Ostajat
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Vuosi sitten kesällä kauppasin 88 nappisilmää noin 300e hintaan. leimaa oli pitkälti yms. Jokunen renkaanpotkija kävi ihmettelemässä, ja hinta oli mukamas liian kova. kaiken maailman mutinaa ja sanottavaa löytyi mutta rahaa ilmeisesti ei
Sitten veljen luokkakaveri lupasi ostaa näkemättä, ja päätös piti myös Ladan nähtyään.

Sitten veljen luokkakaveri lupasi ostaa näkemättä, ja päätös piti myös Ladan nähtyään.
.
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
no ei nyt varsinaisesti ladan ostajista mutta moottoripyöriä oon jonkun verran myynny. se on varma että jos ostajalla on joku naapurin kaikki tietävä mukana niin tallin ovet voi laittaa kiinni, koska ostaja olisi ehkä kiinostunutkin mutta naapurin "asiantuntija" etsii kaikki mahdolliset viat. esim. tässä on naarmuja, kytkin on loppu jne...
esim viivekesänä myin 125cc dr suzukia vm 86 hintaan 500e pyörässä oli rempattu alakerta, uudet jarruhihnat, uusi takarengas, kilvissä ja alakerta rempattu. ja tällä hinnalla muutama kävi vielä narisemmassa että saa näitä halvemmllakin, kehotin ostamaan jos löytää siitimmän ja halvemman.
esim viivekesänä myin 125cc dr suzukia vm 86 hintaan 500e pyörässä oli rempattu alakerta, uudet jarruhihnat, uusi takarengas, kilvissä ja alakerta rempattu. ja tällä hinnalla muutama kävi vielä narisemmassa että saa näitä halvemmllakin, kehotin ostamaan jos löytää siitimmän ja halvemman.
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
kaupantekohan on aina vääntämistä
itse laitoin aikoinaan ladaan edullisen hinnan (2000mk) että ei tarvitsisi vääntää niin kyllähän katsojia oli mutta puolet (1000mk) olisi hintaa pitänyt tiputtaa
totesin että parempi viedä kilvet pois ja laittaa latoon odottamaan jotain kun puoli ilman en viitsi antaa
sitten kun oli kilvet pois niin ostaja ehdokas kävi itkemässä kun en myynyt kun oli kilvissä
ilmoitin että se 2000mk mikä oli hintana niin sillä sen olisi saanut ja saman se maksaa vieläkin
tonnilla annan sen mädäntyä latoon koska mikään pakko minun ei ole sitä myydä
itse laitoin aikoinaan ladaan edullisen hinnan (2000mk) että ei tarvitsisi vääntää niin kyllähän katsojia oli mutta puolet (1000mk) olisi hintaa pitänyt tiputtaa
totesin että parempi viedä kilvet pois ja laittaa latoon odottamaan jotain kun puoli ilman en viitsi antaa
sitten kun oli kilvet pois niin ostaja ehdokas kävi itkemässä kun en myynyt kun oli kilvissä
ilmoitin että se 2000mk mikä oli hintana niin sillä sen olisi saanut ja saman se maksaa vieläkin
tonnilla annan sen mädäntyä latoon koska mikään pakko minun ei ole sitä myydä
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Pressa on asialinjoilla! en minäkään viitsi alkaa Ladoja alihinnalla myymään siksi ne nyt mätäneekin farmilla, parempi niin, vaikka moni sitä kummaksuu. Olisiko tämä sellainen kerhon virallinen linjaus?pressa kirjoitti:kaupantekohan on aina vääntämistä
itse laitoin aikoinaan ladaan edullisen hinnan (2000mk) että ei tarvitsisi vääntää niin kyllähän katsojia oli mutta puolet (1000mk) olisi hintaa pitänyt tiputtaa
totesin että parempi viedä kilvet pois ja laittaa latoon odottamaan jotain kun puoli ilman en viitsi antaa
sitten kun oli kilvet pois niin ostaja ehdokas kävi itkemässä kun en myynyt kun oli kilvissä
ilmoitin että se 2000mk mikä oli hintana niin sillä sen olisi saanut ja saman se maksaa vieläkin
tonnilla annan sen mädäntyä latoon koska mikään pakko minun ei ole sitä myydä

- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
eiköhän tuo päde joka laitteeseen. parempi olla ootamassa hyviä aikoja ku myydä alihintaan, jos joku jotain tosiaan tarvii nii kyllä se siitä kohtuu hinnan maksaa.Lada-Jussi kirjoitti:Pressa on asialinjoilla! en minäkään viitsi alkaa Ladoja alihinnalla myymään siksi ne nyt mätäneekin farmilla, parempi niin, vaikka moni sitä kummaksuu. Olisiko tämä sellainen kerhon virallinen linjaus?pressa kirjoitti:kaupantekohan on aina vääntämistä
