Sivu 1/1
Nivan etuperän korjaus?
Lähetetty: 14.10.2005 22:02
Kirjoittaja Teemu
Moro
Miten kannattas korjata toi etuperä kun siitä on lähtenyt ne pulttit irti jolla murikka tulee kiinni auton runkoon,entinen omistaja on koittanut laittaa helicoil kierteen mutta oli heti särkynyt uudestaan!
Jos jollain ois myytävänä ehjä murikka niin olisin kiinnostunut!
PS.onko muilla ollut samoja ongelmia ton etuperän kanssa?
Terveisin Teemu
Lähetetty: 15.10.2005 0:21
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Murikka tulee kiinni koneeseen - pikku korjaus vaan
Toi on ihan perussettiä että ne kierteet poikii, niitä tarvis muistaa kiristellä ja usein.
Itteltä menny yhestä kierteet, sen sai kuntoon vielä helicoililla.
Nyt on tuplamutterit, alkuperäset+pyöränmutterit varmistamassa ja aina ennen offikeikkaa tarkastan että on kiinni.
Ryssistä saa tollasta sarjaa:

Siinä toi kiinnitys muutetaan niin ettei enää roiku koneessa, kun se ei tosiaan kauheeta kestä, sitä on suomipoijjaat koittanu vaikka millasta pantaa yms. kehittää siihen ympärille mut ei pysy.
Mulla ois mielessä sellanen että tekis sen kuskinpuolen kiinnityksen samallalailla kun repsikan puolella, kestäis varmasti paremmin eikä tarvis kun tehä sellanen kolmiolaippa ja sit kiinnitysrauta siitä koneen kylkeen!
Lähetetty: 18.10.2005 21:21
Kirjoittaja Arska tehtaalta
Tossa on Eestin äijien etuperän kiinnitysteline. Toi ei varmaankaan oo enää moottorissa kiinni?
Lähetetty: 18.10.2005 23:04
Kirjoittaja hessu
Mulla on tuossa omassa hitsattu alumiin puikolla ne korvakkeet uusiksi... On intin käytössä joskus ehtineet pettää ja siellä jo hitsattu uusiksi,ainakin toistaiseksi on kestäneet.
Lähetetty: 19.10.2005 7:07
Kirjoittaja Teemu
Tein tänään töissä 3mm raudasta tollaset kolmiopalat kuskinpuolelle ja murikka on korjattu tigillä hitsaamalla ja laittamalla uudet pinnapultit!
Vielä pitäis miettiä mihin ton kolmiopalan laittas kiinni!
Laitan kuvia tosta mun patentista kun saan valmiiksi!
Lähetetty: 19.10.2005 16:51
Kirjoittaja loska
Mullakin etuperän kiinnityspultit oli menny sileeksi, kun en hoksannu että niitä pitää välillä katella ja kiristellä. Yks korjaaja hitsas ne pultit niihin korvakkeisiin kiinni, ja etuperän kotelo lohkesi sen jälkeen yhen pultin vierestä kun tasauspyörästön lukko oli päällä.
Nyt siinä on sitten uus etuperä.