mäntä juttua ja vähän muuta

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
v.paasio
Viestit: 254
Liittynyt: 26.2.2004 10:04
Paikkakunta: hamina

mäntä juttua ja vähän muuta

Viesti Kirjoittaja v.paasio »

ajatuksena olisi porauttaa 1500 koneeseen 1600 männät ja vipaista tuosta kannesta noin 1mm pois. kaasarin olisi tarkoitus vaihtaa 1600 malliseen tai pelkät suuttimet.

olisiko joku kokeillut moista. että eikös nuo männät mahdu hyvin ja mitä muuta olen unohtanut ?

ai niin mites kestääkö vakio 1500 nokka ja miten paljon maksaa jyrkempi ja saako mistään muualta kuin venäjästä.
Sergy
Viestit: 284
Liittynyt: 11.8.2004 17:47
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergy »

http://www.moposport.fi/ kaasarit, pakosarjat, nokka-akselit ja yn.muuta sälää.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

1500 malliin ei kannata vaihtaa 1600 mallin kaasutinta koska ne ovat samanlaiset, ainakaan mitään eroa sillä ei saa aikaan.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
pressa
Viestit: 10517
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

mielestäni kaasutin kannattaa vaihtaa koska saunassa on hieno kavereille sanoa että on siinä 1600sen kaasutinkin vaihdettu
(vitsi vaikka puoliksi tosi )
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

mäntiä en itse löytänyt suomen puolelta mutta venäjältä sarja hintaan 60e ja itselläni on 1500cc samaran kaasutin 1600cc hieman piristetyssä koneessa ja hyvin on pelannut ainoastaan suutiimia isonsin kympillä, samaran kasutin siksi että molemmat kurkut ovat mekaaniset.

ja nokan hiotus on n.100e ja nokkapukin lasku n.30e. katu läytöön riittä joku 270 asteinen itselläni on 290 ja nostoa 10.5 on vähän liian jyrkkä että saisi päästöistä läpi.niin ja kannesta olen itse työtänyt 1.5mm, mysö imukanavat kannataa siistiä. tuolla haku syteemillä löytyy paljon aiheesta
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Laitat 2105-koneen männät eli missä on venttiileille kolot päässä valmiiksi. Lohkosta pari milliä pois ja kannesta 1.5mm Muotoilet palotilat levittäen niitä sivulle venttiilien kohdalta kuitenkin siten ettei reuna ylitä kannentiivisteen reunaa. Kuutioit palotilat ja asettelet puristussuhteen tuonne 10.5-11 tienoille. kanavien avarrus ja imu-ja pakosarjan kohdistus. Näillä eväillä piristyy jo kummasti eikä välttämättä kaipaa edes sitä virinokkaa tai kaasutinmuutoksia.
tmuikku

Viesti Kirjoittaja tmuikku »

Pöhö-Andrei kirjoitti:Muotoilet palotilat levittäen niitä sivulle venttiilien kohdalta kuitenkin siten ettei reuna ylitä kannentiivisteen reunaa. Kuutioit palotilat ja asettelet puristussuhteen tuonne 10.5-11 tienoille.
Mitä tarkoittaa tuo palotilojen kuutioittaminen?
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Tilavuuden mittamista ja niiden saattamista keskenään samankokoisiksi. Tällöin jokaisessa sylinterissä pitäisi olla samalaiset puristussuhteet.
Avatar
lada 1300s
Viestit: 323
Liittynyt: 13.5.2004 7:56
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja lada 1300s »

Onko tuo miten tarkkaa että jos ei kaikki palotilat ole aivan samankokosia tilavuudeltaan kun ite oon vaan silmällä kahtonu että tulis samanlaiset että onko mittaaminen miten tärkeetä miten se vaikuttaa?
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Tuo on hieman sellaiseta rukkaset kädessä tarkuutta, eli suosittelen kyllä mittaamaan ja lisäksi pitäisi mitata männän nousu yläkuolokohdassa jolloin saa tasattua nekin keskenään samalle tasolle lohkonpintaan verrattuna.

Vaikuttaa siten että jos jossain on puristussuhde 12 ja toisessa 10 niin hiemanhan se voi ravistella ja käynti on enemmän tai vähemmän epätasaista. Toki jokainen tekee juuri niinkuin parhaaksi katsoo ja riittäväksi näkee.
Avatar
lada 1300s
Viestit: 323
Liittynyt: 13.5.2004 7:56
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja lada 1300s »

Niin no se vähän riippuu tietenkin miten paljon palotiloja suurentaa.
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Niissä on kyllä jo tehtaan jäljiltä pientä heittoa mikä tahtoo sitten kertautua kun venttiileitä hiotaan ja situkkarenkaita koneistellaan miten milloinkin. Mutta kuten totesin jokainen tekee kuten parhaaksi katsoo. Ja jos tuollainen nonytsenäyttääihanhyvältä-tarkkuus riittää ja on siihen tyytyväinen niin mikäs siinä. Itse teen kuitenkin nyt ja jatkossa mitaten ja kuutioiden ja uskon että se kannattaa.
Avatar
pressa
Viestit: 10517
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

käytätkö pöhö muovailuvahaa vai mitä mittaa kun palotiloja mittaat
Avatar
lada 1300s
Viestit: 323
Liittynyt: 13.5.2004 7:56
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja lada 1300s »

Pöhö-Andrei kirjoitti:Niissä on kyllä jo tehtaan jäljiltä pientä heittoa mikä tahtoo sitten kertautua kun venttiileitä hiotaan ja situkkarenkaita koneistellaan miten milloinkin. Mutta kuten totesin jokainen tekee kuten parhaaksi katsoo. Ja jos tuollainen nonytsenäyttääihanhyvältä-tarkkuus riittää ja on siihen tyytyväinen niin mikäs siinä. Itse teen kuitenkin nyt ja jatkossa mitaten ja kuutioiden ja uskon että se kannattaa.

Sitä minä vaan just että miten tarkkaa se on ENKÄ että minusta se riittää kun näyttää hyvältä nimenomaan. Eli palotilat kannattaa mitata. Jos laitan vaseliinilla vaikka vanhan cd-levyn ja jonkun tarkan mittapurnukan ja katon paljoko nestettä menee per palotila? Millä täytän ne tilat? Mitä tarkotat tuolla kuutiottamisella siis ihan just tätä mittaamista vaan?
Vastaa Viestiin