Laihalla käy?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Laihalla käy?

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Pisti tosiaan silmään tossa katsastuslipuskassa silmään Ladan päästöarvot, jotka on mun mielestä pirun alhaiset katittomalle "saaste"-Ladalle.

CO : 0,16
HC: 124/500
CO²: 13,23
O² : 2,80/5.00

Mättääkö noissa joku? Huolestuttaa tuo mitätön CO-arvo, käy ilmeisesti hiton laihalla sopalla?

Onnistuuko korvakuulolta säätö miten, tai miten se nyt edes tapahtuikaan? Tyhjäkäynti ilman ryyppyä on vähä huono tossa, riittääkö että käännän sopparuuvia isommalle vai miten...pelkkää tyhjäkäyntiruuvia pyörittelemällä ei saa kunnollista tyhjäkäyntiä aikaan.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Tuo CO on kyllä tosi alhanen, ei ole normaalia kaasarikoneelle. Seosruuvista vaan rikkaammalle, mutta tee se hyvin varovasti ettei seuraavalla leimalla tule hylkyä :wink:

Eli kääntele aluksi pienin liikkein sitä ruuvia ja kuulostele, milloin käynti parantuu. Ja jätä se ruuvi heti siihen asentoon, niin pitäis olla suht' kohdallaan.

Lopuksi tyhjäkäyntiruuvilla kierrokset sopiviksi
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kävinpähän tuolla pimeydessä säätelemässä, apuna tietty orkkis työvalo :wink:

Lämmittelin koneen normilämpöihin ja sen jälkeen tuuppasin ryypyn pois, jolloin kone kävi tuttuun tapaan nikottelemaan ja pötpöttömään.Seosruuvia pyöriteltäessä menin vähän sekasin, mutta luulen kääntäneeni sitä about ¾ kierrosta lisää auki. Jokatapauksessa nyt käynti on oikein hyvä ja tasainen. Jostain syystä tyhjäkäyntiruuvin kiertämisellä ei ole kauhiasti merkitystä käyntiin, mutta haitanneeko tuo....

Nyt olis kiva nähdä päästölukemat uudelleen, mutta eipä kukaan taida ilmatteeksi mitata :roll:

Ihmetyttää kyllä joskus käynnistettäessä jostain kaasarin seutuvilta nouseva hentoinen savu. Jos ihan oikein näin, niin se savu näyttäisi tulevan säätöruuvien alapuolelta, siitä kohdasta johon tulee letkuja. En oo kyllä ihan varma tostakaan, koska sen tarkkaa lähtöpaikkaa on vaikea nähdä. Savua tulee minuutin verran, jonka jälkeen se häviää.
Jokatapauksessa savu haisee ihan palaneelta kumilta....mikähän hemmetti siellä käryää? :shock:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Meniköhän jo liian rikkaalle? :D Kannattaa varmuuden vuoksi vielä kääntää seosta aavistuksen laihemmalle, siis semmoinen neljänneskierros siitä ruuvista. Niin voit olla melko varma että seuraavallakin leimalla kehuvat päästöjä :)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kimmo86 kirjoitti:Meniköhän jo liian rikkaalle? :D Kannattaa varmuuden vuoksi vielä kääntää seosta aavistuksen laihemmalle, siis semmoinen neljänneskierros siitä ruuvista. Niin voit olla melko varma että seuraavallakin leimalla kehuvat päästöjä :)
Mää vähän meinasin samaa, että tuli veivailtua hiukan liikaa :oops:

Täytynee huomenissa koittaa ruuvailla hippasen pienemmälle :P

Tosin, mistäpä näitä arvoja sitten korvakuulolla arvailee.En nimittäin tullut kattoneeksi, kuinka paljon se ruuvi oli auki alkujaan. Todennäköisesti jonkunverran liian vähän, kun tosiaan CO oli noin pieni ja tyhjäkäynti melkosen kateissa.

Parempi kuitenkin hippasen rikas seos kuin laiha, jolla kärtsää venttiilit...toivonmukaan jälkikäynti vähenee nyt säädön jälkeen, ehkä...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Jeps. Tuo rikas seos on siitä paha, että sitä ei oikeen korvakuulolla tunnista. Käytin meinaan corollani muutama viikko sitten katastuksessa, ja melkein jäi leima saamatta päästöjen takia :o
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kimmo86 kirjoitti:Jeps. Tuo rikas seos on siitä paha, että sitä ei oikeen korvakuulolla tunnista. Käytin meinaan corollani muutama viikko sitten katastuksessa, ja melkein jäi leima saamatta päästöjen takia :o
Jos ei oo ihan törkee katastusmies, niin varmana antaa säätää soppaa paikanpäällä :wink:

Oli muutenkin mukava katastusmies tänään, nuori jannu.Pohjaakin vilkaisi vaan taskulampulla muutaman sekunnin, eikä käyny ees koputteleen mitään. Ja mitäpä sitä turhia, kun ei siellä enää ole reikiä.

Meinas muuten loppuu koko siitä pakokaasuanalysaattorin kärsästä, kun tuuppas sen tohon "mehupillin" päälle :oops: :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Jokari_ kirjoitti: Meinas muuten loppuu koko siitä pakokaasuanalysaattorin kärsästä, kun tuuppas sen tohon "mehupillin" päälle :oops: :lol:


Koko halli jyrisee, kun antaa laapotille monoa :lol: Varmana muuten laitan siihen omaan Ladaankin jonkun pörinäputken.. Kunhan sen auton nyt saisi :cry:
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Viesti Kirjoittaja markku »

Jokari,käyppä AUTOEXPERT karhulassa siinä jukka riikonen tietää ladasta kaiken ja laittaa päästöt kohdalleen "varmaan 10 e :lla"samalla saat kuitin.Minä vien aina jukalle jos jotain häikkää !!
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

markku kirjoitti:Jokari,käyppä AUTOEXPERT karhulassa siinä jukka riikonen tietää ladasta kaiken ja laittaa päästöt kohdalleen "varmaan 10 e :lla"samalla saat kuitin.Minä vien aina jukalle jos jotain häikkää !!
Keitoksia tiedosta :wink:

Sitähän minäkin että pakkohan on Kotkastakin löytyä tämmönen "kympillä kaikki kuntoon"-paikka :wink:

Ja eikös nyt melkeen joka korjaamolta löydy vehkeet pakokaasujen mittaamiseen?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
evo2
Viestit: 251
Liittynyt: 24.9.2003 7:28
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja evo2 »

tyhjäkäynti seoksethan ei polta venttiilejä.

talvea vasten kannattaa laittaa seokset kohdalleen ettei tule harmaita hiuksia talvipakkasilla.
TOSI MIEHET AJAA TAKAMOOTTORISELLA

Skoda Forman
Skoda 110 L
kurppa81

Viesti Kirjoittaja kurppa81 »

kiinnipäin rikkaalle ja auki laihalle...niinpäin se menee... :)
evo2
Viestit: 251
Liittynyt: 24.9.2003 7:28
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja evo2 »

kiinni päin laihalle ja auki rikkaalle.
TOSI MIEHET AJAA TAKAMOOTTORISELLA

Skoda Forman
Skoda 110 L
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Kyllä ne Tampereella säätää vitosellakin :)
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Nonnis kirjoitti:Kyllä ne Tampereella säätää vitosellakin :)
Jo on halpaa näissä isoissa metropoleissa...muuta halpaa siellä ei sitte olekkaan :wink:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Vastaa Viestiin