Sivu 1/3
Sen auton myyntiä kadun
Lähetetty: 24.8.2005 10:17
Kirjoittaja Pavlovits
Sinulle on varmasti tullut eteen tilanne, jolloin vastaan on tullut uusi ihastus ja entinen autosi on heti tuntunut vanhalta/rumalta/ruosteiselta/rämisevältä/vääränmerkkiseltä.
Kuitenkin vielä vuosien jälkeenkin harmittelet, kuinka siitä hienosta/hyväkuntoisesta/luotettavasta rakkaasta pitikään luopua.
(Joku, jolla on kokemusta, voisi ehkä sanoa samaa naisista)
Minulla tällainen katumuksen aihe oli aikanaan 5 vuotta vanha, 50 000 km ajettu Kuplavolkkari, aivan kuin pakasta vedetty. Erään Corolla Sprinterin nähtyäni, Kuplasta löytyivät yllättäen kaikki edellä mainitut viat.
Pahaksi onneksi Kupla jäi vielä samalle paikkakunnalle, ja aina sen nähdessäni sydämestä vihlaisi.
Lähetetty: 24.8.2005 11:21
Kirjoittaja noose01
Sellaisia on varmasti kaikilla.
Opel Ascona A -72 1,9 ei ihan priima mutta todella hyvä kuntoinen ja lähellä orginaalia. Ajettu 120tkm. Olin kolmas omistaja.
Toinen on tuo Castrolille myyty 2107
Oli kuitenkin sen verran edullinen kun sen ostin että olisi kannattanut pitää itse mutta ei ollut varaa pitää kahta autoa.
Sitten on tietysti paljon sellaisia mitkä harmittaa kun ei tullut jotain ostettua

Lähetetty: 24.8.2005 12:23
Kirjoittaja veli alexei
No molemmat, Mk1 ja Mk2, Escortit kyllä harmittaa. Kun ovat nykyään jo tosi harvinaisiakin. Kuitenkin se on niin, että aika kultaa muistot. Että toki niissä vikansa oli, mutta kuitenkin niiden kiertoon meno harmittaa. Varmasti molemmat on joku teini jo vetänyt puuhun ja paaliin.

Lähetetty: 24.8.2005 12:24
Kirjoittaja veli alexei
noose01 kirjoitti:Opel Ascona A -72 1,9 ei ihan priima mutta todella hyvä kuntoinen ja lähellä orginaalia. Ajettu 120tkm. Olin kolmas omistaja.
Ja minkä takia Ooppelia alettiin tehdä? Sen takia, ettei Voorti ois maailman huonoin auto.

Lähetetty: 24.8.2005 12:30
Kirjoittaja noose01
veli alexei kirjoitti:noose01 kirjoitti:Opel Ascona A -72 1,9 ei ihan priima mutta todella hyvä kuntoinen ja lähellä orginaalia. Ajettu 120tkm. Olin kolmas omistaja.
Ja minkä takia Ooppelia alettiin tehdä? Sen takia, ettei Voorti ois maailman huonoin auto.

Totta, mutta Opel onnistui siinä vasta myöhemmin 80 luvulla

Lähetetty: 24.8.2005 12:33
Kirjoittaja sakke
Tämä ja
tämä ehkä eniten. Ensimmäinen on tosin nyttemmin museorekisteröity (ei vaatinut juurikaan toimenpiteitä) ja jälkimmäinen on myös hyvässä kodissa, senhän ovat tämän palstan lukijatkin ehkä tajunneet.
Lähetetty: 24.8.2005 12:37
Kirjoittaja noose01
veli alexei kirjoitti:Ja minkä takia Ooppelia alettiin tehdä? Sen takia, ettei Voorti ois maailman huonoin auto.

