Renkaiden vaihto on pian esillä ja siihen liittyen yksinkertainen kysymys 110:stä.
Ohjekirjan mukaan (auton mukana tulleen) tunkin yläosan vako pitäisi sovittaa auton peltisaumaan. Viime keväänä kävikin niin, että sauma rupesi antamaan periksi, vääntymään sivulle. Löytyi kuitenkin jokin keino auton etuosan nostamiseksi kummaltakin puolelta.
Heräsi kuitenkin kysymys, mikä olisi ilmeisesti parempi ja luottavampi tapa auton nostamiseksi renkaiden vaihtoa varten kotioloissa, tai ainakin mistä kohtaa tunkin tulisi nostaa autoa, vai pitäisikö hankkia toisenlainen tunkki.
tunkki ja satakymppi
tunkki ja satakymppi
Lada - liikkumisväline ja osa elämänkatsomusta. - Se keltainen nappisilmä oli autojen auto...
Hallitunkki on aika hyvä nostoväline,kannattaa laittaa väliin paksu kumi tai lankun pätkä.Ja jos ulkona soralla nostaa,niin alla kannattaa käyttää tukevaa vaneria tai vastaavaa ettei tunkin pyörät uppoa.Olen nostanut siitä nostokorvakkeen kohdalta,nousee koko toinenpuoli.Tai pohjan etuvahvikepalkista.ja taka-akselin välipalkista.
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Tähän voin sanoa oman kokemuksen perusteella, että 110 tunkki toimii hyvin (jos sitä osaa käyttää) tosin oli hyvä tasainen lattia missä sitä käytin, mutta rengas ei silti irronnut... lainattua tekstiä tuolta kokemus palstalta: Mun oli tarkotus vaihtaa jarrupalat tohon 110, mut jäi ny vaihtamatta kun ei rengas irronnu Pultit kyllä lähti pois.
Ei uskaltanu hirveesti alkaa lekalla heilumaan kun oli tuo
orkkis tunkki vaan auton alla.
Täytyy viikonloppuna mennä kokeilemaan uudelleen, ja paremmilla
tunkeilla
Nyt on uudet palat vaihdettu. Pikkusen annettiin kuminuijaa kumille.
Molemmilta puolilta oli varotusvalon piuhat poikki, mutta eipä
väliä, kun uusissa paloissa ei ollut piuhoja.
Yhdestä vanhasta jarrupalasta oli kulma alkanut lohkeilemaan.
_________________
_________________
Ei uskaltanu hirveesti alkaa lekalla heilumaan kun oli tuo
orkkis tunkki vaan auton alla.
Täytyy viikonloppuna mennä kokeilemaan uudelleen, ja paremmilla
tunkeilla
Nyt on uudet palat vaihdettu. Pikkusen annettiin kuminuijaa kumille.
Molemmilta puolilta oli varotusvalon piuhat poikki, mutta eipä
väliä, kun uusissa paloissa ei ollut piuhoja.
Yhdestä vanhasta jarrupalasta oli kulma alkanut lohkeilemaan.
_________________
_________________