sisärengas?
sisärengas?
onko yleensä (1200l vm-87) ladojen vanteissa käytetty sisärengasta.
Väänsin uudet kumit päälle ja vanhois oli sisärengas.
Uudet pistin tubeleksina paikoilleen ainakin tähän asti on pitäny kop,kop!
Tyylillä ei taidolla!
Re: sisärengas?
Samoin tein minäkin eikä ongelmia ole ilmennyt.dadaa kirjoitti:onko yleensä (1200l vm-87) ladojen vanteissa käytetty sisärengasta.
sisärengas.
Todennäköisesti olette siis laittaneet tavalliselle vanteelle missä ei ole tubeless uraa?
Niin kauan tuosta ei ongelmia seuraa kun ajelee rauhallisesti ja ilman vaaratilanteita. Mutta tiukoissa käännöksissä renkaan taittuessa alle rengas voi tyhjentyä todella nopeasti ja sitten mennänkin ihan eri suuntaan mihin on ollut tarkoitus. Jos tyhjenee eturengas niin meno jatkuu suoraan ja jos takarengas niin sitten lähtee perä alta.
Eli ihan oman turvallisuuden takia ne sisäkumit siellä kannataisi olla, lisäksi nuo vanhat vanteet saattaa vuotaa ilmaa kun eivät ole tehty tubeless mallisiksi.
Niin kauan tuosta ei ongelmia seuraa kun ajelee rauhallisesti ja ilman vaaratilanteita. Mutta tiukoissa käännöksissä renkaan taittuessa alle rengas voi tyhjentyä todella nopeasti ja sitten mennänkin ihan eri suuntaan mihin on ollut tarkoitus. Jos tyhjenee eturengas niin meno jatkuu suoraan ja jos takarengas niin sitten lähtee perä alta.
Eli ihan oman turvallisuuden takia ne sisäkumit siellä kannataisi olla, lisäksi nuo vanhat vanteet saattaa vuotaa ilmaa kun eivät ole tehty tubeless mallisiksi.
yhdistelmä
Tuolla tubeless ja sisärengas yhdistelmällä muuten on joskus aika jännä ominaisuus. Kun laitat renkaat paikalleen ja ilmat sisään niin paineet voi muutaman kerran vähentyä pikkuhiljaa, mutta kuitenkin yllättävän nopeasti. Syynä tuohon on sisärenkaan ja tubeless rnkaan/vanteen väliin jäänyt ilma joka saattaa tulla pois hitaasti venttiilin reiästä. Välillä se ei tulekaan sieltä pois renkaat saattaa kuumentua ihan kunnolla...
- Lada-Jussi
höh
mun kokemukset on vähän erillaisia. Itsellä on tapana yleensä risteyksissä ja kaarteissa ajaa lujempaa kuin suoralla ja kun renkaat on 165/80R13 niin alle taittuminen on huomattavaa.
Sisärenkaallinen alkuperäinen ei kauaa kestänyt kuten ennenkin, teetin renkaasta tubeleksen ja hyvin on kestänyt. Kaikki väittää ettei kestäis, mutta aina olen näin toiminut kun sisärenkaallinen on hajonnut ja isä tekee samoin.
Sisärenkaallinen alkuperäinen ei kauaa kestänyt kuten ennenkin, teetin renkaasta tubeleksen ja hyvin on kestänyt. Kaikki väittää ettei kestäis, mutta aina olen näin toiminut kun sisärenkaallinen on hajonnut ja isä tekee samoin.
Kokemus
Kyllä toi mun kirjoitus on ihan vankkaa tietoa eikä musta tuntuu menetelmää.
Lada-Jussin kokemuksia tuosta alletaittumisesta epäilen sellaisiksi, puolitaittumisiksi... Tuo rengas lähtee siinä tilanteessa kun kääntää todella jyrkästi kovassa nopeudessa asfaltilla. Ensin nuo korkeat renkaat taittuu alle vain hiukan ja sekin jo tuntuu ihan selvästi. Kun tuosta taittumisesta mennään seuraavaan vaiheeseen, eli vanne ottaa melkein kiinni ja puskeminen alkaa niin ilmat häviää todella nopeasti renkaasta.
Lada-Jussin kokemuksia tuosta alletaittumisesta epäilen sellaisiksi, puolitaittumisiksi... Tuo rengas lähtee siinä tilanteessa kun kääntää todella jyrkästi kovassa nopeudessa asfaltilla. Ensin nuo korkeat renkaat taittuu alle vain hiukan ja sekin jo tuntuu ihan selvästi. Kun tuosta taittumisesta mennään seuraavaan vaiheeseen, eli vanne ottaa melkein kiinni ja puskeminen alkaa niin ilmat häviää todella nopeasti renkaasta.
- Lada-Jussi
Re: Kokemus
tohon tyyliin mä ajan kaikissa risteyksissä!!!Jankos kirjoitti:Lada-Jussin kokemuksia tuosta alletaittumisesta epäilen sellaisiksi, puolitaittumisiksi... Tuo rengas lähtee siinä tilanteessa kun kääntää todella jyrkästi kovassa nopeudessa asfaltilla. Ensin nuo korkeat renkaat taittuu alle vain hiukan ja sekin jo tuntuu ihan selvästi. Kun tuosta taittumisesta mennään seuraavaan vaiheeseen, eli vanne ottaa melkein kiinni ja puskeminen alkaa niin ilmat häviää todella nopeasti renkaasta.
Re: Kokemus
Kantsisko opetella ajamaan?Lada-Jussi kirjoitti: tohon tyyliin mä ajan kaikissa risteyksissä!!!

