Oldtimer Run 2005
Lähetetty: 3.7.2005 22:47
Suuntasimme aamulla nappis-combin sekä kusiaisen keulat kohti Mikkeliä ja Oldtimer Runia. Kusiainen sai etumatkaa noin kymmenen kilometriä, ja kuviteltiin, että minä saan ladalla fiiatin kiinni ennen Juvaa. Kaverin piti kuitenkin odotella minua Juvan ABC:llä.
Tästä muodostimme sitten kahden auton letkan ja aloitimme rauhallisen letka-ajon kohti Visulahtea. Matkavauhtina pidettiin hieman vajaata kahdeksaakymppiä. Fiiattikin vaikutti oikein vahvalta veturilta kaikkine 28,5 hevosvoimineen. Se jaksoi vetää melkein kolmenkymmenen auton letkaa kahden ohituskaistan välillä.
Saattoi se olla takanatulijoista hassun näköistä, kun edellä menee fiiatti rättirenkailla, eli meno ei suinkaan ole niin vakaata, niinkuin nykyautoilla, ja takana tulee sitten lada, jolle ei myöskään tunnu kaista riittävän. Taitaa olla ladassa liian leveät renkaat.
Harrasteajoneuvoilla pääsee alueelle ilmaiseksi sisään (säästövinkki
), eli minäkin kaivoin aivan turhaan lompakkoa portilla. Oli itselle henkilökohtaisesti uusi kokemus ajaa sisälle tällaiseen tapahtumaan.
Ensimmäinen kuva ladasta otettiin jo ennen kuin auto oli saatu parkkiin, ja kuvaaja jäi vielä juttelemaan. Taitaa olla huomioarvo kohdillaan. Oma combi olikin ainoa lada alueella, ja varmaan siksi auton ympärillä pyöri ihmisiä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... =149&pos=2
Alueella oli yli neljäsataa harrasteautoa, ja silti lada kiinnosti enemmän, kuin viereiset autot
http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... =149&pos=3
Kerrankin sää suosi tapahtumaa, aurinko paistoi ja oli jo melkein liiankin kuuma. Samalla tuli tehtyä ensimmäinen kunnon koeajo tuolla combillakin.
Vakiosyylärin koko ei meinaa riittää "isolohkolle", madellessa meinaa lämmöt nousta vähän turhan korkealle. Samalla tuli huomattua kaasuvivuston ärsyttävä kulmikkuus, kun varovasti koettaa lisätä kruisailunopeutta, niin vivusto jarruttaa kaasupolkimen liikettä. Tätä jarrutusta vastaan on sitten runnottava kaasua kovemmalla voimalla, ja sitten käytössä onkin täyskaasu ja "suuret" tehot. Nykäys on ärsyttävä. Vika korjaantuu pienellä vivuston muokkauksella.
Myös maantiellä tuli huomattua Katri-Helenan sanoin ilmiö "Minne tuuli kuljettaa". Olisikohan simpukassa jotain kulumavikaa, vai nuo aiemmin mainitut leveät renkaatkohan sen tekee? Siihenkin ehtii tutustumaan myöhemmin.
Muuten lada toimi kuin kello, eikä bensaakaan palanut aivan tolkuttomasti.
Tuli kuitenkin huomattua, että ei ole mihinkään turhanpäiväseen huvennut tuo opintotuki (Opintotukiauto...), vaan kiinnostusta riittää. Vaikka ladaa pilkataan, niin kukaan ei ilkkunut minulle, kun kerroin, millä autolla tulin. Ihmettelivät vain, kuinka viitsii panostaa sellaiseen autoon.
Ensi vuonna taas, toivottavasti valmiimmalla ladalla.
-Henkka-
Tästä muodostimme sitten kahden auton letkan ja aloitimme rauhallisen letka-ajon kohti Visulahtea. Matkavauhtina pidettiin hieman vajaata kahdeksaakymppiä. Fiiattikin vaikutti oikein vahvalta veturilta kaikkine 28,5 hevosvoimineen. Se jaksoi vetää melkein kolmenkymmenen auton letkaa kahden ohituskaistan välillä.
Saattoi se olla takanatulijoista hassun näköistä, kun edellä menee fiiatti rättirenkailla, eli meno ei suinkaan ole niin vakaata, niinkuin nykyautoilla, ja takana tulee sitten lada, jolle ei myöskään tunnu kaista riittävän. Taitaa olla ladassa liian leveät renkaat.
Harrasteajoneuvoilla pääsee alueelle ilmaiseksi sisään (säästövinkki
Ensimmäinen kuva ladasta otettiin jo ennen kuin auto oli saatu parkkiin, ja kuvaaja jäi vielä juttelemaan. Taitaa olla huomioarvo kohdillaan. Oma combi olikin ainoa lada alueella, ja varmaan siksi auton ympärillä pyöri ihmisiä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... =149&pos=2
Alueella oli yli neljäsataa harrasteautoa, ja silti lada kiinnosti enemmän, kuin viereiset autot
http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... =149&pos=3
Kerrankin sää suosi tapahtumaa, aurinko paistoi ja oli jo melkein liiankin kuuma. Samalla tuli tehtyä ensimmäinen kunnon koeajo tuolla combillakin.
Vakiosyylärin koko ei meinaa riittää "isolohkolle", madellessa meinaa lämmöt nousta vähän turhan korkealle. Samalla tuli huomattua kaasuvivuston ärsyttävä kulmikkuus, kun varovasti koettaa lisätä kruisailunopeutta, niin vivusto jarruttaa kaasupolkimen liikettä. Tätä jarrutusta vastaan on sitten runnottava kaasua kovemmalla voimalla, ja sitten käytössä onkin täyskaasu ja "suuret" tehot. Nykäys on ärsyttävä. Vika korjaantuu pienellä vivuston muokkauksella.
Myös maantiellä tuli huomattua Katri-Helenan sanoin ilmiö "Minne tuuli kuljettaa". Olisikohan simpukassa jotain kulumavikaa, vai nuo aiemmin mainitut leveät renkaatkohan sen tekee? Siihenkin ehtii tutustumaan myöhemmin.
Muuten lada toimi kuin kello, eikä bensaakaan palanut aivan tolkuttomasti.
Tuli kuitenkin huomattua, että ei ole mihinkään turhanpäiväseen huvennut tuo opintotuki (Opintotukiauto...), vaan kiinnostusta riittää. Vaikka ladaa pilkataan, niin kukaan ei ilkkunut minulle, kun kerroin, millä autolla tulin. Ihmettelivät vain, kuinka viitsii panostaa sellaiseen autoon.
Ensi vuonna taas, toivottavasti valmiimmalla ladalla.
-Henkka-