110 ruiskun säätö
110 ruiskun säätö
tervehdys 2000-luvun autoilijat
pitääkö tai oletteko säädättäneet ruiskun jos ja kun olette
kaasuläpän asentotunnistimen ja tyhjäkäynnin säätömoottorin vaihtaneet
ja jos olette säädättäneet niin minkä hintaista homma on ollut
ps. idänihmeet lähenee
pitääkö tai oletteko säädättäneet ruiskun jos ja kun olette
kaasuläpän asentotunnistimen ja tyhjäkäynnin säätömoottorin vaihtaneet
ja jos olette säädättäneet niin minkä hintaista homma on ollut
ps. idänihmeet lähenee
joo ollaa säädätetty niin jenkin ruisku kuin satakympinkin ruisku ja molemmissa hyvi on ollus yhtä tyyristä huimat 10€ saman hinnan ottaa kuulemma kaasuttimensäädöstä leimaa varten
hinta voi olla joku muukin koska kyseinen säätäjä on isäni kavereita ja vanhan koulukaverin isä
mut ei kai se kamalasti kalliimpaa ole

hinta voi olla joku muukin koska kyseinen säätäjä on isäni kavereita ja vanhan koulukaverin isä
mut ei kai se kamalasti kalliimpaa ole


minne ikinä menetkin,siellä olet!
Kertokaapa nyt miten ihmeessä säädätte tai korjaamo säätää tuollasen ruiskun???
Kaasuläpän asentoanturin vaihto ei vaikuta mihinkään muuhun ruiskupelin toiminnassa kuin kiihdytysrikastukseen, eli tuolla tunnistetaan kaasupolkimen nopea muutos. (tai ei ainkaan pitäisi vaikuttaa)
Tyhjäkäyntimoottorin vaihtokaan ei mitään aiheuta koska tuota boksi ohjaa takasinkytketysti ja joka käynnistyksessä tuo boksi ajaa tuon askelmoottorin laidasta laitaan ennen käynnistystä (oletan että 110:n moottori on askelmoottori?). Näinollen boksilla on aina tiedossa tyhjäkäyntiventtiilin asento tiedossa.
Eli oikeasti ruiskumoottoria ei voi säätää ja ei näitä nykypäästösäännön koneita saa edes säädellä. Kaikki säätäminen tapahtuu moottorin omien antureiden perusteella ja mikäli anturit on kunnossa ei kukaan säätäjä-ässä saa edes osakaasulla ja tyhjäkäynnillä seoksia muutettua.
Täyskaasun toimintaan kyllä pystyy vaikuttaamaan mutta se onkin sitten oma juttunsa se...
Kaasuläpän asentoanturin vaihto ei vaikuta mihinkään muuhun ruiskupelin toiminnassa kuin kiihdytysrikastukseen, eli tuolla tunnistetaan kaasupolkimen nopea muutos. (tai ei ainkaan pitäisi vaikuttaa)
Tyhjäkäyntimoottorin vaihtokaan ei mitään aiheuta koska tuota boksi ohjaa takasinkytketysti ja joka käynnistyksessä tuo boksi ajaa tuon askelmoottorin laidasta laitaan ennen käynnistystä (oletan että 110:n moottori on askelmoottori?). Näinollen boksilla on aina tiedossa tyhjäkäyntiventtiilin asento tiedossa.
Eli oikeasti ruiskumoottoria ei voi säätää ja ei näitä nykypäästösäännön koneita saa edes säädellä. Kaikki säätäminen tapahtuu moottorin omien antureiden perusteella ja mikäli anturit on kunnossa ei kukaan säätäjä-ässä saa edes osakaasulla ja tyhjäkäynnillä seoksia muutettua.
Täyskaasun toimintaan kyllä pystyy vaikuttaamaan mutta se onkin sitten oma juttunsa se...