Sivu 1/1
Nivan ja takaveto latuskan motoorin tukimumien erot
Lähetetty: 11.8.2005 19:32
Kirjoittaja Kamrat
Kävin hakemassa vähän tuninki osaa Delta-autosta. Hankin tossa takavetolatuskaani Nivan moottorin tukikumit. Eroaa alkuperäisistä sillä, että ovat jäykemmät, sylinterimäiset ja ilmeisesti kumien sisällä ei ole jousta. Mitat näyttäisi olevan samat.
Myyjä sanoi että rallipiireissä jäykistäisivät noita alkuperäisiä kumeja, ottamalla sisuskalut pois ja täyttämällä uretaanilla.
Lähetetty: 12.8.2005 1:34
Kirjoittaja Pöhö-Andrei
Ihan vain mielenkiinnosta, löytyykö niistä selvät numerot että toinen on vaikkapa 2101 ja toinen on 2121 tms. Korkeus ja muut ulkomitat lienee molemmissa samat. Ja toiseksi mitäpä tämä tuunaus mahtoi kustantaa, eli paljonko kohtuuden ystävä teltta-auto mahtoi osista rokottaa.
Jos mumit ovat todellakin jäykemmät varaudu siihen että motoorin kuminat kulkeutuu entistä helpommin koriin ja sitä kautta ohjaamoon.
Neuvostokansalaiset ovat ilmeisesti jo kokeilleet tämän autuuden sillä he raksivat kaikista raadoista vanhat motoorintukimumit itselleen. Ihmettelin kerran että minkä ihmeen takia oli vastaus tuo äänten johtuminen. Ilmeisesti ajansaatossa öljyt ja muut vuotavat nesteet pehmittää näitä sen verran että pahin resonointi uppoaa sinne kumin syövereihin.
Olikohan nyt jossain jotain häikkää...

Lähetetty: 12.8.2005 10:54
Kirjoittaja mickey-69
Kyllä meillä rallikamppeessa on ihan vakio kumit, mutta metallikupin sisällä, joka tukee kumia sivusuunnassa...

Lähetetty: 12.8.2005 20:46
Kirjoittaja Kamrat
Pöhö-Andrei kirjoitti:Ihan vain mielenkiinnosta, löytyykö niistä selvät numerot että toinen on vaikkapa 2101 ja toinen on 2121 tms. Korkeus ja muut ulkomitat lienee molemmissa samat. Ja toiseksi mitäpä tämä tuunaus mahtoi kustantaa, eli paljonko kohtuuden ystävä teltta-auto mahtoi osista rokottaa.
Jos mumit ovat todellakin jäykemmät varaudu siihen että motoorin kuminat kulkeutuu entistä helpommin koriin ja sitä kautta ohjaamoon.
Neuvostokansalaiset ovat ilmeisesti jo kokeilleet tämän autuuden sillä he raksivat kaikista raadoista vanhat motoorintukimumit itselleen. Ihmettelin kerran että minkä ihmeen takia oli vastaus tuo äänten johtuminen. Ilmeisesti ajansaatossa öljyt ja muut vuotavat nesteet pehmittää näitä sen verran että pahin resonointi uppoaa sinne kumin syövereihin.
Olikohan nyt jossain jotain häikkää...

Tarttee tossa viikoloppuna kattella niitä kumeja tarkemmin jos muistan. Kumien lähtöhinta oli muistaakseni 27,50 E/kpl, mutta sain ihan mukavan miehen alennuksen niistä
Toi äänien johtuminen on pieni murhe, pääasia ettei TC-koneen imusarja pääse hakkaamaan jarrutehostimeen.
PS. Tuolla Delta-autossa tuntuu olevan paljon tietoa noista ralli Ladoista.
Lähetetty: 12.8.2005 21:11
Kirjoittaja Jankos
Kyllä se nivan kumi on ihan hyvä muutos. Se on umpikumia ja siellä ei tosiaan ole mitään jousiviritelmiä sisällä.
Se ei välttämättä tarvii edes tuota pantaa ympärilleen mitä mickey tuossa kertoi. Mutta kyllä siihenkin sen voi laittaa niin ei heilu senkään vertaa.
Lähetetty: 13.8.2005 20:57
Kirjoittaja Pöhö-Andrei
Joo. Katsoin venäjällä noita kumeja ja todentotta niissä on eroja. Pitää ostaa itselle seuraavalla kerralla nuo nivan kumit, toinen nyt kiinni olevista on ainakin rikki ja sheikkaus koneessa sen mukaista.
Lähetetty: 14.8.2005 3:28
Kirjoittaja ladaracing pori
Nivan kumit itelläkin on rautapannan sisällä.
