Sivu 1/1
Oi niitä aikoja...
Lähetetty: 4.1.2004 17:23
Kirjoittaja Lada-Jussi
Kukas muistaa Ladojen ensimmäisen kokoontumisajon, eli kerhon perustamispäivän vuodelta 1997?
Arkistojen kätköistä on löytynyt, jopa osittain ennen näkemätöntä materiaalia kyseisestä tapahtumasta ja ne on nyt nähtävillä. Valitettavasti vuodet ovat ottaneet veronsa laadusta, mutta asiahan on se tärkein.
Katso kuvia täältä
Lähetetty: 4.1.2004 17:41
Kirjoittaja veli alexei
Kyllä o hurjia pelejä. Mikäs hirmu toi neon-keltanen Lada on? Ei taida olla noista Ladoisa monikaan enää mukana toiminnassta tai edes elossa. Vai? Onko porukassa kuinka paljon sellaisia aktiiveja jotaka vielläkin ovat mukana toiminnassa ja olivat ja tuolloin menossa mukana? Nappis näyttää olevan aika yleinen peli. Ja mitä ihmettä tolle vihertävälle rupiselle on tehty? Valehteleeko kuva vai koneen näyttä vai onko siinä vähä kattoo tuotu alemmaks?

jeps
Lähetetty: 4.1.2004 17:50
Kirjoittaja Lada-Jussi
periaatteessa tollaiset tuplalamppuisten raiskauskuvat pitäisi jättää kokonaan julkaisematta, mutta laitoin tohon mukaan kuitenkin varoittavaksi esimerkiksi. Se auto oli tosiaan katostaan madallettu, ei taida enää olla liikenteessä?
Lähetetty: 4.1.2004 20:05
Kirjoittaja Ladakeho
Aivan mykistävää katsella tuota Lada tyttöjen ja poikien riehaa...Jälleen on Ladalla tehty saavutus, joka turhaan hakee vertaistaan !
Lähetetty: 16.1.2004 9:05
Kirjoittaja Fukov
Toi vihreä chopattu 4silmä pyöri ainakin noihin aikoihin Uudessakaupungissa.
Samassa pitäjässä vaikutti toinenkin chopattu Laatokka. Kyseiset hemmot siirtyneet jenkkien ruuvailuun vanhetessaan. Veikkaan et tää vihreä on varmaan jo Ladojen hautuumaalla.
Lähetetty: 16.1.2004 16:22
Kirjoittaja veli alexei
Millanen operattio toi choppaus on? Ja saako tommoseen chopattuun Ladaan leimaa?
Lähetetty: 16.1.2004 17:10
Kirjoittaja Liepuska
Kauan sittenhän choppaukseen vaadittiin luvat. Nykyään ei muuta ku kattoa alemmas vaan.
Toteutustapoja on monia. Tolpista pätkät pois, katon takaisinsovittaminen sitten joko kattopeltiä jatkamalla, tolppien kulmaa muuttamalla tai esim takatolppia eteenpäin siirtämällä. Ihan "rälläkkä käteen ja töihin"-periaatteella ei kannata hommaan ruveta, sillä valmiiksi suunniteltu on puoliksi tehty.
Muistin vielä että katon madallukseen löytyy säännöt, kuinka paljon saa laskea, mutta en tiedä mitkä on nykyään rajat? 5cm nyt ainakin saa varmasti laskea, mutta piti ottaa huomioon se, että kuskin pitää nähdä tietty kulma katsoessaan etulasista ulos, tarkemmin en tuota sääntöä muista.
Lähetetty: 16.1.2004 23:49
Kirjoittaja Fukov
veli alexei kirjoitti:Millanen operattio toi choppaus on? Ja saako tommoseen chopattuun Ladaan leimaa?
Hyvän kuvan choppauksen laajuudesta, tai asioista, mitä pitää ottaa huomioon saat osoitteesta
http://www.paalupaikka.com/reindeershit/bullshit.htm ja sieltä "Jussin Ford".
Itse en moiseen savottaan ryhtyis (Ei sillä, että ois taitoakaan)

hmm
Lähetetty: 18.1.2004 20:48
Kirjoittaja Lada-Jussi
Fukov kirjoitti:Toi vihreä chopattu 4silmä pyöri ainakin noihin aikoihin Uudessakaupungissa.
Samassa pitäjässä vaikutti toinenkin chopattu Laatokka. Kyseiset hemmot siirtyneet jenkkien ruuvailuun vanhetessaan. Veikkaan et tää vihreä on varmaan jo Ladojen hautuumaalla.
muistaakseni jossain lehtijutussa silloin aikanaan oli että ton chopatun Ladan omistajat oli jenkkiauto harrastajia ja toi oli niillä talviautona..
Lähetetty: 9.3.2005 18:12
Kirjoittaja pressa
on se hienoa että kuvia on tallessa
ajattelin vaan kun sitä kymmenvuotis historiikkia kun pitää pian ruveta vääntämään
ps. olen ollut jokaisessa kokoontumisessa mitä kerholla on ollut
t. mika
Lähetetty: 9.3.2005 21:26
Kirjoittaja ladamaster
No joo tulihan tuolla oltua mukana; en tosin läheskään ole ollut mukana kaikissa tapahtumissa.
Kerholaisia oli noin 150 ensimmäisen päivän jälkeen.
Vain viisi ilmoittautui valmiiksi hallitustyöskentelyyn;
museonjohtaja Kimmo Levä arpoi viidestä vapaaehtoisesta perustavan kokouksen vetäjän ja kerrankin oli arpaonnea väärässä paikassa.
Kun saavuttiin kohtaan kerhon puheenjohtaja, kaikki vaan huusivat: sä oot!
Ensimmäiset vuodet vähän haettiin paikkaa ja suuntaa toiminnalle; nyt on tapaamisista ja niiden protokollista tullut vakioita; Lehtikin tuli ponkaistua käyntiin ja ensimmäiset nettisivut tehtyä vuonna 2000; pitäisköhän jo jäädä varhennetulle Lada eläkkeelle...

Lähetetty: 9.3.2005 23:31
Kirjoittaja Boris
Ketäs muita tähän "perustajajäsenistöön" aikanaan kuului?
Lähetetty: 10.3.2005 10:21
Kirjoittaja Pavlovits
Fukov kirjoitti:veli alexei kirjoitti:Millanen operattio toi choppaus on? Ja saako tommoseen chopattuun Ladaan leimaa?
Hyvän kuvan choppauksen laajuudesta, tai asioista, mitä pitää ottaa huomioon saat osoitteesta
http://www.paalupaikka.com/reindeershit/bullshit.htm ja sieltä "Jussin Ford".
Itse en moiseen savottaan ryhtyis (Ei sillä, että ois taitoakaan)

Tästä Jussin Fordista voi olla tasan kahta mieltä. Minusta noinkin harvinainen auto olisi pitänyt entisöidä.
Choppaus tekee vieläkin kipeämpää, kun meillä oli isällä samanlainen Customline -60-luvun alussa.
Lähetetty: 10.3.2005 14:15
Kirjoittaja R-J
Mukavampi vaihtoehto olis minunkin mielestä ollut tuollaisen suht harvinaisen kulkupelin entisöinti, mutta toisaalta onhan kaikenlainen kunnostus, tyylistä riippumatta, aina paalia parempi vaihtoehto.