Sivu 1/3
Lähetetty: 19.12.2003 20:17
Kirjoittaja nanno
Nonnis kirjoitti:
Mulla ei oo kokemusta muista uusista autoista kuin Fiat Ducatosta, ja se kävi nyt 30 tkm kohilla ekassa huollossa!
Isälläni on myös tuollanen hiivatin ducato. vuosimalli on 2002. 2.8 jtd koneella ja nyt ajettu 60000km.
Kysyin tuossa kerran isältäni että no mites ducato on toiminut??
Isäni ajoi sitä ennen 10 vuotta hiacella eikä vikoja juurikaan ollut.
Isäni tuumasi että hän on keksinyt mitä ovissa lukeva "common rail" tarkoittaa... Se tarkoittaa että "kehitys vammainen".
Liukuovi on 2 kertaa korjattu delta-autolla ja oli taas rikki. Lampunpesimet eivät ole toimineet ikinä. Ohjaus puoltaa... kun kääntyy esim risteyksessä vasemmalle ohjaus jää puoltamaan vasemmalle.. kun kääntyy oikealle, ohjaus jää puoltamaan oikealle... Jostain vuotaa naftaa..
Tuulilasi on haljennut yms yms.. vikoja oli niin paljon etten edes muista kaikkia..
Auto oli taas menossa takuukorjaukseen.
Isäpappa sanoi että sillä oli joskus nuorempana ollut fiiatti ja oli kuulemma silloin ajatellut että vaikka kuinka köyhä olisi, niin ikinä ei enää fiiattia ostaisisi.. ja kuitenkin meni tuo ducaton ostamaan.
Työssään kuitenkin tarvii arkisin autoa joka päivä ja kun auto seisoo päivän tai kaksi pajalla, niin töitäkään ei voi tehdä...
Toivottavasti se tajuaa hävittää sen äkkiä.
Lähetetty: 19.12.2003 20:25
Kirjoittaja Nonnis
Toi tuulilasi hajoaa joka Ducatosta! Mullakin se on jo halki, auto on maaliskuussa päivänvalon nähnyt. Teljällä on toinen samanmoinen (maxi ducato 2.8 jtd), vm. -01, ja siitä piti tän vuoden katsastukseen vaihtaa tuulilasi!
Muita vikoja on ollut puhaltimen hajoaminen kesähelteillä ja tänään lakosi pyyhkijät. Autolla on ajettu 33 tkm. Öljyt vaihdettiin viime viikolla ja kun auto oli Teltasta takaisin terminaalilla, oli öljy jo ihan mustaa. Ja kovasti Teltassa väittävät vaihtaneensa ne.
Lisäksi ajovalopolttimot menee pimeiksi jatkuvasti, ja vaihto on melkoinen rojekti kun pitää maski ja umpio irrottaa.
Että on noita vikoja muissakin uusissa autoissa kuin Ladoissa...
Lähetetty: 19.12.2003 20:32
Kirjoittaja nanno
joo sama homma... ajovalon polttimoita menee hajalle, vaikka laittaisikin jonkun "merkki" lampun... on kokeiltu philips, osram, yms... Ei ne kauaa kestä.. En tiedä sitten johtuuko tärinästä vai jostain jännitepiikistä?!?
Lähetetty: 19.12.2003 20:38
Kirjoittaja Nonnis
nanno kirjoitti:joo sama homma... ajovalon polttimoita menee hajalle, vaikka laittaisikin jonkun "merkki" lampun... on kokeiltu philips, osram, yms... Ei ne kauaa kestä.. En tiedä sitten johtuuko tärinästä vai jostain jännitepiikistä?!?
Kuulemma liian isosta jännitteestä.
Lähetetty: 19.12.2003 23:49
Kirjoittaja sakke
Sama pätee Fiateissa ainakin Puntoon, joihin autovuokraamossa töissä ollessani vaihdoin lähes jokaiseen joka päivä ainakin toisen etupolttimon. Malli on se edellinen ennen faceliftiä.
Ducatot ja Jumperit ovat molemmat aivan yhtä petojen sukua, eli susia syntyessään tai ainakin niin monta kertaa olen Ducatojen liukuovea joutunut remppaamaan. Kahvat katkeilee vaikken punttissonni olekaan.
Ikkuna halkee
Lähetetty: 20.12.2003 12:08
Kirjoittaja Jaska HKI
Eräällä tutulla on kyseinen malli.Hän asentaa ovia ja ikkunoita.Hänellä on lasi halki taas.En tiedä onko lasi osa kantavaa rakennetta .Ovetkaan eivät kuulema mene kiinni jos auto on parkeerattu epätasaiselle alustalle kuorman kanssa sen verran letku kori on.Liukuoven muovikahva on hänelläkin rikki.
Lähetetty: 20.12.2003 14:43
Kirjoittaja Nonnis
Mutta pitää sanoa jotain hyvääkin. Mun mielestä Ducato on ihan mukava ajettava ja kulkeekin ihan rivakasti 2.8 JTD:llä (paitsi jos kuormaa on pari tonnia kyydissä

