Sivu 1/2
Samara hötkyilee?
Lähetetty: 10.5.2005 19:01
Kirjoittaja Lada-Jussi
Ruisku-Samarassa on ehkä jotain menossa rikki?
Auto nytkähtelee moottorijarrutuksessa ja hyökkii hitaammissa ajoissa pienemmillä vaihteilla (esim. kaupunkiajossa)?
Tällainen on normaalia kaasutin Ladoille mutta ruiskussa tällainen toiminta on alkanut hämäämään. Onko kaasuläpän asentotunnistin menossa rikki tai joku muu osa?
CE-valo ei pala moottorin käydessä ja tyhjäkäynti ja normaaliajo menee hyvin. Tosin sain sen tänään sammumaankin mystisesti kun painoin parkkiksella kytkin polkimen pohjaan.
näitten modernien autojen kanssa saa olla tarkkana, kohta varmaan hajoo koko kone???
tätä ongelmaa on ollut ehkä noin viikon ajan.
Lähetetty: 11.5.2005 17:10
Kirjoittaja Lada-Jussi
mitäs eikö kukaan tiedä mitään vai oliko tämä liian epäselvästi ilmaistu, voi ei, kohta se varmaan kyykähtää tonne tienvarteen.??
Lähetetty: 11.5.2005 17:24
Kirjoittaja maurichia
voin antaa sulle hyvän vinkin ÄLÄ AJA SAMARAA VAAN VAIHDA TAKAPOTKUUN
Lähetetty: 11.5.2005 17:32
Kirjoittaja Lada-Jussi
maurichia kirjoitti:voin antaa sulle hyvän vinkin ÄLÄ AJA SAMARAA VAAN VAIHDA TAKAPOTKUUN
ei ei, vasta olen siirtynyt näihin samaroihin ja nyt alkaa huolestuttaa kun sen kulku on samanlaista tökkimistä kuin vanhalla takavedolla

no ohan tossa tuollainen tökkivä takavetonen vara-autona, siinä ei sinänsä tökkiminen haittaa kun se on ominaisuus

Lähetetty: 11.5.2005 17:35
Kirjoittaja maurichia
niinpä ja kyllä itä-autot aina noi japanin romut voittaa
Lähetetty: 11.5.2005 17:44
Kirjoittaja Team perseauki racing
Lada-Jussi kirjoitti:maurichia kirjoitti:voin antaa sulle hyvän vinkin ÄLÄ AJA SAMARAA VAAN VAIHDA TAKAPOTKUUN
ei ei, vasta olen siirtynyt näihin samaroihin ja nyt alkaa huolestuttaa kun sen kulku on samanlaista tökkimistä kuin vanhalla takavedolla

no ohan tossa tuollainen tökkivä takavetonen vara-autona, siinä ei sinänsä tökkiminen haittaa kun se on ominaisuus

älä ihmeessä siiry samoroihin, ajele vaan niillä takavetosilla. 2kpl on meidän perheessä samaroita ollu ja molemista huonoja kokemuksia (kaasutin ja ruisku) ja ei mulla vaan nyhdä toi takavetonen ku korvas vanhan alipainen kaasarin uudella mekaanisella
Lähetetty: 12.5.2005 8:03
Kirjoittaja pressa
tuohon nykimiseen voisi kokeilla seuraavaa koktailia ei ainakaan pahenna jos ei paranna
2dl. kaksitahtiöljyä ja 3dl. polttoaineenjäänestoa kaadetaan tankkiin kun on kymmenisen litraa bensaa jäljellä ajetaan kymmenkuntakilometriä kolmosella lähes kaasupohjassa tällä operaatiolla tulee karstoja poistettua ja suuttimet voideltua
Lähetetty: 12.5.2005 11:10
Kirjoittaja Yogi
pressa kirjoitti:tuohon nykimiseen voisi kokeilla seuraavaa koktailia ei ainakaan pahenna jos ei paranna
2dl. kaksitahtiöljyä ja 3dl. polttoaineenjäänestoa kaadetaan tankkiin kun on kymmenisen litraa bensaa jäljellä ajetaan kymmenkuntakilometriä kolmosella lähes kaasupohjassa tällä operaatiolla tulee karstoja poistettua ja suuttimet voideltua
Eikö polttoainejärjestelmän puhdistusaine tee samaa. Sitä ohjeiden mukaan tankkiin ja ajoa. Erona vaan, että siinä ei tarvi ajaa kolmosella hana pohjassa.
Lähetetty: 12.5.2005 16:50
Kirjoittaja pressa
siis tämähän koktaili on polttoainejärjestelmän puhdistus
mutta tuo kolmosella ajo on karstanpoisto joka on hyvä tehdä samalla tosin voihan sen tehdä niinkin että reippaalla tyhjäkäynnillä vettä imuun
mutta mielestäni tuo ajaminen helpompi
Lähetetty: 12.5.2005 17:33
Kirjoittaja Lada-Jussi
mä huudatan samaraa lähes aina kolmosella, pääseekö se silloinkin karstottumaan, yleensä väitetään että matalilla kierroksilla vedätettäessä kone karstottuu, vai onko se vaan joku uskomus?
eihän ruisku autoihin uskalla tollasia poppaskonsteja käyttää, hajoo pian katit ja tietokoneetkin?
Lähetetty: 12.5.2005 21:20
Kirjoittaja samarai
itsellä ei ole taas kun pelkkiä hyviä kokemuksia ruiskusamarasta ja ei niin hyviä kaasarimallista.
Valitettavasti en tosta ruiskutekniikan huollosta ymmärrä muuta kuin putsarin vaihdon.
Lähetetty: 12.5.2005 21:40
Kirjoittaja pressa
olen samanlaisen koktailin juottanut omale satakympillenikin ja tuo isolla vaihteella hitaasti ajaminen todellakin aiheuttaa karstoittumista eli jos olet "huudattanut" kolmosella niin silloin vain koktaili tankkiin ja normaalia käyttöä ei ainakaan huonone mutta voi parantua
Lähetetty: 23.5.2005 18:06
Kirjoittaja Lada-Jussi
keksin hienon vikateoriankin tuolla hötkyttämiselle.
Ruiskun ohjain on saa singnaalia nopeustunnistimelta ja ne yhdessä tulkitsee nopeuden väärin jos palikat onkin ohjelmoitu 175/70-13 renkaalle, nyt kesärenkaana onkin 165/70-13 jonka halkaisija väärentää nopeuksia ja se sotkee nopeuden vaihtelutilanteissa moottorin ohjausta. ongelmaakin alkoi esiintymään kun vaihdoin kesärenkaat alle.
eikö ole hyvä teoria? todistaa taas että tuninki ei kannata

Lähetetty: 23.5.2005 18:21
Kirjoittaja samarai
joo se on hyvä että LadaJussikin on selvinnyt noilta tuuning- harharetkiltään. Oppirahat on aina maksettava.

Lähetetty: 26.5.2005 19:37
Kirjoittaja jasu35
Ootko Jussi saanut selville vian?

mulla tekee toi uusin hankinta,eli -97 ruisku samara ihan samaa,hötkyilee moottori jarruttaessa ja 1 tai 2 vaihteella ajettaessa.
