110 ruiskun säätö

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
pressa
Viestit: 10533
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

110 ruiskun säätö

Viesti Kirjoittaja pressa »

tervehdys 2000-luvun autoilijat
pitääkö tai oletteko säädättäneet ruiskun jos ja kun olette
kaasuläpän asentotunnistimen ja tyhjäkäynnin säätömoottorin vaihtaneet
ja jos olette säädättäneet niin minkä hintaista homma on ollut

ps. idänihmeet lähenee
jamppa110
Viestit: 201
Liittynyt: 30.5.2005 20:15
Paikkakunta: KARHULA

Viesti Kirjoittaja jamppa110 »

joo ollaa säädätetty niin jenkin ruisku kuin satakympinkin ruisku ja molemmissa hyvi on ollus yhtä tyyristä huimat 10€ saman hinnan ottaa kuulemma kaasuttimensäädöstä leimaa varten

hinta voi olla joku muukin koska kyseinen säätäjä on isäni kavereita ja vanhan koulukaverin isä
mut ei kai se kamalasti kalliimpaa ole :?: :!:
minne ikinä menetkin,siellä olet!
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Kertokaapa nyt miten ihmeessä säädätte tai korjaamo säätää tuollasen ruiskun???

Kaasuläpän asentoanturin vaihto ei vaikuta mihinkään muuhun ruiskupelin toiminnassa kuin kiihdytysrikastukseen, eli tuolla tunnistetaan kaasupolkimen nopea muutos. (tai ei ainkaan pitäisi vaikuttaa)

Tyhjäkäyntimoottorin vaihtokaan ei mitään aiheuta koska tuota boksi ohjaa takasinkytketysti ja joka käynnistyksessä tuo boksi ajaa tuon askelmoottorin laidasta laitaan ennen käynnistystä (oletan että 110:n moottori on askelmoottori?). Näinollen boksilla on aina tiedossa tyhjäkäyntiventtiilin asento tiedossa.

Eli oikeasti ruiskumoottoria ei voi säätää ja ei näitä nykypäästösäännön koneita saa edes säädellä. Kaikki säätäminen tapahtuu moottorin omien antureiden perusteella ja mikäli anturit on kunnossa ei kukaan säätäjä-ässä saa edes osakaasulla ja tyhjäkäynnillä seoksia muutettua.

Täyskaasun toimintaan kyllä pystyy vaikuttaamaan mutta se onkin sitten oma juttunsa se...
Avatar
pressa
Viestit: 10533
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

ongelmahan minulla on se että
moottorijarrutuksessakaan ei polttoainesyöttö katkea
ajotietokone näyttää saman syötön kuin tyhjäkäynnillä
ja kokeiltu kahdella eri ajotietokoneella
deltassa ilmeisesti ne pystyy ajamaan ruiskunohjaimeen
jotain arvoja eli "säätämään"

en tiedä siksi kysyn
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Voihan tuo asentoanturi tuohon kyllä vaikuttaakin, hmm.

Mutta koita kääntää sitä anturi ruuvien alla kaasuläpän kääntymissuuntaan.
Avatar
pressa
Viestit: 10533
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

saakos sitä tunnistinta käännettyä??
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Ei kai se niihin ruuveihinsa ihan jämpti ole.

Mutta näkeekö tuolta ajotietokoneesta kaasun asennon?

Mikäli, niin senhän pitäisi näyttää 0% kun kaasu on ylhäällä.
Avatar
pressa
Viestit: 10533
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

muistaakseni kun olen ajotietokonetta räpännyt niin jossain kohtaa on auton kuva ja muuttuva lukema kaasun mukaan
ja se on kyllä muistaakseni nolla kyn kaasu on ylhäällä
Vastaa Viestiin