Sivu 1/1

Mistä "ohjeet"?

Lähetetty: 9.5.2005 20:27
Kirjoittaja Judge
mistä saisi jonkinlaista "ohjetta" turbon
väsäämiseen tai hyviä kuvia tä saisi kaiken selville?

Ei oo tullu ikinä oltua tekemisissä turbojen kanssa.

Lähetetty: 9.5.2005 20:30
Kirjoittaja pressa
tuosta ylhäältä painat tuon suurennuslasin vieressä olevaa haku sanaa ja kirjoitat sinne turbo ja luet kaiken ja katsot kaikki linkit niin siinä on viikoksi lukemista

Lähetetty: 9.5.2005 20:32
Kirjoittaja Judge
Juu luin niitä kyllä tossa tovin jos toisenkin mut ei pistänny silmään mitään "ohjetta"

Lähinnä mistä lähteä liikkeelle ja mitä pitää tehdä jotta se viel toimisi.

Lähetetty: 9.5.2005 20:36
Kirjoittaja pressa
no toinen mahdollisuus on että tulet kokoontumisiin ja siellä keskustelet näiden turbomiesten kanssa heiltä saat suoraa tietoa ja näkee livenä kuinka on tehty ikaalinen toukokuun lopussa ja hämeenlinnan rata päivät heinäkuussa

Lähetetty: 9.5.2005 20:36
Kirjoittaja pappa- igor
tarvit turbon, paineistettavan kaasarin tai kaasarit.. ruiskun pensapumpun, ahtoputket, ahtopaineen mukaan säätyvän pensanpaineen säätimen, öljylinjat turbolle ja paljon kärsivällisyyttä. Välijäähdytin on myös hyvä olla.. :twisted:

Lähetetty: 9.5.2005 20:39
Kirjoittaja Judge
Juh kiitos noilla pääseekin jo alkuun.

Ei oo tarkoitusta ottaa mitään 200 heppaa irti
vaan kunhan aloittelen ja opiskelen jollain pienemmällä määrällä.

Lähetetty: 9.5.2005 21:11
Kirjoittaja Lada-Jussi
kysytääs vielä ku vauhtiin päästiin, että jos asentaa jostain valmiin turbopaketin kiinni koneeseen niin milläs ne säädöt, ettei käy niin kun koneen laittaa käyntiin että pamahtaa kone taivaan tuuliin kun ahtoja on aivan liikaa? eikös ne jotenkin säädetä ja olen kuullut että se on tosi tieteellistä hommaa eikä sitä ihan joka jamppa tee?

Lähetetty: 9.5.2005 22:01
Kirjoittaja Stefa
Ei se nyt salatiedettä ole, mutta jonkinverran on hyvä olla tietoa ja seosmittari minimissään.

Turbolla tosiaan se huono puoli että väärillä säädöillä se tuhoaa koneen todella nopeasti.

Ahtopaine säädetään hukkaportista (se helppo temppu), mutta taas seosten säätö läpi kierroslukualueen on vähän monimutkaisempaa.