Ladan rienaus
Ladan rienaus
Mielenkiintoista tekstiä Sivustolta: http://i.org.helsinki.fi/lassial/Alt/ob ... /forum.htm
"...Tämän mallin voi esittää seuraavalla tavalla. Ihminen havainnoi elämänsä ulkoisia olosuhteita, esim. "minulla on auto". Sitten hän lokeroi ne hyviin ja huonoihin, onnellisuutta ja onnettomuutta aiheuttaviin. Auton omistaminen voi lokeroitua vaikkapa seuraavaan tapaan: "on hyvä, että on auto, se helpottaa liikkumista" ja "on huono, että auto on viheliäinen Lada, joka saattaa hyytyä tienposkeen milloin vain" etc. etc. Huonoihin asioihin kohdistuu sitten ajatus niiden parantamisesta, ajatus mahdollisesta nykyisyydestä. "Koska auto on huono, olen vähemmän onnellinen, kuin jos minulla olisi parempi auto, kuten BMW. Niinpä haluan Bemarin." Tietenkään ihminen ei lokeroi kaikkea, vaan kohdistaa ajatuksensa joihinkin tiettyihin asioihin. Karkeasti voidaan sanoa, että hän pelkää niitä muutoksia, jotka johtavat nykyisiä huonompiin olosuhteisiin ja toivoo niitä, jotka johtavat nykyisiä parempiin olosuhteisiin. Tämä tuntuu loogiselta. Näinhän me toimimme päivittäin. Missä siis on vika?....."
Älkää kysykö miten tuonne eksyin, en tiedä itsekään, mutta sen tiedän että moinen Ladan rienaus on suuri vääryys!
"...Tämän mallin voi esittää seuraavalla tavalla. Ihminen havainnoi elämänsä ulkoisia olosuhteita, esim. "minulla on auto". Sitten hän lokeroi ne hyviin ja huonoihin, onnellisuutta ja onnettomuutta aiheuttaviin. Auton omistaminen voi lokeroitua vaikkapa seuraavaan tapaan: "on hyvä, että on auto, se helpottaa liikkumista" ja "on huono, että auto on viheliäinen Lada, joka saattaa hyytyä tienposkeen milloin vain" etc. etc. Huonoihin asioihin kohdistuu sitten ajatus niiden parantamisesta, ajatus mahdollisesta nykyisyydestä. "Koska auto on huono, olen vähemmän onnellinen, kuin jos minulla olisi parempi auto, kuten BMW. Niinpä haluan Bemarin." Tietenkään ihminen ei lokeroi kaikkea, vaan kohdistaa ajatuksensa joihinkin tiettyihin asioihin. Karkeasti voidaan sanoa, että hän pelkää niitä muutoksia, jotka johtavat nykyisiä huonompiin olosuhteisiin ja toivoo niitä, jotka johtavat nykyisiä parempiin olosuhteisiin. Tämä tuntuu loogiselta. Näinhän me toimimme päivittäin. Missä siis on vika?....."
Älkää kysykö miten tuonne eksyin, en tiedä itsekään, mutta sen tiedän että moinen Ladan rienaus on suuri vääryys!
.
- Team perseauki racing
Niin, enemmän näkyy noita saksalaisia kulkineita tienposkilla.
Varsinkin 80 luvun bmw:t taitaa olla aika heikkolaatuisia.
No eiköhän joku bmwthyyningtommysbillettsäigädäigäfoorumin porukka älähdä jos vertaa bmwtä Ladaan.
Siis eihän BMW:tä voi ikipäivänä verrata Ladaan: Ladalla pääsee arkipäivät töihin ja viikonloppuna voi puuhastella temppuilevan valokatkaisijan kuntoon tjsp. Bmw:n omistaja kulkee bussilla arkena töihin ja viikonlopuksi saa kulkimensa huollosta laskun kera josta ei suolaa puutu. Siitten b-kuski saa taas rällätä viikonlopun ja alkuviikosta huoltoon.
Ladaan saa muutamalla kympillä kokonaisen toimivan koneen, bemariin saa samalla rahalla bensapumpun.
