Nettiautossa Lada 2105 orkkis mummon vanha, ajettu alle 100 tkm, harvinainen malliston perusmalli, eli siis 1,3 koneinen. orkkis maalipinta jo vedetty piloille mattamustalla! myydään peltorässiksi tai hankiralliin, tuskin kyllä tuohon hintaan kukaan ostaa.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Niin eihän tuo vielä pahassa kunnossa ole noihin kahteen verrattuna. Maali on siitä hyvä että sen saa maalattua uudestaan jolloin saisi aika orkkiksen näköisen. Sitten vielä puskurit paikalleen niin alkaa näyttää huomattavasti paremmalta.
Jonkun rahamiehen pitäis alkaa ostelemaan noita teiniraiskauksia pois ja kunnostaa Ladan näköiseksi niitä.
mutta voidaan olettaa ettei joku mummun vanha ole maalipinnaltaan vielä mitenkään huono. on se oma hommansa vetää koko auto uusiksi kun uutta väriä on vedetty pintaan. käytön kannalta sinänsä varmaan mukava väri.
2105 perusversiota 1,3 koneella myytiin vain 81-84 ja 82-84 jäi varmasti jo myynnissäkin halvemman 1200S mallin jalkoihin ja muutenki kaupaksi meni vielä halvemmat nappikset. Itse olen Ladoja bongaillut useamman vuoden ja kyllä toi 1,3 versio on varsin harvoin bongattu. onhan yleensäkin tuon ikäluokan kanttilamppuiset jo varsin harvinaisia.
Lada harrastuksessa on se heikkous että kaikki haluaa nappiksen, papan vanhoja nappiksia kyllä löytyy ja muutama perusmalli on museorekisterissäkin. Mistäs löytyisi joku joka entisöisi näitä aitoja neuvostotuotteita.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Onhan se totta että orkkispinta olis aina orkkis. Pointti on kuitenkin se että on vielä pelastettavissa tuo ko Lada. toisin kuin monet muut.
Pitäisi melkein piruuttain käydä katsomassa minkä kuntoinen on muuten.
Hintahan tuossa on aika kova.
Eikös täälläkin ollut aikaisemmin keskustelua siitä keltaruskeasta kanttilamppu 1,3:sta mikä on kait vieläkin nettiautossa myynnissä? ja eihän noita paljoa ole...
meilläpäin näkyy kans olevan tietty porukka aivottomia munapäitä jotka ostaa hipleet ladat halvalla jostain ja eikös vaan ole heti matat pinnassa ja ihan pottusäkillä hakatun näköisiä lautaspoileriamispaskoja kaikki.
jäisivät edes rekan alle...
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Lada-Jussi kirjoitti:
Lada harrastuksessa on se heikkous että kaikki haluaa nappiksen, papan vanhoja nappiksia kyllä löytyy ja muutama perusmalli on museorekisterissäkin. Mistäs löytyisi joku joka entisöisi näitä aitoja neuvostotuotteita.
iisalmessa on yks nappis joka on 100% läpikäyty. eli kaikki tekniikan, alustan, jarrujen jne osat on uutta vaikkei kaikkea olisi pakosta tarvinnutkaan uusia. korikin on tehty kokonaan ja maalattu.
itse en ole vielä sitä nähnyt mutta velipoika oli sen bongannut erään mobilisti tuttavansa luona.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
ihme ja kumma mutta kyllä itteänikin hitsit noi mattamustaks vedetetyt amis teini ladat ja vielä joku woihan wanha wihtahousu lintulauta pultattuna takakonttiin kiinni
tuolla on myös aihe "miksi Ladaa vihataan". on tuokin jonkinlaista Lada vihaa jos mummon vanhaa vähän ajettua autoa kaupataan "jäärata-autoksi" tai rässättäväksi muuten.
nuorena yksi kaveri kävi näyttää vanhaa 1200L Ladaa, olivat ostanee halvalla papan vanhan vähän ajetun. viikko sen jälkeen auto oli sudittu mattamustaksi ja mopolla oli poltettu kumia auton katolla ja muuta vastaavaa käsittelyä oli tehty.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Ennen näitä vierasperäisiä sanoja, tuunaus ja shoppaus, käytettiin ilmaisua auton rakentelu. Aina sitä on ollut, mutta nyt se on yleisempää, kun rälläkät ja hitsausvälineet ovat tulleet kaikkien saataville. Myös aihioita ja materiaalia on runsaasti saatavilla.
Jokaisella rakentelijalla on omat mieltymykset ja käyttötarkoitukset ja autoista tuleekin rakentelijansa näköisiä. Toinen juttu onkin sitten, kun tekeleeseensä kyllätsyy. Harvoilla peleillä lienee kysyntää sen jälkeen. Hupiautonkin täytyy olla tosi hyvällä maulla tehty, että se tuottaisi mielihyvää tai huumoria myös muille, kuin rakentelijalleen.
No "hyvää makua" ei tietenkään pysty määrittämään,eikä liene tarpeenkaan määrittää tarkasti ja sekin muuttuu aina ajan kuluessa ja arvostusten muuttuessa. Kuten jo eräässä muussa ketjussa totesin, olisi hyvä olla olemassa jokin järjestelmä, joka estäisi harvinaisuuksien "pilaamisen".
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
ton netti autossa olevan violein ladan omistaja on tuttu ja täytyy myöntää että on auto omistajansa näköinen. on muuten meikäläisen vanhan opelin skooppi nokalla