itse laitoin aikoinaan ladaan edullisen hinnan (2000mk) että ei tarvitsisi vääntää niin kyllähän katsojia oli mutta puolet (1000mk) olisi hintaa pitänyt tiputtaa
totesin että parempi viedä kilvet pois ja laittaa latoon odottamaan jotain kun puoli ilman en viitsi antaa
sitten kun oli kilvet pois niin ostaja ehdokas kävi itkemässä kun en myynyt kun oli kilvissä
ilmoitin että se 2000mk mikä oli hintana niin sillä sen olisi saanut ja saman se maksaa vieläkin
tonnilla annan sen mädäntyä latoon koska mikään pakko minun ei ole sitä myydä
esim tuttu myi viime syskynä 77 vuoden tanarin loppujen lopuks paljon halvemmalla mitä pyyti, siisti ja täysin alkuperäinen, nykysin taunus on täysin paskana ja paaliin menossa
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
niin tuo myyminenhän on aika veikeä juttu
ostaja olettaa aina että kun jotain myydään niin sitä myydään rahanpuutteen vuoksi ja siksi yrittävät tarjota mahdollisimman vähän kun sen on kuitenkin pakko myydä
mutta kaiken tavaran säilyttäminenhän taas tuo tuon tila ongelman minkä jussi on ratkaisut miehekkäästi muuttamalla keskelle ei mitän mihin mahtuu junakin takapihalle ( vitsiä pukkaa )
taajama/kaupunki alueella säilyttäminen on aina ongelma itse tosin sain vanhan ladan ylistaroon kototaloni latoon ja tarkoitus olisi nyt kokeilla sitä koota ( etunavat ja syyläri irti ollut lainalla toisessa autossa) ja kokeilla vähän ajella ensikesän aikana
ostaja olettaa aina että kun jotain myydään niin sitä myydään rahanpuutteen vuoksi ja siksi yrittävät tarjota mahdollisimman vähän kun sen on kuitenkin pakko myydä
mutta kaiken tavaran säilyttäminenhän taas tuo tuon tila ongelman minkä jussi on ratkaisut miehekkäästi muuttamalla keskelle ei mitän mihin mahtuu junakin takapihalle ( vitsiä pukkaa )
taajama/kaupunki alueella säilyttäminen on aina ongelma itse tosin sain vanhan ladan ylistaroon kototaloni latoon ja tarkoitus olisi nyt kokeilla sitä koota ( etunavat ja syyläri irti ollut lainalla toisessa autossa) ja kokeilla vähän ajella ensikesän aikana
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Siis joo harvoinhan tää myynti helppoa on. Siis ei ainakaan ns. halpojen merkkien ja mallien kanssa koskaan tunnu saavan edes omiaan pois. Erikseen on sit nää trokarit jotka ostaa markalla ja vetää maalin päälle ja myy kahdella markalla. Mitä sitten tulee näihin lato/peltoautoihin niin se täysin mätä ja kiinni ruostunut auto on tosi paha sit enää myydä muuta kun kattilatehtaalle. Erikseen on sitten nää tosi spesiaalit mallit joita ei muualta enää saa kun sieltä kuusen alta. Mut tähän erikoiseen tilaan ei Lada taida koskaan päästä vähän arvostuksensa johdosta.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
minun lato säilytykseni on toteutettu siten että laattiana on 20cm vahvaa ylikäytävän kantta jonka alla on muovi estämässä maakosteuden nousua auton ympärillä on tilaa puolisentoista metriä ja lasit hieman raollaan
toki olemassaoleva ruoste on jatkanut työtään mutta uutta ruostetta ei ole syntynyt
ruostumisenkin olisin voinut pysäyttää öljyämällä auotn päältäkin mutta jäi silloin tekemättä ja silleen
mutta olkoon siellä ja tehdään tai jätetään tekemättä jotain
toki olemassaoleva ruoste on jatkanut työtään mutta uutta ruostetta ei ole syntynyt
ruostumisenkin olisin voinut pysäyttää öljyämällä auotn päältäkin mutta jäi silloin tekemättä ja silleen
mutta olkoon siellä ja tehdään tai jätetään tekemättä jotain
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
Kaupankäynnissä voitto tehdään ostaissa, ei myydessä. Eli jos ostat markkinahinnalla, et saa myytyä voitolla. Mutta jos ostat alihintaan, saat voittoa kun myyt markkinahintaan.veli alexei kirjoitti:Siis joo harvoinhan tää myynti helppoa on. Siis ei ainakaan ns. halpojen merkkien ja mallien kanssa koskaan tunnu saavan edes omiaan pois. Erikseen on sit nää trokarit jotka ostaa markalla ja vetää maalin päälle ja myy kahdella markalla.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Kaikenlaisia mahtuu tähän joukkoon sankkaan.
