Mistäs kaikesta vois johtua, kun kiihdyttelen timmi pohjassa tai sitten ajelen yli sataa, niin eväs loppuu. Elikkäs alkaa nykimään. Sitten lähtee pelittämään , kun pikkukierroksilta hiljalleen nosten ylöspäin kierroksia. Käyntiin lähtee ja muuten toimii kuin junan vessa. Kulkuvälineenä on kaksyksnollavitonen katti tietenkin vuosimallia ysiviis.
"ei enää koskaan ladaaaaaa."
Ruoka loppuu
Jouduin tuossa omassa axtecissa hieman löysäämään pääpiirin solenoidia kun tuppasi kakku loppumaan kesken. (Tätä ennen olin kiristänyt löysähkön solenoidin kireämmälle - ja kakun saanti meni välittömästi hankalaksi korkeilla kierroksilla.) Löysäämällä solenoidia tilanne normalisoitui heti.
Nopeasti kiihdyttäessä polttoaineen pinta kohokammiossa laskee kevyttä kiihdytystä nopeammin, joten voisi olettaa ettei kohokammioon tule menovettä ihanteellisesti. Väsynyt bensapumppu (häikkää esim kalvossa) ei jaksa oikein pitää paineita yllä.
...On syytä yleisesti nykimistilantiessa tarkistaa:
Bensansuodatin ja bensapumpun kunto, ilmanputsarin suodattimen kunto, kaasuttimen ja imusarjan välisien mutterien kireys, pintapuolinen kaasuttimen pälyily (näkyykö bensavuotoja). Alipaineletkujen tarkistus, eli onko kaikki paikoillaan ja ovatko letkut ehjän näköisiä.
Roska kaasarin suuttimissa saa mielenkiintoisia oireita aikaiseksi, jäätäminenkin kyykyttää. Toisaalta AFR + solenoidit säätelevät jatkuvasti kaasuttimen tilannetta, joten myös solenoidien kunto vaikuttaa toimivuuteen jokseenkin oleellisesti.
Sytytyspuoli kannattaa käydä läpi ja varmistua siitä että kunnon kipinä tulee, ja pyörijä & kansi & johdot & tulpat on kunnossa. Huono johtoliitos vaikkapa sytytyksen ohjausyksikössä saattaa aiheuttaa johdon taipumista ja täten kipinän heikkenemistä hurrrrjien G-voimien jyllätessä lämä tiskissä kiihdyttäessä.

Nopeasti kiihdyttäessä polttoaineen pinta kohokammiossa laskee kevyttä kiihdytystä nopeammin, joten voisi olettaa ettei kohokammioon tule menovettä ihanteellisesti. Väsynyt bensapumppu (häikkää esim kalvossa) ei jaksa oikein pitää paineita yllä.
...On syytä yleisesti nykimistilantiessa tarkistaa:
Bensansuodatin ja bensapumpun kunto, ilmanputsarin suodattimen kunto, kaasuttimen ja imusarjan välisien mutterien kireys, pintapuolinen kaasuttimen pälyily (näkyykö bensavuotoja). Alipaineletkujen tarkistus, eli onko kaikki paikoillaan ja ovatko letkut ehjän näköisiä.
Roska kaasarin suuttimissa saa mielenkiintoisia oireita aikaiseksi, jäätäminenkin kyykyttää. Toisaalta AFR + solenoidit säätelevät jatkuvasti kaasuttimen tilannetta, joten myös solenoidien kunto vaikuttaa toimivuuteen jokseenkin oleellisesti.
Sytytyspuoli kannattaa käydä läpi ja varmistua siitä että kunnon kipinä tulee, ja pyörijä & kansi & johdot & tulpat on kunnossa. Huono johtoliitos vaikkapa sytytyksen ohjausyksikössä saattaa aiheuttaa johdon taipumista ja täten kipinän heikkenemistä hurrrrjien G-voimien jyllätessä lämä tiskissä kiihdyttäessä.

