Virranjakaja

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
pakoaukko

Virranjakaja

Viesti Kirjoittaja pakoaukko »

Kannattaako :?: 2105:een laittaa kärjetön sytytys :idea: . Onko hyötyä, entä muita haittoja kuin hintahaitta :(
Jeltsin
Viestit: 231
Liittynyt: 18.1.2005 20:29
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja Jeltsin »

Onhan se varmatoimisempi,ei toi nyt niin kallis investointi ole.
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Saahan siinä yhden huoltokohteen(kärjet) vähemmäksi. Mutta yksi vikapaikka(ohjainboksi) tulee lisää: "miksei tuu kipinää, oiskohan tuo syttyboksi rikki?" kärkien kunnon toteaminen kun on helpompaa kuin syttyboksin.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
erkkimalinen
Viestit: 581
Liittynyt: 6.10.2005 20:21
Paikkakunta: Kymi

Re: Virranjakaja

Viesti Kirjoittaja erkkimalinen »

pakoaukko kirjoitti:Kannattaako :?: 2105:een laittaa kärjetön sytytys :idea: . Onko hyötyä, entä muita haittoja kuin hintahaitta :(
Toinen vaihtoehto on "katkojaohjattu transistori-kelasytytysjärjestelmä. Itsellä oli aikoinaan Taunuksessa, ajelin 180000km, pelasi hyvin. Elikkä kärjille ohjautuu vain muutama milliampeeri eikä koko ensiövirta, kärkien kuluminen ja kipinöinti hidastuu minimiin eli kestää huomattavan kauan. Sytkä säädetään niinkuin ennenkin. Helppo asentaa itse.Täysin kärjetön systeemi on toimintavarma mutta mahdollisenvian etsiminen hankalaa..Moi!
Kyllä lähtee..!
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Olen säilyttänyt perinteisen strobo-lampun ihan sen takia,että sillä voi tarkistaa kärjettömästä sytytysjärjestelmästä tuleeko suurjännitepiikki tulpalle vai ei.Asian voi startatessa yksinkin tarkistaa kun teippaa liipaisimen päälle ja laittaa valon moottorin päälle kohdistettuna näkökenttään.Jokaisen tulpanjohdon voi tarkistaa erikseen.
pakoaukko

Viesti Kirjoittaja pakoaukko »

Jaska HKI kirjoitti:Olen säilyttänyt perinteisen strobo-lampun ihan sen takia,että sillä voi tarkistaa kärjettömästä sytytysjärjestelmästä tuleeko suurjännitepiikki tulpalle vai ei.Asian voi startatessa yksinkin tarkistaa kun teippaa liipaisimen päälle ja laittaa valon moottorin päälle kohdistettuna näkökenttään.Jokaisen tulpanjohdon voi tarkistaa erikseen.
:lol: KIITOS hyvästä vinkistä :idea:
Vastaa Viestiin