Sivu 1/2
LADA 110 RUOSTUU
Lähetetty: 4.7.2005 12:38
Kirjoittaja olavi2101

LADANI ON ALOITTANUT RUOSTUMISEN vm2002/stw
takpuskurin alla ruoste vaurioita?eilen otin puskurin irti siellä oli molemissa kulmissa takaluukun kumilistan alapuolella ruskeeta kukintaa
sekä pakoputken puoleisessa alakulmassa kukkia nämä on nyt hiottu
Tarkoitus olisi suojata kotelo palkit tectylillä+alusta autossa on myös takalokarit ite asenettu olis pitänyt laittaa uutena vas takapyörä kotelossa on joku bensa laatikko sekin oli kärsinyt suolan kiroista
Lähetetty: 4.7.2005 15:16
Kirjoittaja larssi21074
Taas nähdään että ruostesuojaus auttaa!! Tässä muutama keino estää 110-sarjaa ruostumasta:
1. Kunnon jälkeenpäin tehty täydellinen ruostesuojaus. (tärkein)
2. Eturoiskeläpät!! Suojaavat helmaa kiveniskuilta ja estävät sivulasien paskaantumista.Saa deltasta, hinta n. 35jewroa.
3. Takasisälokarit, leo lokarilta eli kotimaiset, saa jokaisen ruostesuojausfirman kautta tilattua. Ovat muovia, helpot asentaa ja halvat, hinta n. 60jewroa.
4. Helmoihin "levikkeet" kuten uusissa satakympeissä vakiona, ovien alatiivisteet roskiin, keräävät vain paskaa ja hautovat arkaa alasaumaa!! Helmalevikkeiden kanssa eivät ole tarpeelliset. Muovilevikkeiden alle pitää vetää kunnon siveltävä alustamassa pohjustettuna kotelosuojaaineella. Helmoja saa deltasta, hinta muistaakseni n.100jewroa.
Lähetetty: 4.7.2005 15:26
Kirjoittaja larssi21074
Vielä lisäisin että asiallisesti hoidettuna 110 ei ole erityisen arka ruostumaan ainakaan omien kokemusten mukaan. Varmaan sinkitys auttaa.. Pahin tyyppivika on noiden eturoiskeläppien puuttuminen!!
Lähetetty: 4.7.2005 18:34
Kirjoittaja pressa
juuri siivosin 110 sedan -00 apukuskin oven alatiivisteen alustan mistä löytyi jo pientä kukinnan alkua
siivosin metallipuhtaaksi ja maalasin ja kun laitoin helmatiivisteen takaisin niin väliin laitoin kotelonsuoja-ainetta
eturoiskeläpät asensin heti kun auton ostin -04
Lähetetty: 4.7.2005 18:48
Kirjoittaja Sepesusi
larssi21074 kirjoitti:Vielä lisäisin että asiallisesti hoidettuna 110 ei ole erityisen arka ruostumaan ainakaan omien kokemusten mukaan. Varmaan sinkitys auttaa.. Pahin tyyppivika on noiden eturoiskeläppien puuttuminen!!
Onko tosiaan 110 kori sinkitty,mistä vuosimallista lähtien???
Mulla ei ainakaan sinkkiä löytynyt mistään,ruostetta kyllä senkin edestä.
Rahapulassa jäi uusintakäsittely teettämättä ja nyt ruostetta löytyy ainakin seuraavista paikoista.
Etupilarien yläsauma,kannattaa kurkata tiivisteiden alle
Ovien alasaumat
Takaluukun sivu ja alasauma
Kynnyskotelon/pohjan saumasta massa irti,luultavasti ruostetta
Vaikka mulla on etuläpät ollu uudesta asti,tahtoo massat/maalit kulua takaoven etureunasta ja kynnyskotelon takavekistä.
Takalasin pyyhin
Takarekkarin alta
Lähetetty: 4.7.2005 21:34
Kirjoittaja Jaska HKI
Minulla on eturoiskeläpät,suojateipit ovitiivisteiden alla ja suojateipit kynnyskoteloiden ovien peittämillä osilla niin eivät pääse naarmuuntumaan,mistä ruostuminen voisi alkaa.Lisäksi pesu riittävän usein ja käsivahaus 2-3 kertaa vuodessa.Viimeisin niistä ennen talven tuloa.
Lähetetty: 4.7.2005 23:12
Kirjoittaja larssi21074
Osa satakympin pelleistä on sinkitty, muistelen että kuitenkin vain 30%?? Sitä en muista onko molemminpuolinen sinkitys.. Ainakin helmat, ja tulipelti on sinkittyjä, muusta ala arvuuttamaan.. Huomaa helmoista ainakin siinä vaiheessa kun maali on kulunut puhki..
Lähetetty: 4.7.2005 23:18
Kirjoittaja larssi21074
Osa satakympin pelleistä on sinkitty, muistelen että kuitenkin vain 30%?? Sitä en muista onko molemminpuolinen sinkitys.. Ainakin helmat, ja tulipelti on sinkittyjä, muusta ala arvuuttamaan.. Huomaa helmoista ainakin siinä vaiheessa kun maali on kulunut puhki..
Lähetetty: 5.7.2005 1:40
Kirjoittaja R-J
Kyllähän ruostesuojaus kannattaa ja siirtää peltitöitä reilustikin myöhäisemmäksi. Lokarit ja eturoiskeläpät ovat myöskin halpa "henkivakuutus".
Lähetetty: 5.7.2005 7:59
Kirjoittaja olavi2101

