Sivu 1/2
Koneen irroitus
Lähetetty: 17.5.2005 20:20
Kirjoittaja iigorr
joo eli oisko jotain hyviä neuvoja moiseen hommaan.
esim miten saan se laatikon ylimmät pultit auki?
Lähetetty: 17.5.2005 20:30
Kirjoittaja Team perseauki racing
otat laatikon hallitunkin varaan ja irrotat laatikon kannakkeen korista, lasket vähän alas päin ja otat mittari vaijerin ja peruutus valon katkasijan johdot irti. lasket vielä lisää ja otat hylsyn johon nivel ja pari jatkoa ja avaat pultit auton alta.
tai jos käytösää on moottori nosturi tai talja niin eikun koko kone ja laatikko pakettina pois pitää olla vaan joku kaverina ohjailemassa pakettia.
nii ja jos on 5 vaihteinen aski niin se systeemi mihin vaihdekeppi tulee täytyy iroittaa ihan ensiksi irottaa yläkautta.
taljan puuteen vuokis olen ites purkanut koneesta kaikki hilpeet pois ja nostanu käsin hyvin se sieltä tulee yksinkin ku on pelkkä lohko jäljellä
Lähetetty: 19.5.2005 19:02
Kirjoittaja Stefa
Laatikon ylimmätkin pultit ovat auenneet ihan kiintoavaimella. Vähän voi joutua muklaamaan, ja hommaa helpottaa jos ottaa moottorin tukikumit kokonaan pois välistä ja sitten pudottaa pakettia alaspäin niin saa lisätilaa noille pulteille. Muutahan hankalaa tuossa ei juuri ole. Kannattaa muistaa sitten moottorin ja laatikon välinen maadoitusjohto ja kytkimen letku jos laatikon irroittaa, noita josksu jotkut unohdelleet...
Lähetetty: 20.5.2005 20:58
Kirjoittaja virtah
Voipi olla taas typerä kysymys, mutta itekkin pitäisi vaihtaa kone ja laatikko.
Ilmeisesti koko paketin kerralla nostaminen ei ole mahdotonta äkkinäiselle?
Onko tällöin taljan kiinnittämiselle paras paikka se lenkki pakosarjan vieressä?
Lähetetty: 24.5.2005 10:42
Kirjoittaja kettu
Ylimmät pultit olen saanut irti 17mm lenkki avaimella, jota on hieman varresta taivutettu. Konetta ei ole tarvinnut liikutella,
Lähetetty: 24.5.2005 11:07
Kirjoittaja RTJN65
kettu kirjoitti:Ylimmät pultit olen saanut irti 17mm lenkki avaimella, jota on hieman varresta taivutettu. Konetta ei ole tarvinnut liikutella,
Jotenkin väittäisin että ovat 19mm pultit.
Lähetetty: 25.5.2005 10:52
Kirjoittaja Pöhö-Andrei
Minä puolestaan olisin vahvasti 12mm pultin puolestapuhuja. Kanta johon avain käy on tuon 19mm mutta itse pultti 12mm.
Tälläistä pikkuasioihin takertelua tänään.
Lähetetty: 25.5.2005 11:17
Kirjoittaja RTJN65
Pöhö-Andrei kirjoitti:Minä puolestaan olisin vahvasti 12mm pultin puolestapuhuja. Kanta johon avain käy on tuon 19mm mutta itse pultti 12mm.
Tälläistä pikkuasioihin takertelua tänään.
Pöhö on oikeassa. Tavallinen M12 kierre siinä pultissa on ja kanta on sittens se johon toi 19mm avain käy

.
Lähetetty: 1.6.2005 13:36
Kirjoittaja kettu
Muistin näköjään väärin ton koon...
Lähetetty: 9.10.2005 19:36
Kirjoittaja liero
mä olen aukaissut ko. pultit auton altakäsin räikällä ja helevetin pitkällä jatkolla + nivelellä, mielestäni helppoa verraten kiintoavaimella nyhräämiseen...
Lähetetty: 10.10.2005 9:11
Kirjoittaja Stefa
RTJN65 kirjoitti:Pöhö on oikeassa. Tavallinen M12 kierre siinä pultissa on ja kanta on sittens se johon toi 19mm avain käy

.
Jos nyt jatketaan pikkuasioihin takertumista niin eikös nuo pultit ole 12x1,25 jengalla eikä tavan ämmäläisellä?
Lähetetty: 10.10.2005 9:26
Kirjoittaja Yogi
Okei, unohdetaan tuo pulttinysvääminen hetkeksi. Minäkin olisin kiinnostunut tietämään, mikä on paras kohta moottorinosturille kiinnittää moottoriin. Ennen talvea täytyy nappiscombin tekniikka nostaa nokalta ja passittaa kori seisomaan katokseen talven yli.
Lähetetty: 10.10.2005 17:11
Kirjoittaja destor
Koneessahan on kaksi koukkua kaiketi vakiona, eiköhän niistä nostamalla tule kohtuu suorassa ylös.
Lähetetty: 10.11.2005 12:34
Kirjoittaja kurppa81
muokkaa vähän sitä avainta niin saa helposti...
Lähetetty: 10.11.2005 16:00
Kirjoittaja ladaracing pori
Meillä on käytössä noin 1metrin pitkä rauta n.8mm tavaraa,päässä t-haara
toiseen päähän hitsattu nivel johon hepattu 19mm hylsy
koneen yläpultit sillä saa avattua helposti kun se tulee vaihdelaatikon takapään yli.