Sivu 1/2
koneen irrotus..
Lähetetty: 9.10.2005 19:12
Kirjoittaja larkkeni
otin tos tänää kannen pois ja huomasin et männät o päi v****a.. nii meinasin et ottais koneen pois, nii miten ne vaihdelaatikon ylemmät pultit sais pois helpoiten, ku ite yritin lenkkiavaimen kaa ja kokoaja lipes, et kädet o iha verillää..

saiskos jotenki helpommin? ent muita vaikeita paikkoja, mis o oma niksinsä? ite en oo ennen konetta irrottanu ladasta...
Nii ja oli iha pakko kysyy tätä, ku meinaa hermot mennä

Lähetetty: 9.10.2005 19:21
Kirjoittaja ladoilla radalle
ite otin iha lenkillä mis oli jonkunmoine kulma.. mut kyl sen saa normaalillaki... hankalaaha se on mut maltti on valtti

Lähetetty: 9.10.2005 19:25
Kirjoittaja jta
Re: koneen irrotus..
Lähetetty: 9.10.2005 20:03
Kirjoittaja arpati
larkkeni kirjoitti:otin tos tänää kannen pois ja huomasin et männät o päi v****a.. nii meinasin et ottais koneen pois, nii miten ne vaihdelaatikon ylemmät pultit sais pois helpoiten, ku ite yritin lenkkiavaimen kaa ja kokoaja lipes, et kädet o iha verillää..

saiskos jotenki helpommin? ent muita vaikeita paikkoja, mis o oma niksinsä? ite en oo ennen konetta irrottanu ladasta...
Nii ja oli iha pakko kysyy tätä, ku meinaa hermot mennä

Neuvoa tulikin jo vissiin, mutta onko tuo minkä auton kone? Ihan vaan mielenkiinnosta jos tuo on se -76/77 nappis mikä meiltä lähti mynämäelle, eli jos näin niin mitä siellä männissä oli vialla?
Ihan tuntu kulkevan ainakin vielä silloin kun haku tapahtui...

Ennakkoa ja bensaahan tuo on saanut riittävästi joten sen puoleen männän päät olis vaikka voinu hieman ollakin saanu siipeensä

Puristukset kyllä tuntu kohtuullisesti olevan tallessa vaikka hieman jo huohottikin...
Lähetetty: 9.10.2005 20:39
Kirjoittaja larkkeni
juu sama laitos se on.. mut ei se mittää.. ei se nii kauheen paha oo, siis ne männät.. pienet lovet 3:ssa männässä ja 1 o kunnos.. jos hiuka antais vinkaa, et tekis kaikkiin sellaset pienet lovet, nii ei enää ainakaa ottais kii..
Lähetetty: 9.10.2005 20:40
Kirjoittaja larkkeni
Kiitokset avusta

Lähetetty: 9.10.2005 21:02
Kirjoittaja arpati
larkkeni kirjoitti:juu sama laitos se on.. mut ei se mittää.. ei se nii kauheen paha oo, siis ne männät.. pienet lovet 3:ssa männässä ja 1 o kunnos.. jos hiuka antais vinkaa, et tekis kaikkiin sellaset pienet lovet, nii ei enää ainakaa ottais kii..
Ei noi lovet männissä mitään, mutta venttiilien suoruus on suurempi ropleemi eli tuolla ovat männät ja venat moikanneet toisiaan

Voitte tulla hakeen toisen kannen ihan varmuuden vuoksi kun tuotte sen kannen takaisin (ettei mene vena poikki ja tipu männänpäälle), samalla saatte ton etuvakaajan kun sekin jäi tonne hyllyyn
Nuo mäntävauriot aiheutuivat vaan mun vahingosta kun löysäsin tuon jakopäänketjun kiristimen ja lähdin ettimään käynnistysveiviä että voi vähän pyörittää konetta... No sitte siinä toi DBGzoku (?) jo soittikin että ovat punkalaitumella ja meinasin lähteä vastaan ja unohdin että tuo ketju oli löysällä ja ehdin startaamaan ennenkuin muistin että ketju oli löysällä

No onneksi ei venttiili mennyt poikki ja lyönyt konetta jumiin
Venttiilit ei ilmeisesti ottaneet itseensä kovin pahasti kun tuo tuntui kulkevan ihan ok vielä tuon operaation jälkeenkin
Opetuksena taas ettei pitäis tehdä mitään hätäsiä viimehetken fixauksia jos niistä voi aiheutua isompaa vahinkoa

Jos tuotte koko koneen takaisin saatte ehjän vaihdossa tai sitten vaan tuon kannen kuinka vaan tykkäätte

Takuu peli nääs vaikkei kallis ollutkaan
PS taas tuli todettua ettei hosumalla tule kuin...
EDIT: Miksikäs muuten aukasit? Laitatteko viriä vai meneekö koko kone vaihtoon?
Laatikon irrotus
Lähetetty: 9.10.2005 21:11
Kirjoittaja apriliaman
kaks pitkää jatkoo vaan ja räikällä vääntää laatikon mukaisesti se pois
Lähetetty: 10.10.2005 18:39
Kirjoittaja larkkeni
otin pois, koska meinasin hiuka avartaa\siistii kanavii ja laskee samal sitä kantta.. no mut ei se mitää meinaa.. ne männät o iha ok, eli menee kait viel (iha pikkuset lovet vaa..) ja meinasin iha uudet venttiilit laittaa siihe

muutenki vaihtaa laakerit koneesta, hoonata ja vaihtaa m-renkaat.
jos vaik sattuis vähä enemmänki innostumaan virittää sitä

Lähetetty: 10.10.2005 19:08
Kirjoittaja LENNY
Piiiitkällä jatkolla tosiaan.Toinen käypänen työkalu,jota käytin Nivan laatikon vaihdossa,on piippuavain.
Lähetetty: 10.10.2005 22:35
Kirjoittaja arpati
larkkeni kirjoitti:otin pois, koska meinasin hiuka avartaa\siistii kanavii ja laskee samal sitä kantta.. no mut ei se mitää meinaa.. ne männät o iha ok, eli menee kait viel (iha pikkuset lovet vaa..) ja meinasin iha uudet venttiilit laittaa siihe

muutenki vaihtaa laakerit koneesta, hoonata ja vaihtaa m-renkaat.
jos vaik sattuis vähä enemmänki innostumaan virittää sitä

No hyvä sitten...

Lähetetty: 11.10.2005 0:15
Kirjoittaja larkkeni
Lähetetty: 11.10.2005 20:02
Kirjoittaja Team perseauki racing
en ainakaan keskisuomen koneistamoista löytäny ladaan ylikoon mäntiä ja jos meinasit virittää ni unoha 1200 lohko kokonaan
Lähetetty: 11.10.2005 20:30
Kirjoittaja ladoilla radalle
multa sais hyvät männät tai koko koneen täytenä pakettina tai yks on laatikossa osina..
Lähetetty: 17.10.2005 9:21
Kirjoittaja larkkeni
Mitäs pyydät? onko paljoakaa ajetut? jos o vakiokokoa nii ilmottele hinta yv.