EuroSalaman käyntiongelmat
EuroSalaman käyntiongelmat
Morjentes, löytyskö apuja ! Mul on -00mallin Samara ja se on viikolla pikkuhiljaa hiipunut, Perjantaina tulin kaasupohjassa 3:lla 70km/h. Ei tullut kovempaa. Tänään ei sitten lähtenyt käyntiin millään, starttaa hyvin.Laitoin lämppärin nokkaan niin pitkällä sahauksella lähti mutta ei ota kiekkoja. Löytyskö analyysiä ? Autolla on ajettu 45th.
Epäilys.
Jotenkin kuullostaa ettei sais bensaa? En noista ruiskuista juuri mitään tiedä mutta hyvä arvaus 
Surahtaako bensapumppu kun kiertää normaaliin käyntiasentoon avaimen?
Mikäli, niin koita vaikka avata sitä bensan tuloputkea konehuoneesta ja tarkasta että tulee myös bensaa.
Kait se vikavalon on sytyttänyt?
Sitten tietysti tulpanjohdot, mikäli yksi johto on vaikka irti niin kaksi sylinteriä on pois pelistä. Tarkasta myös tulpat niiden pitäisi olla kaikkien tasavärisiä. Tuo puolahan tekee kipinän samaan aikaan aina 1-4 ja 2-3 sylintereihin.
Pysykö muuten lämmöt normaalissa kun sillä väkisin ajoit?
Tässä nyt vähän alkua...

Surahtaako bensapumppu kun kiertää normaaliin käyntiasentoon avaimen?
Mikäli, niin koita vaikka avata sitä bensan tuloputkea konehuoneesta ja tarkasta että tulee myös bensaa.
Kait se vikavalon on sytyttänyt?
Sitten tietysti tulpanjohdot, mikäli yksi johto on vaikka irti niin kaksi sylinteriä on pois pelistä. Tarkasta myös tulpat niiden pitäisi olla kaikkien tasavärisiä. Tuo puolahan tekee kipinän samaan aikaan aina 1-4 ja 2-3 sylintereihin.
Pysykö muuten lämmöt normaalissa kun sillä väkisin ajoit?
Tässä nyt vähän alkua...
outoa
Epäilisin että katti ei voisi mennä niin tukkoon että ei kävisi tyhjäkäyntiä. Luulisin että lähtisi ainakin käymään ja sammuisi sitten.
Tosi outoa ettei vikavalo pala...
Oliko nuo tulpat mitkä vaihdoit ihan normaalin värisiä kaikki(vaaleanruskeita)?
Lähteekö yhtä huonosti vieläkin käymään?
Tyhjäkäyntiin ei pitäisi kyllä vaikuttaa mutta onhan kaasuvaijeri kunnossa?
Kurkkaapa myös sinne jakohihnan koteloon ja pyörität moottoria samalla kun tarkistat jakohihnan hammastuksen kunnon.
Lisäksi vois olla hyvä kurkata onko anturi mikä on siellä kampiakselin hihnapyörän vieressä paikallaan. Voi myös kannattaa ottaa kaikki konehuoneen liittimet auki ja laittaa takaisin, jos olisi hapettumia.
Tosi outoa ettei vikavalo pala...
Oliko nuo tulpat mitkä vaihdoit ihan normaalin värisiä kaikki(vaaleanruskeita)?
Lähteekö yhtä huonosti vieläkin käymään?
Tyhjäkäyntiin ei pitäisi kyllä vaikuttaa mutta onhan kaasuvaijeri kunnossa?
Kurkkaapa myös sinne jakohihnan koteloon ja pyörität moottoria samalla kun tarkistat jakohihnan hammastuksen kunnon.
Lisäksi vois olla hyvä kurkata onko anturi mikä on siellä kampiakselin hihnapyörän vieressä paikallaan. Voi myös kannattaa ottaa kaikki konehuoneen liittimet auki ja laittaa takaisin, jos olisi hapettumia.
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Sisuskalut
Kyllähän tuon pitäis vikavaloa polttaa jos sisuskalut olis rikki, koska ainakin lambda-arvot olisi mitä sattuu.
Periaatteessa vikavalon pitäis palaa aina kun kone ei toimi normaalisti, eli kannattaa sen toiminta kyllä tarkistaa.
Jos muuten katti ois tukossa niin isoilla kierroksilla pitkään ajettaessa nostaisi lämpöjä.
On kyllä outo vika...
Puristuspaineet kannattaa mitata, sillä saa tietoa onko siellä sylinteri/venttiilipuolella jotakin vikaa.
Venttiilivialta toi ei oikein kuullosta, koska yleensä venttiilivikaiset ei meinaa käydä tyhjää, mutta kierroksilla toimii jotenkuten.
Periaatteessa vikavalon pitäis palaa aina kun kone ei toimi normaalisti, eli kannattaa sen toiminta kyllä tarkistaa.
Jos muuten katti ois tukossa niin isoilla kierroksilla pitkään ajettaessa nostaisi lämpöjä.
On kyllä outo vika...
Puristuspaineet kannattaa mitata, sillä saa tietoa onko siellä sylinteri/venttiilipuolella jotakin vikaa.
Venttiilivialta toi ei oikein kuullosta, koska yleensä venttiilivikaiset ei meinaa käydä tyhjää, mutta kierroksilla toimii jotenkuten.