Hyvän ja melkein ruosteettoman takaveto Ladan saa noin 500eurolla. samaan hintaan saa puhkiruostuneen rääkätyn teinitunatunbemarin laiskimmalla 300tkm ajetulla, väljällä koneella (kilkattavat venttiilit on pop).
Ladassa vilkku toimii kun siirtää vasenta viikseä ylös tai alas, bemareissa vilkut ovat ilmeisen kalliita lisävarusteita, sen verran harvoin moista ilmestystä näkee.
Ladassa on myös toimivat ajovalot, bmw:tä tilatessa on joutunut kovan paikan eteen ja on pitänyt valita joko etusumuvalot (jotka kytkeytyvät automaattisesti päälle kun auto on käynnissä) tai sitten tavalliset ajovalot. Sumarit on ilmeisesti ollut halvempi vaihtoehto
Bmw ei käännä katseita läheskään samalla tavalla kuin Lada.
Jotkut uskovat että bemarilla saa naisia. Sen paikkansa pitävyydestä minulla ei ole tietoa, tiedän vain sen että tosimies (=Ladamies) ei tarvitse autoa naisen saamiseen.
Kerranpa eräässä kuppilassa eräs henkilö yritti iskeä naisia iskän z3:n avaimia esittelemällä. Säälittävää? sen päättäköön jokainen itse
Yleistystä? Kyllä, mikäs sen mukavampaa
Varsinkin 80 luvun bmw:t taitaa olla aika heikkolaatuisia.
No eiköhän joku bmwthyyningtommysbillettsäigädäigäfoorumin porukka älähdä jos vertaa bmwtä Ladaan.
Siis eihän BMW:tä voi ikipäivänä verrata Ladaan: Ladalla pääsee arkipäivät töihin ja viikonloppuna voi puuhastella temppuilevan valokatkaisijan kuntoon tjsp. Bmw:n omistaja kulkee bussilla arkena töihin ja viikonlopuksi saa kulkimensa huollosta laskun kera josta ei suolaa puutu. Siitten b-kuski saa taas rällätä viikonlopun ja alkuviikosta huoltoon.
Ladaan saa muutamalla kympillä kokonaisen toimivan koneen, bemariin saa samalla rahalla bensapumpun.
Hyvän ja melkein ruosteettoman takaveto Ladan saa noin 500eurolla. samaan hintaan saa puhkiruostuneen rääkätyn teinitunatunbemarin laiskimmalla 300tkm ajetulla, väljällä koneella (kilkattavat venttiilit on pop).
Ladassa vilkku toimii kun siirtää vasenta viikseä ylös tai alas, bemareissa vilkut ovat ilmeisen kalliita lisävarusteita, sen verran harvoin moista ilmestystä näkee.
Ladassa on myös toimivat ajovalot, bmw:tä tilatessa on joutunut kovan paikan eteen ja on pitänyt valita joko etusumuvalot (jotka kytkeytyvät automaattisesti päälle kun auto on käynnissä) tai sitten tavalliset ajovalot. Sumarit on ilmeisesti ollut halvempi vaihtoehto
Bmw ei käännä katseita läheskään samalla tavalla kuin Lada.
Jotkut uskovat että bemarilla saa naisia. Sen paikkansa pitävyydestä minulla ei ole tietoa, tiedän vain sen että tosimies (=Ladamies) ei tarvitse autoa naisen saamiseen.
Kerranpa eräässä kuppilassa eräs henkilö yritti iskeä naisia iskän z3:n avaimia esittelemällä. Säälittävää? sen päättäköön jokainen itse
Yleistystä? Kyllä, mikäs sen mukavampaa
.