Laatuautoissa käytetään oven alareunassa kumitiivistettä niinkuin lada110 ym. muut merkit estää kohinaa ja melua.kuka se nyt huonontaisi omaansa.LAATUA PITÄISI SAADA VALMISTAJALLE pohjamaalissa säästetty.joskus kävin katsomassa deltassa uutta 110HB mallia oli uusikin
jo ruosteessa takaluukun saranoiden juuresta ei muuta voi kun purkaa uusi pakasta vedetty auto aloittaa pohja maalaus.

Pohja ja kotelot konepellit ovet on kyllä suojattu uutena .luin että LADA olisi ainoa auto markkinoilla joka on suojattu paremmin kuin muut merkit
Lähetetty: 5.7.2005 23:35
Kirjoittaja larssi21074
Lada ja kia taitavat olla ainoat autot suomessa jotka ruostesuojataan maahantuontikeskuksessa ennen myyntiä, tämä käsittää kuitenkin vain niinsanotun pintamassauksen eli koteloita ei paljon suojailla.
Ja noista ovien alalaidantiivisteistä, ladassa ei suhina lisäänny vaikka ne poistaa, ainut ropleema tulee siitä että kynnys ja oven alalaita paskaantuu.
Tähän tehdas on tehnyt parannuksen, tällähetkellä myytävissä satakympeissä on ns. helmalevikkeet, jolloin oven alatiivisteet jäävät vaille tehtävää. JA SIITÄ SYYSTÄ NIITÄ EI ONNEKSI 110-SARJASSA ENÄÄ OLE!!
Lähetetty: 6.7.2005 17:39
Kirjoittaja lada 1200s
110:n alkuperäinen alustamassa on ainakin vähintään huonoa.
Todella kovaa ja useimmiten hautoo vain vettä allansa.
Lähetetty: 14.7.2005 7:28
Kirjoittaja olavi2101

Kestää se ajella kori 110 ainaski 5vuotta suurempaa rassausta
sähkölaitteet on sitten toinen juttu
Samara
Lähetetty: 23.7.2005 20:50
Kirjoittaja rotsi4
Mutta miksi ihmeessä samaran ruostesuojauksen aikana etukoteloon pyörän taakse porataan reikiä joista ruoste pääsee alkuun?
Jos irrottaisi puskurin ja sen kannakkeet niin kotelon voisi suojata ilman reikiä kerta homma kuitenkin maksaa.
Ovissakin sama homma.
Muutenkin 2000-mallin autossa tuntuu että alustan koteloihin on porattu reijät, mutta massaa ei ole.. 92-vuoden autossa massat tuntuu sormenpäähän samoissa paikoissa.
Mutta on sitä ruostetta mersuissakin..
Lähetetty: 30.7.2005 23:05
Kirjoittaja Sepesusi
olavi2101 kirjoitti:
Kestää se ajella kori 110 ainaski 5vuotta suurempaa rassausta
sähkölaitteet on sitten toinen juttu
Joo kestää 5v mutta aika ruosteessa näkyy olevan.Mulla on 110 STW 00 aika pahasti ruostunut pohjasta.Massat irti ja ruostetta välissä.Kynnyskotelon alapinnat saumasta alkaen 15-20cm leveälti ruosteessa.Ikävämpi yllätys löytyi kuskinpuolen takalokarista.Paisuntasäiliön?? takaa oli massat irti ruostetta joka puolella.Melko v*********n puhdistettava,onneksi ostin pönttö hiekkapuhalluslaitteen.Kun ei ole kunnon korkeaa pukkia,piti akselipukkien kanssa pärjätä.Kauheeta hommaa,asento karmea,mitään ei nää,hiekkaa joka paikka täynnä.Arvatkaa onko olvi maistunut illalla

,kohta mäyris mennyt ja vieläkin hiekka narskuu hampaissa.