Sivu 1/1

2105:lla 3700km viikossa-HKI- Hammerfest -HKI

Lähetetty: 3.7.2005 15:59
Kirjoittaja Jaska HKI
Poika kävi kahden kaverin kanssa Jäämeren rannalla.Reitti:HKI-Tampere -Vaasa -Kokkola-Oulu-Tornio-Kittiä-Kilpisjärvi-Hammerfest-Kilpisjärvi-Kuusamo-Kajaani -Iisalmi -Kuopio-Mikkeli-Kouvola-Porvoo-HKI

Matkaa oli tullut mittariin 3694km ja bensaa oli palanut 264,3 litraa.Keskikulutukseksi tulee 7,15l/100km.Öljyä lisätty 1,5 litraa.Auto oli pelannut kuin junan vessa.Auto siis vm 1991 1,5l:n Axtec. Mittarissa nyt 142 000km.Ostohinta 450€.

Lähetetty: 3.7.2005 17:43
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Ei nyt ole tullut matkusteltua paljoa junissa. Takavuosina perjantai-iltaisin junissa, joissa oli ravintolavaunu, kannatti lahkeet kääriä ennen vessaan menoa. Tämä ei tietenkään johtunut junanvessan toimintahäiriöstä vaan käyttäjistä. Sihtaaminen muutamien oluiden jälkeen seisaalteen ei ole niin hieveän tarkkaa.

Lähetetty: 3.7.2005 19:34
Kirjoittaja AI
Mä tein samanlaisen reissun viimeksi vuonna 2000, kilometrejä kertyi tuhat enemmän, käytiin mm. Venäjän rajalla, Nordkapissa ja Hammerfestissa. Autona oli tuhannen markan Lada 1200L. Kuvaa:
http://koti.mbnet.fi/lada1971/kuvat_oma ... 000_1.html
http://koti.mbnet.fi/lada1971/kuvat_oma ... 000_2.html
http://koti.mbnet.fi/lada1971/kuvat_oma ... 000_3.html

Lähetetty: 4.7.2005 19:03
Kirjoittaja Nonnis
Jäämeren rannalle on meilläkin ollut aikomus, mutta taitaa vielä tällä kesälomalla jäädä reissu tekemättä, kun voi olla liian raskas reissu viikossa Ladan, asuntovaunun ja koiran kera :?

Lähetetty: 5.7.2005 1:13
Kirjoittaja R-J
Nonnis kirjoitti:Jäämeren rannalle on meilläkin ollut aikomus, mutta taitaa vielä tällä kesälomalla jäädä reissu tekemättä, kun voi olla liian raskas reissu viikossa Ladan, asuntovaunun ja koiran kera :?
Tommosta reissua ei kannata todellakaan kiireellä pilata. Hilijaa ja naatiskellen, sitten kun aika riittää.

Re: 2105:lla 3700km viikossa-HKI- Hammerfest -HKI

Lähetetty: 6.7.2005 11:03
Kirjoittaja André
Jaska HKI kirjoitti:Auto oli pelannut kuin junan vessa.
Ei ole tainnut tulla askarreltua junan alipaine-Evacin kanssa..? :wink: Kyllä Ladan nyt ainakin jonkin verran paremmin pitäisi toimia... :cry:

No, aikoinaan 1.7i 2104:lla ajettu Hki-Alta-Hki, Kemistä Ruotsin poikki Norjaan, rantaa pitkin Altaan, sieltä Karasjoelta Suomeen, itärajaa alas. Kilometrejä en enää muista, kulutus oli muistaakseni karvan alle 8 litraa, kyydissä 4 aikuista ja tavaratila kattoon asti täynnä. Auto pelasi loistavasti, paitsi kerran huomasin jännitemittarista latauksen hiipuneen, latausvalo ei palanut. Herätevirta-abico se vain oli laturin päästä irronnut. Abicoa Leathermanin pihdeillä hieman tiukemmaksi ja paikalleen. Loppumatka murheitta. 8)

Lähetetty: 6.7.2005 17:14
Kirjoittaja Jaska HKI
"JUNAN VESSALLA" tarkoitin sitä suoraa rööriä,joka johtaa suoraan kiskoille.......jos se ei pelaa niin ei mikään :wink:

Lähetetty: 6.7.2005 19:30
Kirjoittaja André
Jaska HKI kirjoitti:"JUNAN VESSALLA" tarkoitin sitä suoraa rööriä,joka johtaa suoraan kiskoille.......jos se ei pelaa niin ei mikään :wink:
No, talvi onkin sitten asia erikseen... Lada sentään pelaa talvella. :wink:

