Tuossa juuri katselin uutisia niin yllättäen porukka ajellut ojiin jne. Eilen tuosta myräkästä kyllä varoitettiin jokaisessa uutisessa mitä vaan tuli ja silti porukka ei tajua.
Itse pääsin aivan ongelmitta töihin. Hieman vaan pisti hitsit nämä autoilijat tuolla kehä 3:lla kun pitää sitä ohituskaistaa jumittaa 60 lasissa kun oikea kaista on täysin vapaa.. Minä sitten ohitin ne kaikki sitä oikeaa kaistaa käyttäen
Eikä tuolla mielestäni kovin kummoinen sää ollut. Pikkuteillä oli vähän lunta ja isoilla teillä oli suolaa kylvetty niin paljon että paljas asvalttihan siinä oli.
Justiinsa täällä Hallin taajamassa töihin ja tuossa risteyksessä oli armeijan city-maasturi poikittain ojassa. Eipä näyttänyt niillä kumeilla lähtevän ylös vaikka kuinka suditti ojan pohjalla. Olisi pitänyt olla UAZ. Itse en aio vaihtaa talvirenkaita ennen joulukuun 1. päivää, oli keli millainen tahansa.
Virnistys ei ole vieläkään laskenut naamalta!
Kilometrin mittainen työmatka venyi ainakin viideksi kilometriksi. (ensimmäiset pöperökelit nelivetoisen Thaihutsun ratissa)
Hienosti sujui työmatka täälläkin loskakelillä. Talvirenkaat olin vaihtanut jo eilen eli sekään ei ollut ongelma. Mitään kolareita/ojaanajoja ei missään ollut. Täällä porukka mitoittaa ajonopeutensa sään mukaan. Mistä muuten johtuu, että pk-seudulla paahdetaan motarilla ihan eri tilannenopeudella kuin sää sallisi. Siitähän viime talvenkin isot kolarit siellä johtui?
Eilen oli tiet liukkaana aamulla kaikkialla ja olihan se hohdokasta vedellä pieniä tahallisia peräluisuja kesärenkaiden kanssa.
Yogi kirjoitti:Hienosti sujui työmatka täälläkin loskakelillä. Talvirenkaat olin vaihtanut jo eilen eli sekään ei ollut ongelma. Mitään kolareita/ojaanajoja ei missään ollut. Täällä porukka mitoittaa ajonopeutensa sään mukaan. Mistä muuten johtuu, että pk-seudulla paahdetaan motarilla ihan eri tilannenopeudella kuin sää sallisi. Siitähän viime talvenkin isot kolarit siellä johtui?
Eilen oli tiet liukkaana aamulla kaikkialla ja olihan se hohdokasta vedellä pieniä tahallisia peräluisuja kesärenkaiden kanssa.
Mutu-teorialla:
-tyhmyys tiivistyy kun on paljon ihmisiä samassa paikassa
-YLIarvioidaan omat kyvyt
-luotetaan liikaa uusien autojen elektroonisiin apu hässäköihin
(lue: autohan ajaa itsekseen nykyään)
-KIIRE töihin/kotiin
Aivan normaalisti meni, talvirenkaita en taida vaihtaa ennenkuin on viikon verran ollut lunta tiellä. Niin, ajan siis polkupyörällä, kesät talvet, ja matkaa on vähän päälle kolme kilometriä. Eipä tulisi mieleenkään lähteä autolla tuollaista alle kymmenen kilometrin työmatkaa ajamaan, mutta meitähän on moneksi ;)
Hyvinhän tuo sujui. auton katolla oli noin 5-6cm jotain lumentapaista materiaa, ja pikkutiet vähän sohjossa. tuusulan moottoritie oli sulana kuten arvata saattaa. autoja en matkan aikana huomannut ojissa yms.