Reippaina käymme rekkain alle 

-
- Viesti:
Tubelekset
Itse ostin kaverilta käytetyt mutta hyvät tubisrenkaat, enkä huomannut vanteiden olevan sisärengasmalliset. Renkaat tyhjenivät miten sattuivat jo ihan alkupäivinä. Tuli oikeastaan sairaan kalliit käytetyt renkaat, kun joutui sisikset ostamaan.dadaa kirjoitti:Vähän kakspiippunen juttu!
Kenelläkään ei siis ole omakohtaista huonoa kokemusta tubeleksien kanssa! Huhuja vaan...
Ilmottelen jos mulla tulee onkhelmia.
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
Re: sisärengas.
Juu aina ollaan rauhallisesti ajeltu!Jankos kirjoitti:Niin kauan tuosta ei ongelmia seuraa kun ajelee rauhallisesti ja ilman vaaratilanteita. Mutta tiukoissa käännöksissä renkaan taittuessa alle rengas voi tyhjentyä todella nopeasti ja sitten mennänkin ihan eri suuntaan mihin on ollut tarkoitus. Jos tyhjenee eturengas niin meno jatkuu suoraan ja jos takarengas niin sitten lähtee perä alta.

http://www.ladakerho.net/docs/burnin.htm
Kuvissa tosin Uunon alupallot.
Renkaissa on tosin ollut painetta yleensä 2.5 kiloa. Voisiko vaikuttaa asiaan? Vanteet on luultavasti vuodelta '85 joten kai ne kuitenkin tubetypejä on.
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viesti:
Mä en ole yli kymmeneen vuoteen enää sisärenkaita käyttänyt. Meni hermot kun niitä puhkesi suunnilleen kaksi kertaa vuodessa. Tubeless-renkaat tubeless-vanteella on nykyään aina käytössä. Ehjällä ruosteettomalla vanteella paineet ovat aina pysyneet, sisärenkaista aina kuukauden välein oli ilmaa karannut jonkin verran.
Sisärenkaallisella vanteella olevalta tubeless-renkaasta saa kätevästi ilmat pois pysäköimällä kadun reunaan sopivasti katukiveen kiinni.
Sisärenkaallisella vanteella olevalta tubeless-renkaasta saa kätevästi ilmat pois pysäköimällä kadun reunaan sopivasti katukiveen kiinni.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: sisärengas.
Nyt on reilun viikon ollu tubetype vanteella tubeless kumit ja ongelmia ei ole ollu(ainakaan vielä) perä on kyllä lähtenyt alta monta kertaaJankos kirjoitti: Jos tyhjenee eturengas niin meno jatkuu suoraan ja jos takarengas niin sitten lähtee perä alta.

ja etenki ilmiö on yleistynyt parin viimepäivän aikana

Vanteet oli aika ruosteiset mut hioin ne puhtaaks ennen asennusta ja laitoin paljon liukastetta.
Tyylillä ei taidolla!