Sivu 1/1
Ohjauksesta
Lähetetty: 1.7.2005 0:43
Kirjoittaja nivailija
1200L vaeltelee motaria ajettaessa ihan käsittämättömästi, ja rattia saa ihan valehtelematta kääntää useita senttejä, ennen kuin mitään tapahtuu. Suoralla auto menee suoraan, joten en usko aurauskulmien olevan syypää ongelmaan. Ongelma on vain pahentunut viime kesän ajoista.
Voisiko mahdollisesti ohjauksen simpukka (mikälie nyt onkaan...) olla väljä?
Kannattaako ostaa ihan suoraan uusi simpukka ja laittaa se tilalle, kun alkaa kiristelemään vanhaa? Mitäs sellainen uusi maksaa?
Lähetetty: 1.7.2005 8:48
Kirjoittaja pressa
kyllä minä ensin tutkisin sitä olemassa olevaa simpukkaa
ja onko kaikki nivelet ja rt-päät kunnossa ettei niissä ole välyksiä
Lähetetty: 1.7.2005 15:21
Kirjoittaja sft
Miul ainaki fiudes seilaa yli kaheksankympin vauhis aika paljo. Siin se ainaki johtuu siit et apusimpukan pusla on tosi väljä. Ladaanhan löytyy foorumilta edullisesti kuulalaakeroituja apusimpukoita, et varmaa kantsis semmone hankkii, jos jotain vikaa on.
Lähetetty: 2.7.2005 20:16
Kirjoittaja jta
Tuo simpukkahan on helppo kiristää. Siinä päällä kun näkyy se mutterin ja ruuvin yhistelmä niin se lukitus mutteri vain avataan ja sitten kiristetään sillä ruuvilla. Mutta ei sitten kiristetä liikaa että saadaan vielä käännettyä renkaat kohtuu voimalla ääriasentoihinkin.
Lähetetty: 2.7.2005 20:36
Kirjoittaja pressa
eikös tuo simpuka kiristetä ratti ääri asentoon käännettynä niin silloin välys on normaali keski asennossa
Lähetetty: 3.7.2005 0:40
Kirjoittaja samarai
pressa kirjoitti:eikös tuo simpuka kiristetä ratti ääri asentoon käännettynä niin silloin välys on normaali keski asennossa
itse muistelen Volgan ajoilta, että ainakin sen simpukkaa kiristettiin pyörät suorassa, "ratin välykseksi" jotain 10mm. Välystä sai säädetyksi siinä vielä säätölevyillä simpukan kannen alta, Ladassa ei varmaankaan tällaisia kansia ole.
Lähetetty: 3.7.2005 13:46
Kirjoittaja tahko
Simpukka on oleellinen homma jos vaeltelee. Minulla oli myös tässä keväällä kuskin puolen yläpallo väljä ja johan luki jokaikisen montun ja uran tiestä. Tuossa olen kuunnellut narinaa apurin puolelta ja kun ylöstunkatusta tukivarresta pitkällä rengasraudalla kokeilin, niin on menossa apurinkin yläpallo.