sisärengas?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
dadaa
Viestit: 134
Liittynyt: 16.12.2003 12:18

sisärengas?

Viesti Kirjoittaja dadaa »

onko yleensä (1200l vm-87) ladojen vanteissa käytetty sisärengasta.
Väänsin uudet kumit päälle ja vanhois oli sisärengas.
Uudet pistin tubeleksina paikoilleen ainakin tähän asti on pitäny kop,kop!
Tyylillä ei taidolla!
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: sisärengas?

Viesti Kirjoittaja micco »

dadaa kirjoitti:onko yleensä (1200l vm-87) ladojen vanteissa käytetty sisärengasta.
Väänsin uudet kumit päälle ja vanhois oli sisärengas.
Uudet pistin tubeleksina paikoilleen ainakin tähän asti on pitäny kop,kop!
Samoin tein minäkin eikä ongelmia ole ilmennyt.
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

sisärengas.

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Todennäköisesti olette siis laittaneet tavalliselle vanteelle missä ei ole tubeless uraa?

Niin kauan tuosta ei ongelmia seuraa kun ajelee rauhallisesti ja ilman vaaratilanteita. Mutta tiukoissa käännöksissä renkaan taittuessa alle rengas voi tyhjentyä todella nopeasti ja sitten mennänkin ihan eri suuntaan mihin on ollut tarkoitus. Jos tyhjenee eturengas niin meno jatkuu suoraan ja jos takarengas niin sitten lähtee perä alta.

Eli ihan oman turvallisuuden takia ne sisäkumit siellä kannataisi olla, lisäksi nuo vanhat vanteet saattaa vuotaa ilmaa kun eivät ole tehty tubeless mallisiksi.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Mulla on sisäkumit tubeless-vanteittenkin kanssa. Ei tarvii rampata huoltiksella ilmaa lisäilemässä.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

yhdistelmä

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Tuolla tubeless ja sisärengas yhdistelmällä muuten on joskus aika jännä ominaisuus. Kun laitat renkaat paikalleen ja ilmat sisään niin paineet voi muutaman kerran vähentyä pikkuhiljaa, mutta kuitenkin yllättävän nopeasti. Syynä tuohon on sisärenkaan ja tubeless rnkaan/vanteen väliin jäänyt ilma joka saattaa tulla pois hitaasti venttiilin reiästä. Välillä se ei tulekaan sieltä pois renkaat saattaa kuumentua ihan kunnolla...
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

höh

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mun kokemukset on vähän erillaisia. Itsellä on tapana yleensä risteyksissä ja kaarteissa ajaa lujempaa kuin suoralla ja kun renkaat on 165/80R13 niin alle taittuminen on huomattavaa.

Sisärenkaallinen alkuperäinen ei kauaa kestänyt kuten ennenkin, teetin renkaasta tubeleksen ja hyvin on kestänyt. Kaikki väittää ettei kestäis, mutta aina olen näin toiminut kun sisärenkaallinen on hajonnut ja isä tekee samoin.
Avatar
dadaa
Viestit: 134
Liittynyt: 16.12.2003 12:18

Viesti Kirjoittaja dadaa »

Vähän kakspiippunen juttu!
Kenelläkään ei siis ole omakohtaista huonoa kokemusta tubeleksien kanssa! Huhuja vaan...
Ilmottelen jos mulla tulee onkhelmia.
Tyylillä ei taidolla!
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Kokemus

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Kyllä toi mun kirjoitus on ihan vankkaa tietoa eikä musta tuntuu menetelmää.

Lada-Jussin kokemuksia tuosta alletaittumisesta epäilen sellaisiksi, puolitaittumisiksi... Tuo rengas lähtee siinä tilanteessa kun kääntää todella jyrkästi kovassa nopeudessa asfaltilla. Ensin nuo korkeat renkaat taittuu alle vain hiukan ja sekin jo tuntuu ihan selvästi. Kun tuosta taittumisesta mennään seuraavaan vaiheeseen, eli vanne ottaa melkein kiinni ja puskeminen alkaa niin ilmat häviää todella nopeasti renkaasta.
Avatar
dadaa
Viestit: 134
Liittynyt: 16.12.2003 12:18

Viesti Kirjoittaja dadaa »

Ei kai auta muukun testata joku päivä ku löytää kuivan ja tyhjän parkkipaikan. Ottaa eniten vauhti toisesta päästä ja sit toises pääs tekee 3G tiukan käännöksen.
Tyylillä ei taidolla!
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Kokemus

