Samaran valojen pikasäätö
Samaran valojen pikasäätö
Millä systeemillä tuo toimii ? Omassa ei toimi mitenkään, eli namiskaa kääntämällä ei tapahdu mitään. Säätö ilmeisesti jäänyt ala-asentoon, näyttää nääs valot kuormaamattomana liian alas.
tästä on ollut ennen paljon juttua tällä foorumilla. ->haulla lisätietoa.
Toimii hydraulisesti- kun väännät säätöä- säätölaitteessa oleva mäntä työntää nestettä etuvalossa olevaan työsylinteriin ja päinvastoin. Periaatteessa äärimmäisen yksinkertainen laite ja silti aika haavoittuvainen pääosin säätölaitteessa olevien männänkumien irtoamisen takia(liimatut). -Kuitenkin helposti korjattava laite (autosta irrottaminen työläin vaihe)
Toimii hydraulisesti- kun väännät säätöä- säätölaitteessa oleva mäntä työntää nestettä etuvalossa olevaan työsylinteriin ja päinvastoin. Periaatteessa äärimmäisen yksinkertainen laite ja silti aika haavoittuvainen pääosin säätölaitteessa olevien männänkumien irtoamisen takia(liimatut). -Kuitenkin helposti korjattava laite (autosta irrottaminen työläin vaihe)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Ne ajovalojen umpiothan suunnataan tehtaalla (tai maahantuojalla) kohdalleen siten että se säätönamiska laitetaan ylimpään asentoon. Tällä varmistetaan se, että tumpelo kuski ei vahingossa säädä valoja (normaalikuormalla) määräysten vastaisesti liian ylös. Jos Samarasi valot näyttävät siis normaalikuormalla liian alas kun se namiska on yläasennossaan, niin silloin pitää umpioita suunnata ylemmäs (edellyttäen että säätölaitteen tekniikka on kunnossa). Umpioiden suuntaaminen
määräysten mukaisiksi ei taida olla ihan tee-se-itse miehen puuhaa(?)
Voitto
määräysten mukaisiksi ei taida olla ihan tee-se-itse miehen puuhaa(?)
Voitto