Sivu 1/2

No nyt hajos sitten startti

Lähetetty: 5.1.2004 18:46
Kirjoittaja NesteHukka
Oon kirosanavarastoni jo vuotanut kuiviin tässä muutaman päivän aikana, enää ei jaksa. :cry:

En ehtinyt vielä virranjakajaa saada kunnolla korjattua, niin nyt meni startti hajalle.
Oireet ovat itselleni vieraat, eli startti kyllä naksuu, mutta kuulostaa siltä, ettei liiku koko matkaa, kun tuo ääni on tosi hiljainen, ja pyöri ei tietenkään. Sitten se oudompi oire, eli ilmeisesti kytkintä painaessa hammaskehät ottavat hieman kiinni toisiinsa. En nimittäin oikein jaksa uskoa, että kytkimen painelaakeri olisi mennyt samassa jupakassa. Ääni ei myöskään kuulunut joka kerta kytkintä painaessa, mutta se oli sellainen kierrosten mukaan nouseva ja laskeva sirklaava ääni, ja se saattoi jäädä vähän kuulumaan kytkin ylhäälläkin. Arvelin, että päittäislaakereissa on sen verran väljää, että kytkimen painaminen vie vauhtipyörää lähemmäksi startin ratasta, joka on jotenkin jumissa tms.

Työnnettiin auto käyntiin kaupan pihalta, ja nyt alan vetää kaksin käsin viinaa! :evil:

Mitenkä kamala homma on Nivasta startin saaminen irti? Muistaisin, että peltoautoladastakin jäi aikanaan startin pendexi korjaamatta, kun homma näytti niin pahalta. Mitä kaikkea joutuu repimään irti, ja mistä kautta pääsee parhaiten käsiksi startin pultteihin?

Lähetetty: 5.1.2004 19:03
Kirjoittaja JV
Älä vielä revi peli housujasi, mulla oli 2104:ssa samaa oireet ja viaksi paljastui löystyneet startin pultit. Eli tarkasta ensin pultit ja ala sitten vasta juomaan. Kantissa pystyi pultit kiristämään yläkautta, kun oikein yritti, Nivasta en osaa sanoa.

Lähetetty: 5.1.2004 19:04
Kirjoittaja tiksu
Moi! Itselläni oli startin kanssa myös saman kuuloisia ongelmia, mutta en löytänyt sen kummempaa vikaa kuin, että se oli likainen! Irrotus ei ole kovin suuri homma jos omistaa 13mm lenkkiavaimen ja jonkinlaisen räikkä sarjan jolla alimmainen pultti on hyvä irroittaa, käytin myös pakaria sarjasta irti, että tuli hieman tilaa, myös imuilman lämmitin ja startin suoja pois ja eikun pujottelemaan! :wink:

Lähetetty: 5.1.2004 21:56
Kirjoittaja NesteHukka
Startti on pöydällä purettuna, mutta en löydä vikaa. Solenoidikaan ei ollut jumissa.
Vaihdan nyt pendeksin kun se oli ainakin rikki, ja oli jo valmiiksi ostettuna.

Miten tuon solenoidin saa purettua? irroitin ne sen pinnapultit, mutta se ei aukea. Pari milliä tulee rakoa, mutta sen enempää sitä ei saakaan auki.

Paljonko startissa saa olla päittäisvälystä? Tässä on aika paljon.

BTW, mistäs kannattaa ostaa tollaisia erikoispultteja, niinkuin laatikon ja koneen vyötärönpultit? Huomasin sitä starttia irrottaessa, että yks on pudonnut pois :shock: Itseasiassa varmaan tiedänkin jo koska, ja taisi olla motarilla... Toivottavasti ei saanut takana roikkuja otsaansa sitä... :roll:

startti

Lähetetty: 5.1.2004 23:56
Kirjoittaja hessu
Solenoidia ei saa purettua ehjänä... :( Mulla oli samoja ongelmia oman nivan kanssa ja siinä vika oli solenoidissa. Irrallaan tuntui että pelaa ihan ok,mutta kun purin sen väkisin paljastui se sisuskaluiltaan täysin hapettuneeksi/ruosteiseksi... Oli jostain joskus saanut reilun annoksen vettä sisäänsä. Uusi solenoidi kiinni ja startti paikalleen,toiminut sen jälkeen kuin junan vessa :D