- Team perseauki racing
- Lada-Jussi
jos ihan unohdetaan että rakastan Ladaa, niin siitä huolimatta en lähtis ostamaan kaksikertaa kalliimpaa ja kolme kertaa enemmän ajettua länsiautoa jossa varmasti riittää korjattaa ja korjaamo laskut ja osat ovat tuplahintaisia Ladan osiin verrattuna. Toi on erikoinen yleistys että Lada hajoaa? sinänsä joissakin piireissä (muut kuin ladistit) kuulee sanottavan että Lada on luettava kulkupeli. joka tapauksessa kaikki autot toimiivat kun ne on oikein huollettu, hajoaminen ei välttämättä ole auton vika, mutta voidaan sitten vertailla mitä huoltomaksaa.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)ladan hajoamisjutut perustuu siihen tosiasiaan että halpana autona ladaa ei huolleta eikä hoideta esim. ostat uuden mazdan ja käsirahan jälkeen sinulla on vielä velkaa kahden ladan hinta= pakko yrittää hoitaa ja huoltaa kaikella lailla että pysyisi edes siihenasti hyvänä että saadaan maksettua
ostaessasi ladan sinulla on uusiauto eikä penniäkään velkaa hoito ja puunaus kestää juuri vain sen ajan kun uuden auton viehätys kestää huolloissakin käydään sitten kun on jotain oikein vikaa
tälläinen mielikuva on minulle syntynyt kun olin yksitoista vuotta huoltoasemalla ja katselin autoilua
ostaessasi ladan sinulla on uusiauto eikä penniäkään velkaa hoito ja puunaus kestää juuri vain sen ajan kun uuden auton viehätys kestää huolloissakin käydään sitten kun on jotain oikein vikaa
tälläinen mielikuva on minulle syntynyt kun olin yksitoista vuotta huoltoasemalla ja katselin autoilua
- Lada-Jussi
minun mielikuva on juuri vastaavanlainen, vaikka olen huoltoasemalla ollut vain viikon työharjoittelussa.pressa kirjoitti:ladan hajoamisjutut perustuu siihen tosiasiaan että halpana autona ladaa ei huolleta eikä hoideta esim. ostat uuden mazdan ja käsirahan jälkeen sinulla on vielä velkaa kahden ladan hinta= pakko yrittää hoitaa ja huoltaa kaikella lailla että pysyisi edes siihenasti hyvänä että saadaan maksettua
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)minulla on nyt muuten ikävä ladakriisi
uudenkarhea lada eikä mitään huollettavaa ja kahtakertaa viikossa useammin ei viitsi pestä
huoltoväliäkin lyhensin mutta silti ei ole mitään tekemistä
opin vanhan kantikkaan kanssa siihen että aina kun huvitti oli jotain mitä voi parantaa tai korjata
eli ei tämä uudenkaan auton omistaminen mitään autuutta elämään tuo
(jos pitää ruuvaamisesta)
uudenkarhea lada eikä mitään huollettavaa ja kahtakertaa viikossa useammin ei viitsi pestä
opin vanhan kantikkaan kanssa siihen että aina kun huvitti oli jotain mitä voi parantaa tai korjata
- ladaraider
On sinullakin huolenaiheet, ikinä ei voi olla tyytyväinenpressa kirjoitti:minulla on nyt muuten ikävä ladakriisi
- Team perseauki racing
joo kyllä näprääminen on siihen asti kivaa ku ei paniikki iske, mutta itse olen hyvin viihtynyt viikot kädet mustina ja remppakampeet päällä. päivisin tulee koulussa rassattua asiakkaiden ja iltasin kotona joko omia tai tuttujen. niin tai toinen syy mielenkiinon loppumisenn on kun ei vaan toimi teit mitä tahansa niin ei tai joku asia ei vaan onnistu, viimestään siinä vaiheessa tulee asennus sanastoo
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
- Lada-Jussi
noita käytettyjen autojen juttujahan yleensä perusteleevat autojen vähäisellä määrällä. ohan noita pieniä länsiautoja kai jonkin verran myyty. Ladan myynti taas alkoi olemaan jo varsin vähäistä, varsinkin kun tuossa vielä eriteltäisiin takavedot ja samaratkin erilleen. Lada menee samaan sarjaan joiden jaguaarien ja rollssien kanssa, mahtaako niitäkään löytyä listalta?Jaska HKI kirjoitti:Katselin TM:n mukana tullutta "Käytettyjen autojen hinnat kevät 2005"kataloogia.Kyllä sieltä hinta löytyi esim. vm. 1996 Opel Corsalle,mutta Lada oli jätetty huomioimatta kokonaan.Vai onko niin että TM:n mielestä Lada ei ole auto ollenkaan?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)