Laihalla käy?
Laihalla käy?
Pisti tosiaan silmään tossa katsastuslipuskassa silmään Ladan päästöarvot, jotka on mun mielestä pirun alhaiset katittomalle "saaste"-Ladalle.
CO : 0,16
HC: 124/500
CO²: 13,23
O² : 2,80/5.00
Mättääkö noissa joku? Huolestuttaa tuo mitätön CO-arvo, käy ilmeisesti hiton laihalla sopalla?
Onnistuuko korvakuulolta säätö miten, tai miten se nyt edes tapahtuikaan? Tyhjäkäynti ilman ryyppyä on vähä huono tossa, riittääkö että käännän sopparuuvia isommalle vai miten...pelkkää tyhjäkäyntiruuvia pyörittelemällä ei saa kunnollista tyhjäkäyntiä aikaan.
CO : 0,16
HC: 124/500
CO²: 13,23
O² : 2,80/5.00
Mättääkö noissa joku? Huolestuttaa tuo mitätön CO-arvo, käy ilmeisesti hiton laihalla sopalla?
Onnistuuko korvakuulolta säätö miten, tai miten se nyt edes tapahtuikaan? Tyhjäkäynti ilman ryyppyä on vähä huono tossa, riittääkö että käännän sopparuuvia isommalle vai miten...pelkkää tyhjäkäyntiruuvia pyörittelemällä ei saa kunnollista tyhjäkäyntiä aikaan.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Tuo CO on kyllä tosi alhanen, ei ole normaalia kaasarikoneelle. Seosruuvista vaan rikkaammalle, mutta tee se hyvin varovasti ettei seuraavalla leimalla tule hylkyä
Eli kääntele aluksi pienin liikkein sitä ruuvia ja kuulostele, milloin käynti parantuu. Ja jätä se ruuvi heti siihen asentoon, niin pitäis olla suht' kohdallaan.
Lopuksi tyhjäkäyntiruuvilla kierrokset sopiviksi

Eli kääntele aluksi pienin liikkein sitä ruuvia ja kuulostele, milloin käynti parantuu. Ja jätä se ruuvi heti siihen asentoon, niin pitäis olla suht' kohdallaan.
Lopuksi tyhjäkäyntiruuvilla kierrokset sopiviksi
Kävinpähän tuolla pimeydessä säätelemässä, apuna tietty orkkis työvalo
Lämmittelin koneen normilämpöihin ja sen jälkeen tuuppasin ryypyn pois, jolloin kone kävi tuttuun tapaan nikottelemaan ja pötpöttömään.Seosruuvia pyöriteltäessä menin vähän sekasin, mutta luulen kääntäneeni sitä about ¾ kierrosta lisää auki. Jokatapauksessa nyt käynti on oikein hyvä ja tasainen. Jostain syystä tyhjäkäyntiruuvin kiertämisellä ei ole kauhiasti merkitystä käyntiin, mutta haitanneeko tuo....
Nyt olis kiva nähdä päästölukemat uudelleen, mutta eipä kukaan taida ilmatteeksi mitata
Ihmetyttää kyllä joskus käynnistettäessä jostain kaasarin seutuvilta nouseva hentoinen savu. Jos ihan oikein näin, niin se savu näyttäisi tulevan säätöruuvien alapuolelta, siitä kohdasta johon tulee letkuja. En oo kyllä ihan varma tostakaan, koska sen tarkkaa lähtöpaikkaa on vaikea nähdä. Savua tulee minuutin verran, jonka jälkeen se häviää.
Jokatapauksessa savu haisee ihan palaneelta kumilta....mikähän hemmetti siellä käryää?

Lämmittelin koneen normilämpöihin ja sen jälkeen tuuppasin ryypyn pois, jolloin kone kävi tuttuun tapaan nikottelemaan ja pötpöttömään.Seosruuvia pyöriteltäessä menin vähän sekasin, mutta luulen kääntäneeni sitä about ¾ kierrosta lisää auki. Jokatapauksessa nyt käynti on oikein hyvä ja tasainen. Jostain syystä tyhjäkäyntiruuvin kiertämisellä ei ole kauhiasti merkitystä käyntiin, mutta haitanneeko tuo....
Nyt olis kiva nähdä päästölukemat uudelleen, mutta eipä kukaan taida ilmatteeksi mitata

Ihmetyttää kyllä joskus käynnistettäessä jostain kaasarin seutuvilta nouseva hentoinen savu. Jos ihan oikein näin, niin se savu näyttäisi tulevan säätöruuvien alapuolelta, siitä kohdasta johon tulee letkuja. En oo kyllä ihan varma tostakaan, koska sen tarkkaa lähtöpaikkaa on vaikea nähdä. Savua tulee minuutin verran, jonka jälkeen se häviää.
Jokatapauksessa savu haisee ihan palaneelta kumilta....mikähän hemmetti siellä käryää?

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Mää vähän meinasin samaa, että tuli veivailtua hiukan liikaaKimmo86 kirjoitti:Meniköhän jo liian rikkaalle?Kannattaa varmuuden vuoksi vielä kääntää seosta aavistuksen laihemmalle, siis semmoinen neljänneskierros siitä ruuvista. Niin voit olla melko varma että seuraavallakin leimalla kehuvat päästöjä

Täytynee huomenissa koittaa ruuvailla hippasen pienemmälle

Tosin, mistäpä näitä arvoja sitten korvakuulolla arvailee.En nimittäin tullut kattoneeksi, kuinka paljon se ruuvi oli auki alkujaan. Todennäköisesti jonkunverran liian vähän, kun tosiaan CO oli noin pieni ja tyhjäkäynti melkosen kateissa.
Parempi kuitenkin hippasen rikas seos kuin laiha, jolla kärtsää venttiilit...toivonmukaan jälkikäynti vähenee nyt säädön jälkeen, ehkä...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Jos ei oo ihan törkee katastusmies, niin varmana antaa säätää soppaa paikanpäälläKimmo86 kirjoitti:Jeps. Tuo rikas seos on siitä paha, että sitä ei oikeen korvakuulolla tunnista. Käytin meinaan corollani muutama viikko sitten katastuksessa, ja melkein jäi leima saamatta päästöjen takia

Oli muutenkin mukava katastusmies tänään, nuori jannu.Pohjaakin vilkaisi vaan taskulampulla muutaman sekunnin, eikä käyny ees koputteleen mitään. Ja mitäpä sitä turhia, kun ei siellä enää ole reikiä.
Meinas muuten loppuu koko siitä pakokaasuanalysaattorin kärsästä, kun tuuppas sen tohon "mehupillin" päälle


- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Keitoksia tiedostamarkku kirjoitti:Jokari,käyppä AUTOEXPERT karhulassa siinä jukka riikonen tietää ladasta kaiken ja laittaa päästöt kohdalleen "varmaan 10 e :lla"samalla saat kuitin.Minä vien aina jukalle jos jotain häikkää !!

Sitähän minäkin että pakkohan on Kotkastakin löytyä tämmönen "kympillä kaikki kuntoon"-paikka

Ja eikös nyt melkeen joka korjaamolta löydy vehkeet pakokaasujen mittaamiseen?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™