Sivu 1/4

It's alive!

Lähetetty: 22.5.2005 14:51
Kirjoittaja micco
Kompressorilada viimeinkin liikenteessä! Wheeeeee!!!!
Jos nyt jotain negatiivistä on haettava niin ahtimen hihnapyörän väärän mitoituksen takia ahdot vain 0.3 bar/6500 rpm. Toisaalta näillä paineilla 100 hepan penkittäminen ei varmaankaan tuota vaikeuksia.
Kulkua löytyy kumminkin ihan asiallisesti ja nopeusmittaristakin alkaa asteikko loppua.
kuvia:
http://groups.msn.com/LADA/lada2107komp ... hotoID=322

http://groups.msn.com/LADA/lada2107komp ... hotoID=323

http://groups.msn.com/LADA/lada2107komp ... hotoID=324

http://groups.msn.com/LADA/lada2107komp ... hotoID=326

http://groups.msn.com/LADA/lada2107komp ... hotoID=327

http://groups.msn.com/LADA/lada2107komp ... hotoID=329

http://groups.msn.com/LADA/lada2107komp ... hotoID=330

Lähetetty: 22.5.2005 15:29
Kirjoittaja ilkkahy
Aika pirun hieno projekti! Varmaan vääntääkin ihan mukavasti? Voisi olla korkeammilla ahtopaineilla ja hieman kehittyneemmällä bensansyöttölaitteistolla jo aika tappopeli. Tuo on tosin niin hienosti (vakiokaasarilla?) toteutettu että en tiedä kannattaako moiseen ryhtyä.

Lähetetty: 22.5.2005 15:48
Kirjoittaja micco
Kaasuttimena toimii Weberin DAT32. Vääntöä ei ole mitenkään ihmeellisesti kun ahtoja ei löydy matalilla kierroksilla senkään vertaa kuin ylempänä eikä kaasarin säädötkään ole vielä kohdallaan. Pitääpä potkia sorvariin vauhtia jos vaikka Ikaalisiin saisi tuplaten isomman hihnapyörän :twisted:
Stage 2 koneeseen tuleekin sitten Eatonin seuraksi Turbo Ic:ltä haettu tonnikuussatanen kone Audin männillä, Hayabusan läppärungot, megasquirt ja porsaan kokoinen turbo :twisted: :twisted: :twisted:
Meneekö jo vähän liian pitkälle? :lol:

Lähetetty: 22.5.2005 15:51
Kirjoittaja ladaraider
ohoo, siistin näköisesti rakennettu. vaikka en itse noista putkista ja kaikenmaailman ahtimista tajua hölkäsen pöläystäkään..

Lähetetty: 22.5.2005 22:02
Kirjoittaja jta
Siinä onkin jo asiallisen näkönen laitos. Siisti toteutus.

Lähetetty: 27.5.2005 1:14
Kirjoittaja pravda
Tällastako pakettia meinasit ladan pellin alle laittaa?

Lähetetty: 27.5.2005 18:39
Kirjoittaja micco
pravda kirjoitti:Tällastako pakettia meinasit ladan pellin alle laittaa?
Juu tai sitten tällaista:
http://www.hilmersson-racing.com/start.asp?show=ea

Lähetetty: 28.5.2005 12:21
Kirjoittaja Laduri
Laita takakonttiin samantapasen merkin ku Kompressor-Mersuissa :)

Lähetetty: 28.5.2005 14:54
Kirjoittaja Sergy
Tota, micco. Milloinkos tota sun toteutusta pääsee sit näkemään livenä ? :P Ja onks toi nyt sit viel ihan kilvissäkin ? Ku mua toi remmarin käyttö on kiinostanut enemmän ku itse turbottaminen. Et ois kiva nähdä noi toteutukset vähä paremmin. Jos sit viitit tehä enemmän kuvii.
Tossa muuten omista kuva-arkistoista löysin tollaiset toteutukset: http://www.kontula.net/muut/mummo/Volumex/
(Ei oo minun tekoja) :P

Lähetetty: 29.5.2005 21:08
Kirjoittaja Lada-Jussi
Sergy kirjoitti:Tota, micco. Milloinkos tota sun toteutusta pääsee sit näkemään livenä ?
tuolla Ikaalisten tapaamisessahan toi auto oli ihmeteltävänä, autossa oli aika erikoinen ääni :?

Lähetetty: 29.5.2005 21:12
Kirjoittaja jta
Ääni kyllä oli kunnioitusta herättävä... Ei välttämättä viivalle haluais liikennevaloissa...

Lähetetty: 30.5.2005 19:23
Kirjoittaja micco
Ääntähän on vielä tulossa 65% lisää :wink:
Dumpin äänelle pitäisi varmaan rakentaa joku vaimennin. Se kun kuulostaa ehkä vähän liian teinithyyninghenkiselle.

Lähetetty: 1.6.2005 9:57
Kirjoittaja glo
Siihen sulla on ainakin kaks vaihtoehtoo, joko a) laitat dumpin tilalle by-bassin (ei suhauta ilmoille, vaan lykkää takaisin kiertoon ilman) tai laitat siihen dumpin päälle sukkatyyppisen ilmansuodattimen. Helkkari, kun Linda oli telakalla ikaalisten aikaan, olis ollu hieno nähdä toi laite.

Lähetetty: 1.6.2005 10:13
Kirjoittaja micco
Kompressorilada muutoskatsastettu ja vuosikatsastettu tänään 1.6.2005 kello 09.45. Pientä sanomista tuli pelkääjänpuolen lattialla roikkuvasta valokatkaisimesta ja vähän haperoista jarruletkuista mutta muuten ei ongelmia.

Lähetetty: 25.6.2005 10:22
Kirjoittaja Turbiini
Jokos on isompi pyörä ja paineet ylhäällä?