Sivu 1/1
110 vikakoodi 0123 (korkea signaalitaso, kaasuläpän asento
Lähetetty: 16.8.2005 0:44
Kirjoittaja Kaatamon3
Onko kellään kokemusta seuraavasta ongelmasta? Ajettaessa ilmenee nykimistä etenkin kaasua vähennettäessä. Paikallaan ollessa hieman kaasua painettaessa moottori ikäänkuin meinaa tukehtua ja "tärähtää", sen jälkeen lisättäessä kaasua moottori on normaali. Välillä tyhjäkäynti on epätasaista.
Johtuuko moinen kaasuläpän toiminnasta esimerkiksi siksi että kaasuläppä syystä tai toisesta jää liian auki?
Miten keinoja kotikonstein olisi?
Ja jos joku kertoisi hieman 16 venttiilisen 110 farmarin (-02) kaasuttimen anatomiasta.
Kiittäen etukäteen....
Lähetetty: 16.8.2005 18:59
Kirjoittaja olavi2101

rasvaa vähän vaijjeria jos se jumittaa
Lähetetty: 16.8.2005 19:43
Kirjoittaja mam
Oireet tuntuu viittaavan vialliseen kaasuläpän asennontunnistimeen. Ko anturi sijaitsee sen kaasuläpän (mihin vaijeri tulee) akselin toisessa päässä. Se on kiinni kahdella ruuvilla. Osa on helppo vaihtaa mutta Deltalla maksaa aika paljon (Venäjällä halvimmat 3 Euroa ja paremmat 30). Jos jostain saat GM:n tekemän osan (vanhemmat Samarat -96) niin se kestää auton iän.
Venäjältä löytyy myös uusi anturityyppi, joka on kontaktiton - ei kuluvia osia. Sille valmistaja antaa jopa 5 vuoden takuun (Venäjällä)!
Lähetetty: 17.8.2005 20:22
Kirjoittaja Kaatamon3
Kiitos neuvoista.
Tänään onnistuin ratkaisemaan ongelman ainakin väliaikaisesti yksinkertaisesti irroittamalla em. anturin liittimen ja laittamalla sen takaisin. Eli toivottavasti kyseessä oli vain ja ainoastaan anturin liittimen kontaktihäiriö. Pitänee kuitenkin koputtaa puuta.
Lähetetty: 18.8.2005 21:23
Kirjoittaja lada 1200s
irrottelin 110:stä kanssa tänään edellä mainitun
anturin. Pyörittelin sitä liikkuvaa keskiosaa ja ruuttasin crc:tä sisään,
tuntui auttavan kun nykyminen loppui ainakin väliaikaisesti..
Kai se alkaa nytkytellä taas kohta.