Vaihtoehtoinen käyttövoima?
Vaihtoehtoinen käyttövoima?
Tuntuu bensiini olevan hinnoissaan, niin ajattelin tässä kysellä, että millä kaikella muulla sen Idän Ihmeen saisi oikeen kulkemaan?
Luin juttua täällä joskus, että Ladaan oli myytävänä venäjällä mäntäsarjat, jotka mahdollisti Petroolilla ajelun.
Mitenkäs pontikalla? Sitähän vois joutessaan keitellä isompiakin satseja, varsinkin kun ei tarvii pelätä, että näkö menis, kun ei mee kurkusta alas!
Ja sen yhen isännän PÖ lada, siitäkin olisi kiva saada tietoa
Luin juttua täällä joskus, että Ladaan oli myytävänä venäjällä mäntäsarjat, jotka mahdollisti Petroolilla ajelun.
Mitenkäs pontikalla? Sitähän vois joutessaan keitellä isompiakin satseja, varsinkin kun ei tarvii pelätä, että näkö menis, kun ei mee kurkusta alas!
Ja sen yhen isännän PÖ lada, siitäkin olisi kiva saada tietoa
- Toveri Sladimir
- Viestit: 852
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
Eikös diiselöinnissä ole ongelma vaihteiden välitykset? Diiseli kun kiertää niin alhaalta, pitäisi olla tiheet vaihteet.Nonnis kirjoitti:Isännistä en mitään tiedä, mutta Nivaanhan laitetaan pökötin 1,9 dieseliä, joten sen luulisi sopivan myös takatuuppariin ainakin pienin muutoksin.
Tiedä sitten onko tuo edes suurin ongelma, mutta merkittävä kuitenkin, kun ei uutta laatikkoa pysty ihan helposti mistään taikomaan.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Mites kun ajattelee että dieselin käyttöalue olis vaikka 800 - 2000 rpm ja bensakoneella 1000 - 4000 rpm niin tuohan tarkoittaa aavikkovälitysten tarvetta dieselkoneelle, jotta kierrokset pysyvät dieselille ominaisissa alhaisissa käyntinopeuksissa. Bensakone taas on vähän ylävireisempi niin se tarvitsee tiheämmän laatikon ettei mene alakierroksilla jurnuttamiseksi.Misha kirjoitti:Eikös diiselöinnissä ole ongelma vaihteiden välitykset? Diiseli kun kiertää niin alhaalta, pitäisi olla tiheet vaihteet.
Tiedä sitten onko tuo edes suurin ongelma, mutta merkittävä kuitenkin, kun ei uutta laatikkoa pysty ihan helposti mistään taikomaan.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10211
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
venäläisten Diesel takavedossa oli muistaakseni ihan sama voimansiirto kuin bensamalleissakin, on kyllä vähän hämäävää kun miettii noita kierroslukuja.
minä olen miettinyt vaihtoehtona tuota maakaasua, siitä on kovasti kirjoitettu tuolla jossain yleisissä.
minä olen miettinyt vaihtoehtona tuota maakaasua, siitä on kovasti kirjoitettu tuolla jossain yleisissä.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Onko muuten mahdollista saaha ladaan diesel kone laitettua ihan laillisesti? Kun eihän noita vissiin oon tyypitetty suomessa diesel moottorille?
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
Harmi että tuo kaasulaitteisto on kovin kallis, se todellakin olisi loistava vaihtoehto. Kerroinko, että Kiinassa käydessäni huomasin että suurin osa takseista oli bensakäyttöisyyden lisäksi myös kaasukäyttöisiä. Niissä oli kaksi mittaria.Lada-Jussi kirjoitti:minä olen miettinyt vaihtoehtona tuota maakaasua, siitä on kovasti kirjoitettu tuolla jossain yleisissä.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Onnistuuhan se kun löytää alle 2 ltraisen jossa on alle 100 heppaa eikä paina paljoaalkuperäistä enempää, ei luulisi olevan vaikeaa. esim toyotan 2c kone tai vw 1.6 tai 1.9 ovat melko kevyitä joten ei ongelmaa. Välilaipan tekeinen laatikkoon voi ainakin vai vw koneessa olla haastavaa toyotan saa takaveto carinan tai corollan omalla laatikolla. Minua himottais toyotan 2L-T koneen (2.446litrainen turbo 93heppaa) sovittaminen, eli erikoisluvat pitäis anoa litroihin ja painoon.jta kirjoitti:Onko muuten mahdollista saaha ladaan diesel kone laitettua ihan laillisesti? Kun eihän noita vissiin oon tyypitetty suomessa diesel moottorille?