Ennen talvirenkaiden allelaittoa alla olleilla silestoneilla olisi varmasti ollut kabiinissa ohjelmaa. Niillä kun oli liukasta jo pienessä vesisateessa
Lahna kirjoitti:
Mutu-teorialla:
-luotetaan liikaa uusien autojen elektroonisiin apu hässäköihin
(lue: autohan ajaa itsekseen nykyään)
Tuossa se syy taitaa olla. Nimittäin vanhuksien naapurilla oli tuossa vuosi pari sitten Audin A6 2.4 TDi Quattro. Oliko oikeen vuosimallia 2002 tai jotain. Siinä oli kaikki ajoahelpottavat systeemit. Mitä itse sillä talvella ajoin niin ei sillä kyllä yhtään huomannut että liukasta olisi ollut. Perin onneton kuski saa olla jos sen saa lähtemään käsistä jollain. Tosin jos oli oikeen liukas sää niin sehän ei sitten mihinkään pysähtynyt Fysiikanlakeja kun se ei taida voittaa sitten millään.
Mut kävin tuossa firman autolla heittään yhden lastin rojua toiselle puolelle pk-seutua. hieman ennen 9 lähdin ajeleen. En kyllä missään nähnyt autoja ojissa ja uutisissa kerrottiin että pk-seudulla on peltirytissyt ja autoja ojissa. Yhtään kolariakaan en nähnyt. Ihmetytti myös että miten siellä voi mitään kolareita edes käydä kun firman autossa oli kesärenkaat alla ja piti ihan hyvin tuossa vesikelissä. Eräs työkaveri soitti aamulla että ei tule töihin kun on niin huono sää kuulema. Tai näin se mulle sanoi. Pomolle oli sanonut että ajoi ojaan. Mut mielestäni nuo on perin onnettomat selvitykset minkä takia et muka tule töihin..
Itse asiassa meikän työmatka on aamuisin töistä kotiin, joten ihan rauhassa sain auraamattomilla teillä Mersulla porhaltaa. Tänään tai huomenna taidan viedä Asteekin talliin, ettei lumi jäädy sen päälle jos alkaa pakastaa...
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL * "Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Uusi nelivetoinen kaikilla herkuilla oleva Subaru Impreza löytyi ojasta.. Menin siitä bussilla ohi. Oli kyllä mielenkiintoista miten se on sinne joutunut kun tie oli aivan sula.. Olikohan luotettu hieman liikaa nelivetoon ja omiin ajokykyihin?
FSO kirjoitti:Uusi nelivetoinen kaikilla herkuilla oleva Subaru Impreza löytyi ojasta.. Menin siitä bussilla ohi. Oli kyllä mielenkiintoista miten se on sinne joutunut kun tie oli aivan sula.. Olikohan luotettu hieman liikaa nelivetoon ja omiin ajokykyihin?
^buahahaaa^ sen siitä saa kun iskä antaa pojalle ison nipun rahaa autoon, heti kun klopilla on kortti kourassa. sitten vedetään tuu fääst tuu fjyyrioussia teillä...
Niih. 15 minuuttia olin myöhässä... Eilisten uutisten jälkeen varasin jo puoli tuntia extra aikaa työmatkaan, kun tiesin ongemlmia ilmaantuvan. Ei ollut puol tuntia riittävä. Talvirenkaat oli alla ja kaikkee. Mut silti ei pihasta noussu. Mäki on kait kokonaista 10m pitkä eikä nyt niin kauheen jyrkkä. Tosin, siin matkal sijaitseekin sit vielä ysikymppinen mutka...
Eka sai aurata mäen. Sit viel hiekottaa. Kyl sen jälkeen pääs jaktaa matkaa.
Sen jälkeen väistellä kiinni jääneitä autoja auraamattomalla tiellä. Ja lopuksi ajella sohjossa, ja autojono ei vedä.
Oli kiva kyl kokeilla, miten lada lähtee kylki eellä. Tais tulla vähän pelleiltyäkin välillä Kaikkee pitää kokeilla...