Joo jäi nyt sitten kuitenkin se Samaran osto.Mutta nyt tarvis saada hyviä kuvia/neuvoja ton palotilan muotoiluun.
Ketjukone, jossa:
Vakio venttiilit
Nokka 286*/105*/11,0mm
Kannesta pois 1,0mm (ainakin näillä näkymin)
Eli noin kympin puristuksia haetaan.Kuvia toimivista ratkasuista otetaan mielellään vastaan eikä niitä neuvojakaan vierasteta.Kanavat on tehty nykyiseenkin kanteen mutta ajattelin jalostaa vähän pitemmäälle tolla nokalla ja palotilan muodoilla.Niin ja imusarja on avarrettu vakio ja kaasari on 1600:sen mekaaniseksi muutettu.(Eli ei mitään alipaine immenkalvoja)
Mulloli joskusmaailmas jokkikseen tehty kansi, mis oli vakioventtiilit ja jumalattomasti nostetut kanavat, palotiloihi ei ollu koskettu ja kantta laskettu n.2mm virtasen nokka itetehdyt imu/pakosarjat kulki aivan sikana vai mitä jyri=) tyhmänä menin myymään tuon paketin poies. Ei se palotilojen muotoilu auta assijaa yhtään vakiovenoilla ainakaan mun mielestä, kyllähän latamallinen palotila toimii pirun hyvin niine hyvineen koska paljealue täytyy aina olla että kone "herää" piänillä kierroksilla on sitte mikkä kaasarit vaan.
Mutta tuohon nakutusherkkyyteen vaikuttaa moni asia, joista yksi on juuri palotilan muoto. Muina tekijöinä vaikuttaa mm. puristussuhde, nokat ja palje-efekti.
Minun jääpeliin tuli 13.5 puristusta. Kait tuo on ihan sopiva jos sytyn säätää niin ettei rupeja nakuttamaan. 98pensaa vaan tankkiin. Palotilasta pyöristelin tässä kannessa vaan terävät kulmat en muokannu tarkotuksella ettei puristukset tippus.
Kans tein pienet viisteet palotilan reunaan.Oikeestaan purseet pois,eikä muuta.Ja huolellinen kiillotus.Karstan saa hyvin poiskun antaa koneen käydä ja kaataa vettä kaasarin kurkusta,varovasti..