Paljon on näitä, jotka lupaavat kymmenen hyvää ja kaksikymmentä kaunista puhelimessa/meileissä, ja sitten kun kaupankäynnin pitäisi alkaa etukäteen sovittuna aikana, niin kavereita ei saa kiinni millään.
Löytyy myös hirveästi kuvankeräilijöitä, jotka haluavat vain kartuttaa kokoelmaansa.
Jos myydään jotain kokonaisedullista osaa (tyyliin alle 20 euroa), niin osa pitäisi viedä jollekkin ostajan kumminkaimantutunnaimalle kahdensadan kilometrin päähän omalla autolla.
Taisin tältä foorumilta lukea, että ostaja menee AINA myyjän luokse.
Onneksi näitäkin löytyy. Myin sen miun bemarin tässä joku aika sitten. Ostaja soitti sunnuntaina ja kysyi, että voisiko tulla katsomaan illemmalla. Lupasin tottakai. Odottelin sitten sitä illempaa. Kaveri soittaa uudelleen neljän kieppeillä, ja pyytää anteeksi, kun ei ehtinyt aikaisemmin soittamaan. Kysyi, että saako vielä tulla. Koska piti kuitenkin valvoa illalla, eikä seuraavana aamuna ollut mihinkään menoa, niin lupasin tottakai. Kaveri tulee sitten kuskin kanssa vähän kahdeksan jälkeen. Tutkii bemarin huolella, ja lyö meikälle sovitun määrän rahaa kouraan. Hinnasta ei ollut puhetta puhelimessa lainkaan.
Puoli kymmenen aikaan bemarin takavalot hävisivät meidän pihasta viimeisen kerran.
Vielä kun noita sattuisi useammin kohdalle.
-Henkka-
Paljon on näitä, jotka lupaavat kymmenen hyvää ja kaksikymmentä kaunista puhelimessa/meileissä, ja sitten kun kaupankäynnin pitäisi alkaa etukäteen sovittuna aikana, niin kavereita ei saa kiinni millään.
Löytyy myös hirveästi kuvankeräilijöitä, jotka haluavat vain kartuttaa kokoelmaansa.
Jos myydään jotain kokonaisedullista osaa (tyyliin alle 20 euroa), niin osa pitäisi viedä jollekkin ostajan kumminkaimantutunnaimalle kahdensadan kilometrin päähän omalla autolla.
Taisin tältä foorumilta lukea, että ostaja menee AINA myyjän luokse.
Onneksi näitäkin löytyy. Myin sen miun bemarin tässä joku aika sitten. Ostaja soitti sunnuntaina ja kysyi, että voisiko tulla katsomaan illemmalla. Lupasin tottakai. Odottelin sitten sitä illempaa. Kaveri soittaa uudelleen neljän kieppeillä, ja pyytää anteeksi, kun ei ehtinyt aikaisemmin soittamaan. Kysyi, että saako vielä tulla. Koska piti kuitenkin valvoa illalla, eikä seuraavana aamuna ollut mihinkään menoa, niin lupasin tottakai. Kaveri tulee sitten kuskin kanssa vähän kahdeksan jälkeen. Tutkii bemarin huolella, ja lyö meikälle sovitun määrän rahaa kouraan. Hinnasta ei ollut puhetta puhelimessa lainkaan.
Puoli kymmenen aikaan bemarin takavalot hävisivät meidän pihasta viimeisen kerran.
Vielä kun noita sattuisi useammin kohdalle.
-Henkka-
mulla on tällainen kokemus erään 2105 myynnistä jonka vuosimallia en muista:
Eräs umpivenäläinen ladanostaja tutki siitä pelkkää kojelautaa noin tunnin ajan- ei yhtäkään mitään muuta asiaa. Lopetettuaan aivan uskomattoman tarkan tarkastusoperaationsa hän vastasi hieman suomenkieltä osaavan tulkkinsa välityksellä- tama ei sopiva auto meille, kiitos.
Eräs umpivenäläinen ladanostaja tutki siitä pelkkää kojelautaa noin tunnin ajan- ei yhtäkään mitään muuta asiaa. Lopetettuaan aivan uskomattoman tarkan tarkastusoperaationsa hän vastasi hieman suomenkieltä osaavan tulkkinsa välityksellä- tama ei sopiva auto meille, kiitos.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»