Nuo suoraputkivessathan ovat viherpiipertäjien vaatimuksesta pikkuhiljaa poistumassa vanhan kaluston saneerausten ja uuden kaluston hankinnan myötä. Ladakannan pienentyminen sitten taas johtuu muista seikoista. :roll:

Joten onko se sitten hyvä vertaus... :?: 8)

Lähetetty: 9.7.2005 1:07
Kirjoittaja samarai
André kirjoitti:
Jaska HKI kirjoitti:"JUNAN VESSALLA" tarkoitin sitä suoraa rööriä,joka johtaa suoraan kiskoille.......jos se ei pelaa niin ei mikään :wink:
No, talvi onkin sitten asia erikseen... Lada sentään pelaa talvella. :wink:

Nuo suoraputkivessathan ovat viherpiipertäjien vaatimuksesta pikkuhiljaa poistumassa vanhan kaluston saneerausten ja uuden kaluston hankinnan myötä. Ladakannan pienentyminen sitten taas johtuu muista seikoista. :roll:

Joten onko se sitten hyvä vertaus... :?: 8)
noh, aito venäläinen "peltik" toimii vähän samalla tekniikalla (jalat tiiliskivien päälle ja suora reikä lattiassa). Siinä ei edes pytyn rikkoutumisen mahdollisuuta. Jos se sitten olisi parempi vertaus. :wink:

Lähetetty: 9.7.2005 10:45
Kirjoittaja Jaska HKI
"Peltikiin ei voi tulla seuraavia vikoja"

-täyttömekanismin koho jää jumiin
-täyttömekanismin koho vuotaa
-pohjaventtiilissä roska,jonka takia pytty lorisee
-pohjaventtiilin kumi loppu,jonka johdosta pytty ääntää..erityisesti yöllä jolloin veden paine on suurempi
-nuppi jää käteen
-sulkuhana vuotaa
-sulkuhana jumissa
-vesisäiliö halki
-vesisäiliön pohjatiiviste vuotaa
-poistoputki tukossa
-viemäröintikaulus vuotaa
-pytty irti lattiasta ja keinuu
-pytyn kansi irti
-liitosletku vuotaa tiivisteistään,keskeltä.
-linjasulun nopea avaaminen rikkoo paineiskun takia huomattavan osan koko rapun vessanpyttyjen vedentäytömekanismeista :(

Lähetetty: 11.7.2005 9:44
Kirjoittaja André
samarai kirjoitti:noh, aito venäläinen "peltik" toimii vähän samalla tekniikalla (jalat tiiliskivien päälle ja suora reikä lattiassa). Siinä ei edes pytyn rikkoutumisen mahdollisuuta. Jos se sitten olisi parempi vertaus. :wink:
Paljon parempi..! 8)
Jaska HKI kirjoitti:"Peltikiin ei voi tulla seuraavia vikoja"

-täyttömekanismin koho jää jumiin
-täyttömekanismin koho vuotaa
-pohjaventtiilissä roska,jonka takia pytty lorisee
-pohjaventtiilin kumi loppu,jonka johdosta pytty ääntää..erityisesti yöllä jolloin veden paine on suurempi
-nuppi jää käteen
-sulkuhana vuotaa
-sulkuhana jumissa
-vesisäiliö halki
-vesisäiliön pohjatiiviste vuotaa
-poistoputki tukossa
-viemäröintikaulus vuotaa
-pytty irti lattiasta ja keinuu
-pytyn kansi irti
-liitosletku vuotaa tiivisteistään,keskeltä.
-linjasulun nopea avaaminen rikkoo paineiskun takia huomattavan osan koko rapun vessanpyttyjen vedentäytömekanismeista :(
Eikä seuraavia:

-ohjainboksi sökö
-ohjainboksi jumissa (resetointi auttaa tai sitten ei...)
-huumeruisku tai kaljapullonkorkki letkuventtiilissä, jolloin ei kehity alipainetta
-huumeruisku tai kaljapullonkorkki kiekkoventtiilissä, jolloin ei kehity alipainetta
-paine- tai alipaineletku vuotaa, jolloin ei kehity alipainetta
-ejektori rikki
-vedensuodatin tukossa
-tuorevesi loppu
-tuorevesi jäässä
-jätesäiliö täynnä, jolloin WC menee automaattisesti lukkoon (paitsi Sm1-kalustossa, joissa jätesäiliön rakennevirheen takia jätesäiliön yläraja-anturi ei pääse toimimaan ja kaikki ylimääräinen menee ylivuotoputkesta raiteille...)
-jätesäiliö jäässä lämmityksen toimimattomuuden takia
-ym.

Mutta nyt EI ENÄÄ VESSAJUTTUJA..! :wink: