1600 Nivan koneen viritys
Lähetetty: 4.10.2003 12:51
Olisi Nivaan tarkoitus saada vähän lisää puhtia menettämättä vääntöä ja kylmäkäynnistysominaisuuksia.
Mistähän kannattaisi lähteä liikkeelle?
Sanotaan sen verran, ettei ole rahasta kiinni. (tai no siis, ei tässä mitään rahamiehiä olla, mutta meinaan, ettei tarvitse ihan budjettiosaa olla)
Olen muun merkkisiä koneita ennen rakennellut, ja sen tiedon pohjalta ajattelin että kokeilisi puristussuhteen nostoa, ja laittaa kanteen isommat venttiilit + porttaus. Sitten pakoputkisto avarampi. Vakio kaasarilla ajattelin kuitenkin kokeilla.
Onko tässä ideaa?
Jos sais edes 20 nyyttonmetriä vääntöä lisää ja 10-20 kaakkia...
En tiedä kyllä onnistuuko vakiokaasarilla.
Paljonko muuten vakio venttiilinjouset kestää lisää nostoa? Entä onko männissä kolot venttiileille, eli tarviiko suuremmat venttiilit mitään muutoksia lohkoon?
Jos laskee kantta 1,5 mm ja nostoa tulee sanotaanko milli, niin onko vielä vaaraa venttiili-mäntä kontaktista?
Entä tuleeko nokkaketjun kanssa ongelmia kannen laskusta?
Mistähän kannattaisi lähteä liikkeelle?
Sanotaan sen verran, ettei ole rahasta kiinni. (tai no siis, ei tässä mitään rahamiehiä olla, mutta meinaan, ettei tarvitse ihan budjettiosaa olla)
Olen muun merkkisiä koneita ennen rakennellut, ja sen tiedon pohjalta ajattelin että kokeilisi puristussuhteen nostoa, ja laittaa kanteen isommat venttiilit + porttaus. Sitten pakoputkisto avarampi. Vakio kaasarilla ajattelin kuitenkin kokeilla.
Onko tässä ideaa?
Jos sais edes 20 nyyttonmetriä vääntöä lisää ja 10-20 kaakkia...
En tiedä kyllä onnistuuko vakiokaasarilla.
Paljonko muuten vakio venttiilinjouset kestää lisää nostoa? Entä onko männissä kolot venttiileille, eli tarviiko suuremmat venttiilit mitään muutoksia lohkoon?
Jos laskee kantta 1,5 mm ja nostoa tulee sanotaanko milli, niin onko vielä vaaraa venttiili-mäntä kontaktista?
Entä tuleeko nokkaketjun kanssa ongelmia kannen laskusta?