskattaresta.
Kuukaudessa ajoin Samaralla noin 5 000 kilometriä, autolle ei tarvinnut tehdä mitään muuta kuin laittaa bensaa tankkiin. Totuuden nimissä täytyy tunnustaa, että nelivaihteisen laatikon takia bensaa kului ehkä hieman enemmän. Sorateillä ajaessa olo oli kuin Emil Trinerillä, Samara tuntui viihtyvän sorateillä - samoin myös minä.
Parempi puolikas seurasi lopulta minua maaseudun rauhaan. Tuolloin päätimme luopua epäluotettavasta ranskattaresta. Samarakin joutui juustohöylän alle. Kulutus oli liian iso noin pitkään ajoon. Molempien autojen korvaajaksi tuli sitten japanialainen peruskulkuneuvo. Mutta, Tuomari Nurmiota mukaellakseni: "mul ei oo kummempaa syytä pitää, muttei oo kummempaa syytä myydäkään..." Niinpä Samara jäi kesäisempään ja syksyisempään ajoon, siis marjastus- ja metsästysreissuille. Ja jälleen se täytti virkansa huomautuksitta.
Mutta nyt minun ja Samaran yhteinen taival alkaa olla päätöksessä. Samaran seuraajaksi on tulossa itäeurooppalaista pakettiautonrakennustaitoa edustava kuljetin. Tämä tarinani toimikoon osittain myyntipuheena Samaralleni, osittain olkoon se kunnianosoitukseni tehtävänsä moitteetta hoitaneelle ja edulliselle autolle.
-
- Viestit: 581
- Liittynyt: 6.10.2005 20:21
- Paikkakunta: Kymi
Re: Kokemuksia...
Mikäs se semmonen? Kerro lisää!janus kirjoitti:Samaran seuraajaksi on tulossa itäeurooppalaista pakettiautonrakennustaitoa edustava kuljetin.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Re: Kokemuksia...
joo tosiaaan mikäs se semmoinen on, itse en tiedä muita itäeuropakuja kuin Gaz ja puolalainen Zuk.Misha kirjoitti:Mikäs se semmonen? Kerro lisää!janus kirjoitti:Samaran seuraajaksi on tulossa itäeurooppalaista pakettiautonrakennustaitoa edustava kuljetin.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
ihan voisin noi kokemukset allekirjoittaa itsekin, paitsi ite kyllä pidin 4-vaihteisen 1,3 Samaran kulutusta ihan kohtuullisena, kun aikanaan sillä ajelin työmatkaa (tosin vain 75 km suuntaansa) ja vertailupohjana tietysti on vanhat takaveto-Ladat

(Itä)eurooppalaista pakettiautonrakennustaitoa...
Huomenta kaikki,
tyhjän puhujia on ennenkin pistetty tilille sanomisistaan, näinköhän kävi minullekin nyt niin...
Itäeurooppalaista pakettiautonrakennustaitoa edustaa minun tapauksessani erään nimeltä mainitsemattoman Kansanauto-yhtiön "mailapoika"-malli. Muistaakseni kyseistä pientavarankuljetinta valmistettiin Jugoslaviassa. (silloin kun semmoinen maa vielä oli olemassa) Samalla periaatteellahan tietenkin voisi laskea esim. saman konsernin premium-merkin urheilumallin itäautoksi, niitä eikös nikkaroida Unkarissa...
Voihan tietenkin olla, että olen väärässä. Oikokaa vapaasti, jos tiedätte paremmin.
Ja Samarasta ei vieläkään ole yhtään tarjousta. Tarjotkaa nyt joku jotakin, kolmosella alkavaan tarjoukseen olisin hyvin tyytyväinen, vai onko hinnoitteluni pielellään?
tyhjän puhujia on ennenkin pistetty tilille sanomisistaan, näinköhän kävi minullekin nyt niin...

Itäeurooppalaista pakettiautonrakennustaitoa edustaa minun tapauksessani erään nimeltä mainitsemattoman Kansanauto-yhtiön "mailapoika"-malli. Muistaakseni kyseistä pientavarankuljetinta valmistettiin Jugoslaviassa. (silloin kun semmoinen maa vielä oli olemassa) Samalla periaatteellahan tietenkin voisi laskea esim. saman konsernin premium-merkin urheilumallin itäautoksi, niitä eikös nikkaroida Unkarissa...
Voihan tietenkin olla, että olen väärässä. Oikokaa vapaasti, jos tiedätte paremmin.
Ja Samarasta ei vieläkään ole yhtään tarjousta. Tarjotkaa nyt joku jotakin, kolmosella alkavaan tarjoukseen olisin hyvin tyytyväinen, vai onko hinnoitteluni pielellään?
Re: (Itä)eurooppalaista pakettiautonrakennustaitoa...
Tais alkaa jo himottamaan, jos vaikka halvalla Ladan saisit.Idän Ihme 1 kirjoitti:No hyvä on, tarjotaan 3,10 euroa.
Re: (Itä)eurooppalaista pakettiautonrakennustaitoa...
Et ole vissiin ennen Ladaa myynyt?Idän Ihme 1 kirjoitti:Tuskin se mulla kovin kauaa vanhenis..

-
- Viestit: 581
- Liittynyt: 6.10.2005 20:21
- Paikkakunta: Kymi
Re: (Itä)eurooppalaista pakettiautonrakennustaitoa...
Sivuaa aihetta, mutta kuitenkin, olen huomannut että joku on epäillyt Toyotasi ajomäärää ja koneen autenttisuutta, kyllä ne koneet kestää, vaatii vain huoltoa ajallaan. Minultakin on jäänyt auto seuraavalle yli 300000 ajettuna ja täysin kunnossa. Sitä edeltävällä autolla on ajettu yli 400000 tuhatta ja vain ohjurien kumit on vaihdettu. Guinnesin ennätys kirjassa maailman todistettavissa eniten ajetussa autossa on kilometrejä n. 2,8 miljoonaa kilometriä, täys-remontti tehtiin yli miljoonassa ensi kerran, auto on Pyhimys-Volvo..liikkuu edelleen..Tais mennä tosiaan sivuraiteille, mutta kestää ne vehkeet kun niitä huolletaan ja käsitellään silleen niinkuin on tarkoitettu. Orkkis vaeltaa pidemmälle..MOI!Idän Ihme 1 kirjoitti:Tuskin se mulla kovin kauaa vanhenis..
Kyllä lähtee..!