). Korkeaan ja pitkään malliin mahtuu ihan mukavasti tavaraa (en kyllä koskaan ole sinne 12 kuutiota saanut tungettua niinkuin luvataan). Tavaratilassa mahtuu seisomaan suorana, siis ainakin minä.
Ja taas huonoa: Takaovet eivät aukea kuin 180 astetta. Näin ollen ei pääse peruuttamaan kovinkaan moneen siltaan, mihin jollain transitilla pääsee.
Lähetetty: 20.12.2003 14:58
Kirjoittaja samurai
poltimoiden hajoaminen johtuu luultavasti jännitepiikistä...
starttaamisen jälkheen saattaa joissaki autoissa tulla jännite piikki
jos autossa on ajovaloautomatiikka, niin kytke pelkät parkit päälle ennen kuin laitat auton käynthiin.
kun auto on käynnissä niin oota pari sekuntia ennenkuin laitat valot päälle.
tämmönen vika oli mm. yhdessä länsi autossa ruotsalaisen vi bilägare autolehden mukhaan.
Nonnikselle taka-ovista...
Lähetetty: 20.12.2003 18:49
Kirjoittaja Jankos
Koska noi ducaton ovet tollasiksi puoliaukeaviksi on muutettu?
Viimosesta mallista ei mulla ole kokemusta, mutta myös vanhemissa on ollut se oven liikkeen rajoitin ja sitä kun työntää saranaa kohti ennen kuin se rajoittaa oven liikettä niin se ovi aukeaakin kylkeen asti...
Re: Nonnikselle taka-ovista...
Lähetetty: 20.12.2003 20:17
Kirjoittaja Nonnis
Jankos kirjoitti:Koska noi ducaton ovet tollasiksi puoliaukeaviksi on muutettu?
Viimosesta mallista ei mulla ole kokemusta, mutta myös vanhemissa on ollut se oven liikkeen rajoitin ja sitä kun työntää saranaa kohti ennen kuin se rajoittaa oven liikettä niin se ovi aukeaakin kylkeen asti...
Jaa-a. Ei noi aukee sillee kun _I I_ tähän asentoon jos ponjasit. Eikä ees siinä edellisessä korimallissa.
ovi
Lähetetty: 20.12.2003 20:20
Kirjoittaja Jankos
Juujoo en ymmärtänyt mitä luin...

tukaatto
Lähetetty: 21.12.2003 10:59
Kirjoittaja Martigan
Itse myös -00 Ducatolla ajaneena voin kertoa samat jutut tuulilasista ja lampuista. Hyviä puolia lisäksi on mm. riittävän isot tilat FIN ja euro-lavoille. Lavoja mahtuu nätisti kaksi. (tyhjänä päällekkäin vaikka kuinka monta. Kauluksia sai laittaa lavalla muistaakseni 5 vai 6 kpl. Jarruttomalla trukilla saa hienot jäljet Fiatin kylkiin:-) Moottorin teho myös "pikkulohkolla" hallintalaitteet ihan jees. tankatessa avaimen ja korkin saa roikkumaan luukussa olevaan koukkuun.
Lähetetty: 21.12.2003 11:07
Kirjoittaja Nonnis
Martigan, kaksi lavaa?? Siis ihan kevyesti menee peräkkäin kolme eurolavaa ja yksi teholava. Vai meniskö peräti neljä eurolavaa, en ny muista tarkkaan. Siis tähän pidempään maxiin.
Jep
Lähetetty: 21.12.2003 11:31
Kirjoittaja Martigan
juu, korimalleja tais olla monta, tarkoitin tuota "tonniluokkaan" kuuluvaa pakettiautoa, en kuorma-autoa

Lähetetty: 6.1.2004 21:30
Kirjoittaja Nonnis
Mainittakoon vielä, että viimeksi vaihtamani polttimo kesti sitten 3 viikkoa!