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Jankos kirjoitti:Lada-Jussin kokemuksia tuosta alletaittumisesta epäilen sellaisiksi, puolitaittumisiksi... Tuo rengas lähtee siinä tilanteessa kun kääntää todella jyrkästi kovassa nopeudessa asfaltilla. Ensin nuo korkeat renkaat taittuu alle vain hiukan ja sekin jo tuntuu ihan selvästi. Kun tuosta taittumisesta mennään seuraavaan vaiheeseen, eli vanne ottaa melkein kiinni ja puskeminen alkaa niin ilmat häviää todella nopeasti renkaasta.
tohon tyyliin mä ajan kaikissa risteyksissä!!!
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Kokemus

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Lada-Jussi kirjoitti: tohon tyyliin mä ajan kaikissa risteyksissä!!!
Kantsisko opetella ajamaan? ;)
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Martigan
Viestit: 475
Liittynyt: 26.9.2003 8:24
Paikkakunta: Hämeenlinna, Hauho, Alvettula, Ilmoila
Viesti:

Tubelekset

Viesti Kirjoittaja Martigan »

dadaa kirjoitti:Vähän kakspiippunen juttu!
Kenelläkään ei siis ole omakohtaista huonoa kokemusta tubeleksien kanssa! Huhuja vaan...
Ilmottelen jos mulla tulee onkhelmia.
Itse ostin kaverilta käytetyt mutta hyvät tubisrenkaat, enkä huomannut vanteiden olevan sisärengasmalliset. Renkaat tyhjenivät miten sattuivat jo ihan alkupäivinä. Tuli oikeastaan sairaan kalliit käytetyt renkaat, kun joutui sisikset ostamaan.
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: sisärengas.

Viesti Kirjoittaja micco »

Jankos kirjoitti:Niin kauan tuosta ei ongelmia seuraa kun ajelee rauhallisesti ja ilman vaaratilanteita. Mutta tiukoissa käännöksissä renkaan taittuessa alle rengas voi tyhjentyä todella nopeasti ja sitten mennänkin ihan eri suuntaan mihin on ollut tarkoitus. Jos tyhjenee eturengas niin meno jatkuu suoraan ja jos takarengas niin sitten lähtee perä alta.
Juu aina ollaan rauhallisesti ajeltu! :twisted:
http://www.ladakerho.net/docs/burnin.htm
Kuvissa tosin Uunon alupallot.
Renkaissa on tosin ollut painetta yleensä 2.5 kiloa. Voisiko vaikuttaa asiaan? Vanteet on luultavasti vuodelta '85 joten kai ne kuitenkin tubetypejä on.
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3663
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Mä en ole yli kymmeneen vuoteen enää sisärenkaita käyttänyt. Meni hermot kun niitä puhkesi suunnilleen kaksi kertaa vuodessa. Tubeless-renkaat tubeless-vanteella on nykyään aina käytössä. Ehjällä ruosteettomalla vanteella paineet ovat aina pysyneet, sisärenkaista aina kuukauden välein oli ilmaa karannut jonkin verran.

Sisärenkaallisella vanteella olevalta tubeless-renkaasta saa kätevästi ilmat pois pysäköimällä kadun reunaan sopivasti katukiveen kiinni.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
dadaa
Viestit: 134
Liittynyt: 16.12.2003 12:18

Re: sisärengas.

Viesti Kirjoittaja dadaa »

Jankos kirjoitti: Jos tyhjenee eturengas niin meno jatkuu suoraan ja jos takarengas niin sitten lähtee perä alta.

Eli ihan oman turvallisuuden takia ne sisäkumit siellä kannataisi olla, lisäksi nuo vanhat vanteet saattaa vuotaa ilmaa kun eivät ole tehty tubeless mallisiksi.
Nyt on reilun viikon ollu tubetype vanteella tubeless kumit ja ongelmia ei ole ollu(ainakaan vielä) perä on kyllä lähtenyt alta monta kertaa :wink:
ja etenki ilmiö on yleistynyt parin viimepäivän aikana :?: on kai tolla kelillä ollu vaikutusta asiaan.
Vanteet oli aika ruosteiset mut hioin ne puhtaaks ennen asennusta ja laitoin paljon liukastetta.
Tyylillä ei taidolla!
Vastaa Viestiin