Saahan siinä yhden huoltokohteen(kärjet) vähemmäksi. Mutta yksi vikapaikka(ohjainboksi) tulee lisää: "miksei tuu kipinää, oiskohan tuo syttyboksi rikki?" kärkien kunnon toteaminen kun on helpompaa kuin syttyboksin.
pakoaukko kirjoitti:Kannattaako 2105:een laittaa kärjetön sytytys . Onko hyötyä, entä muita haittoja kuin hintahaitta
Toinen vaihtoehto on "katkojaohjattu transistori-kelasytytysjärjestelmä. Itsellä oli aikoinaan Taunuksessa, ajelin 180000km, pelasi hyvin. Elikkä kärjille ohjautuu vain muutama milliampeeri eikä koko ensiövirta, kärkien kuluminen ja kipinöinti hidastuu minimiin eli kestää huomattavan kauan. Sytkä säädetään niinkuin ennenkin. Helppo asentaa itse.Täysin kärjetön systeemi on toimintavarma mutta mahdollisenvian etsiminen hankalaa..Moi!
Olen säilyttänyt perinteisen strobo-lampun ihan sen takia,että sillä voi tarkistaa kärjettömästä sytytysjärjestelmästä tuleeko suurjännitepiikki tulpalle vai ei.Asian voi startatessa yksinkin tarkistaa kun teippaa liipaisimen päälle ja laittaa valon moottorin päälle kohdistettuna näkökenttään.Jokaisen tulpanjohdon voi tarkistaa erikseen.
Jaska HKI kirjoitti:Olen säilyttänyt perinteisen strobo-lampun ihan sen takia,että sillä voi tarkistaa kärjettömästä sytytysjärjestelmästä tuleeko suurjännitepiikki tulpalle vai ei.Asian voi startatessa yksinkin tarkistaa kun teippaa liipaisimen päälle ja laittaa valon moottorin päälle kohdistettuna näkökenttään.Jokaisen tulpanjohdon voi tarkistaa erikseen.