Sivu 1/2

Valojen korkeuden säätö

Lähetetty: 19.5.2005 11:50
Kirjoittaja dJONY
Kun itselläni on 2107 jossa toimii oikeanpuoleisessa lampussa peräti kaksi asentoa... :) Niin ajattelin kysellä että onko tuo hienous lakannut kaikissa muissakin Ladoissa toimimasta.... :(

Ja entisestä se oli lakannut toimimasta kokonaa jo joskus ukon ajellessa...

Lähetetty: 19.5.2005 12:27
Kirjoittaja HarZa
joskus räpläilin sitä eikä mitään tapahtunu, enkä tutkinu asiaa yhtään tarkemmin. minkälainen hässäkkä se katkasija oikein on? saiskohan siihen viriteltyä mitään hyötykäyttöö.

Lähetetty: 19.5.2005 13:49
Kirjoittaja Jokari
Hyvin toimii ainakin tossa pikkulohkossa :) Isolohkon säätöä en oo koittankaan, mutta kyllä sekin varmaan toimii...

Lähetetty: 19.5.2005 15:02
Kirjoittaja veli alexei
Eipä toimi. Mutta ei ole moiselle kyllä käyttöökään ollut.

Lähetetty: 19.5.2005 16:04
Kirjoittaja pressa
vuodesta 1996 on ollut pakollinen varuste joka vuosikatsastuksessa tarkistetaan
itselläni on toimiva järjestelmä tavaratilassa odottamassa asennusta jonka suoritan katsastuksen jälkeen jos käsky käy
toki varmuuden vuoksi olen poistanut nupin ja asteikon hytistä ettei ole turhaa toimimatonta vintaa näkyvissä

Lähetetty: 19.5.2005 18:52
Kirjoittaja Lada-Jussi
mulla mitään kanttilamppusia ole, ainakaa ihan kasassa olevia, joten vastaan vanhojen kokemusten perusteella: koskaan ei ole toiminut, ihan turha varuste kun katsoo minkälaisia ihme valoja saa nykyautoihin laittaa :evil:

Lähetetty: 19.5.2005 20:39
Kirjoittaja Nonnis
Toimi 2105:ssa (ja varmaan toimii yhä) ja toimii 07:ssakin. Näppärä kapistus, ei tarvii häikästä vastaantulijoita jos on kuormaa paljon tai vaunu perässä.

Lähetetty: 20.5.2005 1:29
Kirjoittaja samarai
HarZa kirjoitti:joskus räpläilin sitä eikä mitään tapahtunu, enkä tutkinu asiaa yhtään tarkemmin. minkälainen hässäkkä se katkasija oikein on? saiskohan siihen viriteltyä mitään hyötykäyttöö.
äänestykseen en voi osallistua kun en omista "kanttia" mutta tuttu laite se on Samarastakin.

Laite toimii kun kiertää vipua niin "kaksimäntäinen tappi" työntää nestettä putkien välityksellä lamppujen "työsylinterille.

Syy laitteen toimimattomuuteen on useimmiten se, että mäntien päissä olevat kumit ovat irronneet liimauksestaan tai putken liitoksesta on vuotanut nestettä. Laite itsessään on helppo purkaa ja kunnostaa, kuitenkin hieman työläs irrotettava autosta. Uusi laite maksaa esim. Virossa alle 10 euroa joten ei sen kunnostaminen siinä mielessä kannata.

05 -laitteessa ei ole muuten muuta eroa 08:iin kuin putkien pituus, 08:ssa on huomattavasti pitemmät putket.

Lähetetty: 20.5.2005 8:53
Kirjoittaja AI
Toimii umpion vierestä (yläpuolelta) ristipääruuvia kääntämällä. :)

Lähetetty: 20.5.2005 18:16
Kirjoittaja Lada-Jussi
niin tota samaraa en tullut edes ajatelleeksi, mutta kun kysyttiinkin vain kanttiladasta. Ei ole tullut samaroissa edes kokeiltua toimiiko se säätö.

Lähetetty: 20.5.2005 18:41
Kirjoittaja dJONY
Lada-Jussi kirjoitti:niin tota samaraa en tullut edes ajatelleeksi, mutta kun kysyttiinkin vain kanttiladasta. Ei ole tullut samaroissa edes kokeiltua toimiiko se säätö.
Enpä tullut ajatelleeksi noita samaroita ja 110, mutta sitten olisi kyllä varmaan vaihtoehdot loppuneet... :cry:

Lähetetty: 20.5.2005 19:30
Kirjoittaja liero
nivasta moinen omituisuus onneksi puuttuu ,mutta ei ole toiminu ainoassakaan aikaisemmassa larpassa (4.kpl) joissa ko. ominaisuus on ollut :evil:

Lähetetty: 20.5.2005 21:11
Kirjoittaja Team perseauki racing
moinen ominaisuus poistettu ajat sitten toimimattomuutensa takia

Lähetetty: 24.5.2005 20:36
Kirjoittaja tahko
Toimi se säätö joskus kun tuo 1200s oli parivuotias, mutta ei pelaa enää kun ikää on reilut kymmenen kertaa enempi. Riuhdoin ne ritumit ja siimat pois - ei pyöri kuin nuppi joutavaa kojelaudan alla. Taitaa olla koko laitos enempi noita akkoja ja vähän akkamaisia miehiä varten.

Lähetetty: 24.5.2005 21:44
Kirjoittaja pressa
akkamaista eli ei mutta 1996 jälkeen rekisteröidyissä pakollinen