Kyllä se muuten harmitti sen ensimmäisen autonikin myynti (Ford Taunus -75) mutta ei ihan niin paljon koska se oli toivottoman mätä.
Citroen ja Volvo
Lähetetty: 24.8.2005 12:38
Kirjoittaja IL02
Citroen 2 cv4 -70. Se oli kiva auto jonka myyminen hieman harmittaa, mutta kun ostaja oli valmis maksamaan siita yli tuplahinnan mita olin itse muutama kuukausi aiemmin maksanut, joten sikali oli ihan pakko myyda.
Volvo PV 544 -66. Auto jonka ostamista pitkaan jahkailin, mutta en sitten ostanut kuitenkaan. Oli alkuperainen, siisti, ajokunnossa, lahes ruosteeton ja pitkaan ladossa seissyt. Sen olisi saanut silloin 6000mk:lla. Vielakin harmittaa kun en ostanut.
Lähetetty: 24.8.2005 12:49
Kirjoittaja jasu35
MB 230 se vm-70,ensimmäiseltä omistajalta ostettu 115 korinen 6 koneella ja tupla kaasuttimilla oleva helmi(vain 2kpl suomessa)ja pitikin mennä myymään

Toinen katumuksen kohde on vm-64 oleva todella siisti blymouth valiant.

Re: Citroen ja Volvo
Lähetetty: 24.8.2005 16:51
Kirjoittaja destor
IL02 kirjoitti:Citroen 2 cv4 -70. Se oli kiva auto jonka myyminen hieman harmittaa, mutta kun ostaja oli valmis maksamaan siita yli tuplahinnan mita olin itse muutama kuukausi aiemmin maksanut, joten sikali oli ihan pakko myyda.
Mulla on tuollainen rättäri vintillä odottamassa parempia aikoja. Käytiin leimaamassa se pari kesää sitten ja kesän ajelun jälkeen ajettiin mökille talteen. Se on tosin -74 ja lamput on siten lokasuojiin integroidut. Aika metka peli, 0,43 litrasella 24hv koneella (olikohan se boxer kone). Jousituksessakin on niin pitkät liikeradat ettei ihan hevillä kaadeta. Meni silloin laakista leimaan, ei reikiä eikä jarruissa huolia. Oli seissyt vuosia jonkun takapihalla.
Lähetetty: 24.8.2005 19:26
Kirjoittaja Nonnis
Tämä
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... m=9&pos=14 eli vanha kattipaskani harmitti hieman. Se oli todella luotettava ja aina läpäisi päästömittauksen heittämällä. Voimansiirto oli jämpti ja täysin äänetön. Pohja ehjä, kori tosin jo hieman rupinen.
Uudessa kodissaan se näytti pian tältä
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... =142&pos=3
Skoda 120L:n myyminen jokkisauton varaosiksi harmitti kanssa varsinkin kun sen tilalle ostettu Jetta paljastui täydeksi pommiksi, helpommalla olis laittanu Skeidan iskuun

Lähetetty: 24.8.2005 19:49
Kirjoittaja Jaska HKI
Kun vein farmariWarreni ajamalla autopurkaamoon vuonna 1991 niin sain siitä 250mk.Nyt toimivat warret maksavat 2000-3000€.

Lähetetty: 24.8.2005 19:57
Kirjoittaja Toveri Sladimir
Corolla GT Coupe ja Skoda S 110 R olisivat nyt arvossaan, mutta...
Lähetetty: 24.8.2005 20:09
Kirjoittaja Team perseauki racing
minkään auton myyntiä en ole katunu . mutta ktm enduro vm75 175cc pytyllä ja teho putkella jäi harmittamaan mutta oli rahasta pula ja piti saada lada alle. no c kadet vm 75 ehkä hiukan mutta oli siinä hiukan korroosio ongelmaa pohjassa mutta muuten kohtuu kuntoinen ( olin muuten toinen omistaja)
Lähetetty: 24.8.2005 20:35
Kirjoittaja liero
suomessa tehdyn saab 96 vm75 myynti kaduttaa, kone ja vapaakytkin ol paskana mutta pellit oli kun uudet ,prkl. sitä ei olisi pitänny myydä vaan laittaa mr kilpiin...