Lähetetty: 6.1.2004 1:58
Kirjoittaja Masse-setä
Minusta kuulkaa rupeaa vähän tuntumaan, että myydään kaikki Ladamme pois (mitäs niitä kertyis - 50 kpl?) ja ostetaan niillä rahoilla (mitäs siitä kertyis -10 000 euroa?) yksi kunnon auto kimpassa; vaikka Alfa Romeo! Siihen ei nimittäin koko sen jäljellä olevan elinkaaren aikana tartte vaihtaa ensimmäistäkään varaosaa - se nimittäin ruostuu puhki ennen kuin yksikään osa on väljäksi kulunut ;-)

Lähetetty: 6.1.2004 2:03
Kirjoittaja NesteHukka
Jokainen auto ja jokainen Lada tulee joskus siihen vaiheeseen, että entinen omistaja on sitä laiminlyönyt, ja sitten siinä suurinpiirtein jokainen kulutusosa pitää vaihtaa, mutta ei hätä mitään, kun ne on vaihdettu, niin se laite toimii seuraavat 10 vuotta ilman yhtäkään vikaa!

Lähetetty: 6.1.2004 2:08
Kirjoittaja Masse-setä
mutta ei alfa

Lähetetty: 6.1.2004 2:34
Kirjoittaja NesteHukka
Masse-setä kirjoitti:mutta ei alfa
Mitä tähän voi sanoa muuta kuin että ylpeys käy lankeamuksin edellä... :lol:
Olen minäkin ollut ylpeä autostani. Ainakin joskus ja jostakin autosta... :lol:

Lähetetty: 6.1.2004 2:38
Kirjoittaja Masse-setä
"ei hätä mitään, kun ne on vaihdettu, niin se laite toimii seuraavat 10 vuotta ilman yhtäkään vikaa!"

mutta ei alfa!

siis että alfa ei toimi seuraavia kymmentä vuotta ilman yhtäkään vikaa!

halloo?

No, tietysti voi olla, että Alfa tosiaan voi olla vähän parempi auto kuin Lada, mutta jos kustannuustehokkuus otetaan huomijjoon, niin ei varmasti ole.

Olikohan tuo mun avaus jotenkin liian vaikea?

Lähetetty: 6.1.2004 2:41
Kirjoittaja NesteHukka
Älä hermostu, muutaman promillen humalassa käsittää helposti väärin asioita... peace man, ja toivota mulle hyviä autonlaittokelejä :lol:

No Huomenna ei voi laittaakaan, kun tars saada uusi solenoidi...

Ei Alfassa muuta vikaa, kun et takapyörät ei vedä :lol:

Lähetetty: 6.1.2004 2:51
Kirjoittaja Masse-setä
ok män, rauhaa persiiseen ;-)

ja ne alfat, joiden takapyörät vetävät, ovat olleet savikaivon pohjalla jo pitkään.

Lähetetty: 6.1.2004 3:01
Kirjoittaja Masse-setä
Niin siitä kammesta vielä (sama jässi kai?) että luulisin tosiaan, että joka Ladan perillä on sellainen malliksi - eikun taivuttelemaan!

startti

Lähetetty: 6.1.2004 11:53
Kirjoittaja jorkke
Siitä solenoidista lähtevä piuha kannataa tinata kii ja tehä varma liitos siihen välille ku se kuiteski siellä solikka päässä löystyy ja aiheutta häirijöjä.ja on niin v...u paikassa että. :idea:
-jorkke-

Re: No nyt hajos sitten startti

Lähetetty: 1.7.2008 20:19
Kirjoittaja punanenä
prkle nyt myös minun starttini teki tuon saman tempun,solenoidi napsahtaa ja siinä kaikki.pitää kai vetää lärvit ja repiä housut ja
sen jälkeen irrotella startti ja purkaa se...ajo/korjaus suhde tähän asti ehkä 2/8 :(
sopiiko takatuupparin startti nivaan?