Sivu 1/1
Puola
Lähetetty: 21.9.2005 23:54
Kirjoittaja ammattimies
Käykö kärjellisen jakajan puola, kärjettömään jakajaan?
Lähetetty: 22.9.2005 1:16
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Pitäis toimia, tuolla jotain höpisty samasta aiheesta:
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... highlight=
Lähetetty: 22.9.2005 6:41
Kirjoittaja Jokari
Kyllä pitäs toimia ristiin...itsellänikin on kärjettömän puola kärjellisessä sytkässä.
Lähetetty: 22.9.2005 7:49
Kirjoittaja jasu35
Ei toiminut ainakaan minun ladassa,eli kärjellisen puola ei toiminut kärjettömässä.Toisten päin varmaankin toimii.

Lähetetty: 22.9.2005 9:22
Kirjoittaja mickey-69
Kyllä ne on ihan täysin vaihtokelpoisia keskenään...

Lähetetty: 22.9.2005 11:20
Kirjoittaja Pöhö-Andrei
Vaihtokelpoisia kyllä mutta eivät samanlaisia. Asiasta lienee jossain vaiheessa ollut jo tarinaa.
Käynnistyvyyden (varsinkin talviolosuhteissa) ja muunkin toiminnan puolesta suosittelen että kärjellisessä käytetään kärjellisen ja kärjettömässä kärjettömän puolaa.
Lähetetty: 22.9.2005 19:18
Kirjoittaja Jaska HKI
Entinen Samarani,jossa oli kärjetön sytytys jouduin vaihtamaan uuden puolan.Alkuperäinen oli mallia "perinteinen".Tarvikeliikkeissä suositeltiin nykyaikaista "kuivaa" puolaa.Se toimi erinomaisesti.Tyhjäkäynnilläkin se luvattiin antavan 30 000V sytytysjännitettä.
Lähetetty: 23.9.2005 17:38
Kirjoittaja ¤Offi-Osku¤
Täytyisköhän sitä oikein sitten käydä jefgeenkin ostaan uusi puola jos se auttais käyntiin

Lähetetty: 24.9.2005 19:59
Kirjoittaja Pöhö-Andrei
Kärjettomän puola toimii paremmin kärjellisessä mutta toisin päin toiminta saattaa ja takkuaakin. Tämä näkyy varsinkin käynnistyvyysongelmina ja ne korostuu entisistään talviaikaan jolloin akun nimellisjännite on jo lähtötilanteessa alempi kuin juhannusviikolla. Taistelin tämän kanssa viimetalvena viikon verran ja sen jälkeen en suosittele kuin pahimmalle vihamiehelle näitä tälläisiä ristiinkytkentöjä.
Lähetetty: 25.9.2005 18:37
Kirjoittaja ladahartsa
Kärjettömän puola on luultavasti hieman tehokkaampi ja ottaa virtaa kärkien kautta jonkin verran enemmän joten kärjet varmaan kuluu nopeammin kipinöinnin johdosta.
Saattaapi kärjet jopa sulaa jos oikein pieniresistanssista suurtehopuolaa käyttää.
Kärjellisessä sytkässähän kaikki virta kulkee sieltä kärkien kautta.