Ja mitä noihin kierroksiin tulee niin mulla hiluxis tommonen 2L-T kone kiertää ajossa max 5500 eli 5 vaihteisella lootalla 3.9 perällä huiput liki 200km/h, joka mielestäni olis diesel ladalle ihan riittävästi.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Olihan tällä listallakin jollain video turbodiisselillä varustetusta ladasta. Auto oli ihan älyttömän tehokas, muttei katulaillinen ja modifikaatio oli vaatinut merkittävää auton kardaanitunnelin muokkaamista ja auto oli muutenkin riisuttu alastomaksi sisältä ja ulkoa.Turbiini kirjoitti:jta kirjoitti:Onnistuuhan se kun löytää alle 2 ltraisen jossa on alle 100 heppaa eikä paina paljoaalkuperäistä enempää, ei luulisi olevan vaikeaa. esim toyotan 2c kone tai vw 1.6 tai 1.9 ovat melko kevyitä joten ei ongelmaa. Välilaipan tekeinen laatikkoon voi ainakin vai vw koneessa olla haastavaa toyotan saa takaveto carinan tai corollan omalla laatikolla. Minua himottais toyotan 2L-T koneen (2.446litrainen turbo 93heppaa) sovittaminen, eli erikoisluvat pitäis anoa litroihin ja painoon.
Ja mitä noihin kierroksiin tulee niin mulla hiluxis tommonen 2L-T kone kiertää ajossa max 5500 eli 5 vaihteisella lootalla 3.9 perällä huiput liki 200km/h, joka mielestäni olis diesel ladalle ihan riittävästi.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Osaako joku vastata varmuudella. Saako takapotkun dieselöinin muutoskatsastettua Suomessa, kun diesel versiota ei ole koskaan maahantuojan kautta tuotu maahan? Lisäksi tarkoitus olisi nimenomaan rekisteröidä kombi diesel pakuksi ilman takapenkkiä. Onnistuuko? Tähän asti mulle on sanottu, että no can do.
ladoholisti
Ei sillä ole mitään merkitystä onko moista rakennelmaa saanut koskaan tehtaalta.
Koneen saa muutoskatsastettua autoon, kunhan se täyttää asetetut vaatimukset, joita on seuraavasti:
-Teho saa nousta korkeintaan 20 % mallisarjan tehokkaimpaan nähden.
-skutilavuus saa kasvaa korkeintaan 25 % mallisarjan suurimpaan nähden.
-Koneen massa saa kasvaa korkeintaan 20 % mallisarjan painavimpaan nähden. Yli 10 % menevä lisäys kompensoitava varusteita siirtämällä (esim. akku konttiin) tai korin osia keventämällä (lasikuitua jne).
-Moottorin on täytettävä auton rekisteröintiajankohtana voimassaolleet päästörajat. Ennen 1.7. 1987 ensirekisteröidyillä riittää että menee läpi käytönaikaisesta päästömittauksesta. Tuota tuoreemmilta vaaditaan viralliset päästötodistukset, jotka edellyttävät että voimansiirron välitykset ovat vastaavat kuin millä kone on päästötyypitetty. Eli jos laitat vaikka etuvedon koneen, voi olla vaikea löytää vaihteistoa jossa välitykset ovat samat kuin autossa josta kone on kotoisin..
Dieselin asentaminen sinänsä ei aseta mitään erityisvaatimuksia. Päästömittaukset on tietysti vähän poikkeavat kuin bensakoneella.
Koneen saa muutoskatsastettua autoon, kunhan se täyttää asetetut vaatimukset, joita on seuraavasti:
-Teho saa nousta korkeintaan 20 % mallisarjan tehokkaimpaan nähden.
-skutilavuus saa kasvaa korkeintaan 25 % mallisarjan suurimpaan nähden.
-Koneen massa saa kasvaa korkeintaan 20 % mallisarjan painavimpaan nähden. Yli 10 % menevä lisäys kompensoitava varusteita siirtämällä (esim. akku konttiin) tai korin osia keventämällä (lasikuitua jne).
-Moottorin on täytettävä auton rekisteröintiajankohtana voimassaolleet päästörajat. Ennen 1.7. 1987 ensirekisteröidyillä riittää että menee läpi käytönaikaisesta päästömittauksesta. Tuota tuoreemmilta vaaditaan viralliset päästötodistukset, jotka edellyttävät että voimansiirron välitykset ovat vastaavat kuin millä kone on päästötyypitetty. Eli jos laitat vaikka etuvedon koneen, voi olla vaikea löytää vaihteistoa jossa välitykset ovat samat kuin autossa josta kone on kotoisin..
Dieselin asentaminen sinänsä ei aseta mitään erityisvaatimuksia. Päästömittaukset on tietysti vähän poikkeavat kuin bensakoneella.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10211
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
jos venäjältä saisi VAZ-343 diesel moottorin jota on sovitettu myös kanttilamppuisen farmarin koriin (malli 21048) niin voisikohan ehdot täyttyä:
teho 62 hv
sylinteritilavuus 1,774 litraa
koko auton painoero +40 kg (21043/21048) (johtuuko pelkästä koneesta?)
vaihteiston välitysten pitäisi olevan sama.
teho 62 hv
sylinteritilavuus 1,774 litraa
koko auton painoero +40 kg (21043/21048) (johtuuko pelkästä koneesta?)
vaihteiston välitysten pitäisi olevan sama.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)