Sivu 1/1
Lada 1200L (melkein) Off-Road extreme in Russia
Lähetetty: 26.7.2005 22:14
Kirjoittaja mbkoskin
Lada Venäjän laadukkailla teillä. Nimim. inventointien yhteydessä sattuu ja tapahtuu. Koristelu kotoisin Volkswagen Golfista jolla tuota yritettiin irroittaa.
Lähetetty: 28.7.2005 0:31
Kirjoittaja Pöhö-Andrei
Varsin kevyttä siihen verrattuna mitä on tullut nähtyä ja koettua. Tuollaiseen kun ei pitäisi vielä ladalla edes kiinni jäädä.
Lähetetty: 28.7.2005 0:58
Kirjoittaja Jokari
No kyllähän Ladan saa jäämään jumiin uskomattoman "helppoihin" paikkoihinkin. nimim. parkkeerasin tonnikakssatasen mökillä parinkymmenen sentin
harvaan heinikkoon, parina päivänä tuli vettä ja maa pehmeni..Lada ei lähtenyt yhtään mihinkään, kun koitin

Torttua lensi kummastakin takarenkaasta kymmenen metrin kaaressa, mutta siihen se jäi kiinni, tasaiselle ruohomaalle

Liiteristä pari kakkosnelosen pätkää renkaitten eteen, niin päästiinhän sitä pois pinteestä...
Lähetetty: 28.7.2005 1:29
Kirjoittaja Pöhö-Andrei
Auton kuin auton saa jäämään tasamaalle kiinni jos vain on sopivan tumpelo sompahenkilö. Ladan saa kyllä jäämään kiinni ihan tasaiselle varsinkin talvikelissä ja on sitten siinä kuin paska junttilan tuvan seinässä siihen saakka kunnes riittävät apuvoimat työntämiseen saapu paikalle.
Pienellä vauhdilla ladalla selviää uskomattoman pahoista paikoista kun ei vain erehvy pysähtymään. Pariin kertaan nalkkiin jääneenä ja belaruksella liikkeelle vedettynä ja samalla pari sataa ruplaa köyhempänä olen oppinut että hiljaa ei kannata noilla teillä liiritellä vaan vauhtia pitää olla jolloin jos kiinni jää niin jää ainakin sellaiseen paikkaan ettei tarvitse hävetä.
Lähetetty: 28.7.2005 6:42
Kirjoittaja Jaska HKI
Pöhö-Andrei puhuu asiaa.Tunnettuahan on,että liikkeellelähtökitka on suurempi kuin liikekitka.Tämähän todistettiin kansakoulun fysiikantunnilla kun jousivaa'alla vedetiin jotain esinettä pöydän pinnalla.Toinen pointti on taas kun pyörien pito alkaa pettää.Silloin pitää löysätä kaasua eikä lisätä ja sitten käytetään avuksi auton liike-energiaa.On tuota tullut harjoiteltua mm.Ladalla,Taunuksella,Corollalla ja erinäisellä määrällä takavetoisia pakettiautoja.

Lähetetty: 28.7.2005 6:48
Kirjoittaja Lada-Jussi
lada-farmilla on kyllä saatu autoa jumiin ihan tasamaallakin eikä liike-energiaa autoon ole saat aikaan kuin UAZilla, elikkä täällä on tumpeloita kuskeja. osa voi mennä huonojen renkaidenkin piikkiin, selityksiä selityksiä...
tasamalla jumiin
Lähetetty: 28.7.2005 7:25
Kirjoittaja Martigan
Jäätiin muutama vuosi sitten tasamaalle Oulun keskustassa kiinni, ihan melkein pohjaa myöten. Osa parkkipaikasta oli sellaista hienoa hiekkaa, kuin Nallikarilla.
Lähetetty: 28.7.2005 16:14
Kirjoittaja veli alexei
Lada-Jussi kirjoitti:lada-farmilla on kyllä saatu autoa jumiin ihan tasamaallakin eikä liike-energiaa autoon ole saat aikaan kuin UAZilla, elikkä täällä on tumpeloita kuskeja. osa voi mennä huonojen renkaidenkin piikkiin, selityksiä selityksiä...
Se takapiha vaikuttaa joltain suolta kun vähän sataa. Ja vauhtia karsii autojen omistaja.

Lähetetty: 28.7.2005 20:05
Kirjoittaja Misha
Jaska HKI kirjoitti:Pöhö-Andrei puhuu asiaa.Tunnettuahan on,että liikkeellelähtökitka on suurempi kuin liikekitka.Tämähän todistettiin kansakoulun fysiikantunnilla kun jousivaa'alla vedetiin jotain esinettä pöydän pinnalla.Toinen pointti on taas kun pyörien pito alkaa pettää.Silloin pitää löysätä kaasua eikä lisätä ja sitten käytetään avuksi auton liike-energiaa.On tuota tullut harjoiteltua mm.Ladalla,Taunuksella,Corollalla ja erinäisellä määrällä takavetoisia pakettiautoja.

Eikös ton takia ABS jarrutkin oo paremmat ku ei ABSit?
Lähetetty: 16.8.2005 15:31
Kirjoittaja meggeri
Muistan amis ajoilta tilanteen, kun kaverit työnsivät ladaa tasasella, mutta jäisellä parkkipaikalla eteenpäin. Ladassa kanto etujarrut eikä nastarenkaissa ollut nastoja jäljellä. Erikoinen tilanne...
Lähetetty: 16.8.2005 17:07
Kirjoittaja nivailija
Jäin kerran melkein kiinni lumikasaan (!) keskellä kaupunkia Nivalla, kun mun tumpelon piti esitellä sen maasto-ominaisuuksia kavereille. Otti vattasta kiinni, mutta onneks se kuitenkin läks, eikä nolannu mua.