Sivu 1/2
Ozoni leikkii axtekkia
Lähetetty: 28.6.2005 19:03
Kirjoittaja Nonnis
Eli toi mun toissa lauantaina ostama 1500S -91.
Aluksi kävi oikein hiljaa ja nätisti tyhjäkäyntiä, kunnes juhannusaaton vetourakan jälkeen tyhjäkäynti muuttui itsestään kovemmaksi

ja myös pikkasen seilaa
Kevään katsastuslapussa oli pelottavan laihat lukemat CO 0.19/HC 178 enkä sitä oo kerennyt vielä säätämään.
Säätöruuvit on paikallaan ja auto kulkee ihan hyvin.
Voiko ryyppy jäädä päälle vai jäisikö sillon myös merkkivalo palamaan? Vai onko tuo taas jotain imuvuotojuttuja?
TULEEKO KAIKISTA MUN AUTOISTA AXTEKKEJA??? (paitsi scaniasta joka palaa )

Lähetetty: 29.6.2005 22:02
Kirjoittaja Nonnis
Jaa kukaan ei tiedä. No pitää kai mennä kokeileen osaisko kaasutinhuolto mitään sanoa ja säätää samalla soppaa rikkaammalle.
HAH! RIKKAAMMALLE!!!

Eipä tarvinnut tossa paska-axtekissa semmosia miettiä...
Lähetetty: 29.6.2005 22:18
Kirjoittaja pressa
löyhdytä ryyppyvaijeria niin että se on varmasti pois päältä ja liuotin pesu vivustoon ja voitelu
jos vaikka kakkosk kurkun alipainehässäkän vivut jumittaa
Lähetetty: 29.6.2005 23:45
Kirjoittaja Misha
No hei, ainoa asia joka on axteekkia hitsi, on normaalikaasari jolla pitäis päästä jostain päästötestistä läpi.
Yhtäkkiä ei axteekki tunnukkaan niin pahalta, kun sen sentäs saa deltassa kuntoon.
Lähetetty: 29.6.2005 23:53
Kirjoittaja veli alexei
No Weeberi pesee 100-0 Atsteekit. Ja pakokaasu rajat on inhimilliset viä noissa viimosissa 'ei-vähäpäästöissä':kin. Kattivehkeiden kanssa kun saa aikas usein tapella leimaa haettaessa.
Lähetetty: 30.6.2005 1:16
Kirjoittaja samarai
veli alexei kirjoitti:No Weeberi pesee 100-0 Atsteekit. Ja pakokaasu rajat on inhimilliset viä noissa viimosissa 'ei-vähäpäästöissä':kin. Kattivehkeiden kanssa kun saa aikas usein tapella leimaa haettaessa.
musta tuntuu, että saa tapella noiden kaasarikattien kanssa? -ruiskun kanssa ei ainakaan itsellä ole ollut koskaan vaikeuksia leimaa haettaessa.

Lähetetty: 30.6.2005 10:42
Kirjoittaja Jusu
Misha kirjoitti:No hei, ainoa asia joka on axteekkia hitsi, on normaalikaasari jolla pitäis päästä jostain päästötestistä läpi.

Aikamoinen sammakko...
Tuollainen saastekaasutinautohan on siitä kiitollinen säädeltävä että marginaalia on paaaaljon enemmän kuin kattipaskoissa ja päästöt mitataan vain tyhjäkäynnillä, jolloin varsinkin Ladan kaasari on helppo säädellä sopiviin arvoihin, kun siinä on ikioma piiri tyhjäkäynnin polttoaineensyötölle.
Ei Nonniksenkaan kannata ruveta mitään kaasarihuoltoja elättämään, sääteleepi vaan ite niistä ruuviloista sen tyhjäkäynnin mieleisekseen. Sitten ennen katsastusta vähän sopparuuvia kiinnipäin jos epäilyttää tai konttorin mittarilla arvot kuntoon.
Samaa sopii koittaa axteekilla...

Lähetetty: 30.6.2005 13:52
Kirjoittaja Nonnis
Niin siis mähän ajattelin säätää tota RIKKAAMMALLE, ettei venttiilit pala. Nyt se on vähäpäästöisempi kun toi mun perkeleen "vähäpäästöinen", eikä se voi olla terveellistä. Mieluiten säätäisi ihan mittarin kanssa.
Lähetetty: 30.6.2005 14:25
Kirjoittaja Lada-Jussi
oli tuohon mun 2107 Ladaankin tehty kaasuttimen säätö ihan korvakuulolla ja ei kelvannut katsastuksessa. Mutta tosissaan on noiden vähäpäästöisten kanssa paljon hankalampaa. Vähäpäästöistä vanhaa autoa kun ei tahdo saada edes mittareiden kanssa arvoihin. (viittaan täältä lukemiini axtec juttuihin ja kokemuksiini Opel Vectrasta)
Lähetetty: 4.7.2005 18:40
Kirjoittaja Nonnis
Tänään kävin kaasutinhuollossa, ukko sääsi soppaa rikkaammalle ja tyhjäkäyntiä pienemmälle, sen jälkeen ei ole jälkikäyntiä käynyt, tosin en paljoo oo viä ajanu.
Päästöt olis käyny täysin vähäpäästöisestä, CO oli 0,19 ja HC 43. Nyt CO säädettiin suunnilleen 1.3:een.
Maksoi 5 euroa ja asentaja oli huojentunut kun kerroin että tällä kertaa en oo katti-Ladan kanssa asialla

Lähetetty: 5.7.2005 12:02
Kirjoittaja Nonnis
Käy jälkikäyntiä edelleen
Onkohan sitten sytkä pielessä

Lähetetty: 5.7.2005 12:34
Kirjoittaja pressa
eikai ole päässyt karstoittumaan vaunua hinatessa
eli kuumaksi ajetun koneen ilmanpuhdistimen kansi pois ja kukkien sumutus pullolla vettä imuun ja pari kolme tuhatta kierrosta jenkaa vettä kannattaa antaa litran niin rupeaa olemaan siistimpää sisällä
Lähetetty: 5.7.2005 13:10
Kirjoittaja Turbiini
ozonissahan on lisäksi alipaineella/magneettiventtiilillä toteutettu tyhjäkäyntipiirin katkaisu, minkä pitäisi estää jälkikäynti karstaisellakin koneella. Vai onko se poistettu käytöstä kuten yleensä.
Lähetetty: 5.7.2005 13:17
Kirjoittaja Nonnis
Ei tolla vaunua oo vedetty kun jotain 250 km vasta, mutta tosiaan tota jälkikäynninestoa pitäisi tutkia, varmaan se on poistettu samalla kun saasteenlisäyshässäkät? Miltä sen pitäs näyttää??
Lähetetty: 5.7.2005 13:48
Kirjoittaja Turbiini
Joutokäynnin säätö ruuvin vierestä lähtee letku imusarjaan sen välissä pitäisi olla venttiili ruuvattuna kiinni lokasuojaan. Eli juuri se sam joka saasteita alentaa moottorijarrutukses.