Sivu 1/2
Ei anna kipinää
Lähetetty: 4.10.2005 21:09
Kirjoittaja saisak
Tuossa lauantaina latukka jätti tielle. Sammui aivan yhtäkkiä taajamassa neljänkympin vauhdissa. Selvitin vikaa ja selvisi että ei tule kipinää yhdellekkään tulpalle.
Nyt siihen on vaihdettu uudet kärjet, sytytyspuola ja tulpat. Virranjakajan kansi ja tulpanjohdotkin on uudenkarheat. Kipinä on vieläkin
hukassa. Startti pyörii ihan normaalisti mutta ei vaan käynnisty. Oisko kellään hyviä neuvoja??
Ja auto on 1200L -88.
Lähetetty: 4.10.2005 21:10
Kirjoittaja pressa
tuleeko kärjille sähkö???
Lähetetty: 4.10.2005 21:13
Kirjoittaja saisak
En oo mitannu. Pitää mitata se perjantaina kun en aikasemmin pysty.
Lähetetty: 4.10.2005 21:18
Kirjoittaja saisak
pitäskö sinne kärjille tulla sähkö ku kääntää vaan virrat päälle?
Lähetetty: 4.10.2005 21:20
Kirjoittaja pressa
kyllä
sähkön puuttuminen olisi loogisin selitys koska kaikki osat uusittu
saattaa johtua virtalukonpohjasta tai sulakerasiasta
Lähetetty: 4.10.2005 21:22
Kirjoittaja saisak
sytytyspuolalle tulee sähkö nii sillonhan virtalukon pohjan pitäs olla kunnossa
eikö vaan?
Lähetetty: 4.10.2005 21:26
Kirjoittaja pressa
kyllä
eli nyt tarkistaa että kärjet aukee ja jakaja pyörii
ja ettei kondensaattori ole oikosulussa tai sen johto ota maihin
Re: Ei anna kipinää
Lähetetty: 4.10.2005 22:02
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Katot tosiaan ensin puolalta että sinne tulee virta kun virrat päällä ja kun starttaa!
Sitten tarkasta että virta tulee virranjakajalle ja tarkasta konkka ja kärkien toimivuus.
Testaa puolanjohto, ota virranjakajan kannesta irti ja tulppa johtoon ja kanteen kiinni ja starttaa.
saisak kirjoitti: Virranjakajan kansi ja tulpanjohdotkin on uudenkarheat.
Pyörijää siis ei ilmeisesti ole vaihdettu!!!!!!!!!!!!!
Oiskohan TAAS kerran vika pyörijässä!!!!!!!!!!!!
Lähetetty: 5.10.2005 8:47
Kirjoittaja Yogi
Ladassahan on ollut "ominaisuutena" virranjakajan temppuilu. Pyörijä (tai joku muu sisuksen osa, en muista) saattaa sipata kesken ajon ja virrat loppuu siihen.
Ei anna kipinää
Lähetetty: 5.10.2005 10:10
Kirjoittaja sladisti
Kannatta kattoa pyöriässä oleva hiili joka osuu kannessa oleviin napoihin..
itelläni ollu usein vikana kipinän häviimiseen (murtunut).Mittarilla katoo kulkeeko virta läpi!

Lähetetty: 7.10.2005 17:41
Kirjoittaja saisak
Kärjille ei tule sähköä. Mistä lähteä etsimään vikaa??
Lähetetty: 7.10.2005 18:37
Kirjoittaja audiq
Jos kärjet kiinni niin ei jännitettäkään pitäisi olla, jos kärjet auki niin lähes sama kuin puolan 15+ navassa. Jos ei kummassakaan tapauksessa niin puolan vastusmittaus +15/1- nastojen väliltä. Pitäisi olla yhteys ja mitatessa toinen nasta ilman muita johtoja ettei vaikuta mittauksiin. Ja olethan mitannut +15 nastan jännitteen?
Lähetetty: 10.10.2005 17:33
Kirjoittaja saisak
Paljonko sen +15 nastan jännite pitäisi olla?
Lähetetty: 10.10.2005 20:36
Kirjoittaja audiq
Ilman etuvastusta kärjet auki noin akun jännite.
Kärjet kiinni pitäisi noin.10v riittää hyvin. Häviön saat mitattua suoraan akun+/ 15+ napojen väliltä.
Lähetetty: 11.10.2005 9:05
Kirjoittaja vmaxari
Viimetalvena kävi niin, että Lada kuoli kesken ajon. Ei palanut edes varoitusvalot mittarissa. Totaalinen hyytyminen.
Vikana oli virtalukosta tuleva sähköjohto mikä oli mennyt rattiakselin ympäri ja lähtenyt irti virtalukon liittimistä.
Isommat kunnon nykimiset on aina minulla johtunut jollain lailla virtalukosta tai sen ympäristöstä.