Sivu 1/1

1200:n tyhjäkäynti

Lähetetty: 17.4.2005 16:11
Kirjoittaja povenza
Tossa mun eilen ostamassa 1200 Ladassa meinaa tyhjäkäynti "seilata". Enimmäkseen pelaa mutta välillä meinaapi sammua kiusallisesti varsinkin risteyksissä. Tuskin itäpiilini sitä kiusallaan tekee vaan sille on jokin tekninen selitys. osaako kukaan sanoa mistä vikaa kannattaa alkaa etsiä vai onko kyseessä vian sijaan taas yksi Laadan "ominaisuus"

Lähetetty: 17.4.2005 16:25
Kirjoittaja Lada-Jussi
mä ratkaisin ongelman siirtymällä 95 bensasta 98 oktaaniseen sillä pysyy tyhjäkäynnillä, mutta jos käytät jo 98:a niin sitten onkin eri juttu.... ja vaik kyl tohon vois joku korjaus olla muutenkin kun 95 pitäis riittää ja kaikki sanoo että vika on sit jossain muualla, mut kukaan ei kerro missä? onko tyhjäkäynnin kierrosluku kohdallaan? onko sytytys kohdallaan? onko tulpat oikeanlaiset? onko jotain alipainevuotoja, esim risteykseen tultaessa kun aletaan jarruttamaan niin tehostin aiheuttaa ylimääräistä alipaine aukkoa ja se voi aiheuttaa tuon risteyksissä sammumisen......

Lähetetty: 17.4.2005 17:17
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Jos on kärjellisellä sytkällä ni sit ei mikään ihme, niiten kans on aina semmosia "piikkejä"

Lähetetty: 17.4.2005 18:22
Kirjoittaja pressa
jos taas auto varustettu us83 saasteenalennus järjestelmällä niin melkovarmasti alipaineohjattu tyhjäkäyntisuutin oikkuilee
mutta helpottaisi arpomista jos tietäisi mistä autosta on kyse

Lähetetty: 17.4.2005 18:48
Kirjoittaja Lada-Jussi
toi on 1200 ja oliko vielä ällä, ei pitäis olla kärjetöntä eikä US83:a!! jos on niin auto on tuunattu ja sehän selittää sen miksi ei toimi :lol:

Lähetetty: 17.4.2005 20:40
Kirjoittaja povenza
Se on 1200 L. Eikä todellakaan ole tuunattu. Tätä on vaan ajettu. Vois kokeilla ekana ehkä tulppien vaihtoa, sitten vasta kokeilen kaasarin putsaamista. Mutta siis mitä :?: Onko näissä laitoksissa niinkin hienoja systeemejä olemassa kuin se mikä se nyt oli se saasteenalennusjuttu. Lisävihjeenä vianhakuun vielä että se mun Lasse kävi tunti sitten vähän aikaa tyhjäkäyntiä kun ekana annettiin sille possua :shock: . Mutta pian se taas alkoi päkellellä. Voisko se olla, että kun se oikein kuumana on niin se yrittelis pelata. En nimittäin raskis antaa sille kovin paljon sitä sikaa. Mä arvostan kuitenkin Ladaani.

Lähetetty: 17.4.2005 21:38
Kirjoittaja jta
Jos oikein muistan niin tuosta yhestä viestistä niin oli -89 vuosimalli? Silloinhan siinä on se saasteenalennus järjestelmä. Mutta yleensähän se on ohitettu... Mutta mikäli ei ole niin se tekee aika levottomaksi tuon tyhjäkäynnin tai sitten ei käy ollenkaan tyhjäkäyntiä mikäli alkaa se kalvo siellä mötikässä vuotaan. Ja myöskin se tyhjäkäynnin alipainekalvo myöskin jos vuotaa niin tekee väliin aika kivoja metkuja.

Lähetetty: 17.4.2005 22:11
Kirjoittaja povenza
Missä kohti sellainen mötikkä on ja siis miten se ohitetaan jos sitä ei ole vielä tehty. Ja eihän sen ohittaminen aiheuta sitä, että katsastus karahtaa kiville sitten päästöjen takia. Eihän näin ienoja sydeemejä ole edes avaruusaluksessa (paitsi tietysti sputnikeissa) :mrgreen:

Lähetetty: 18.4.2005 17:32
Kirjoittaja pappa- igor
kyllä sen sitten sen ohituksen jälkeen saa ruuvattua arvoihinsa... omassa kaasaris oli kans se ohitettu ja leima tuli, mutta sitten se veti ittensä niin pirun laihalle eikä auttanut säätö kai siä jotain paskaa oli... pelkäsin pakoventtiileideni puolesta ja vaihdoin venäjän veeperin oikeen kunnon weeberiin...

Lähetetty: 18.4.2005 21:59
Kirjoittaja povenza
Tänään laitoin Valakiaani tulpat ja ilmansuodattimen sekä ölyt+ suodattimen. Nooh...sitte heti kojolle. Tyhjäkäynti päkeltää vaan edelleen. Kyllä vissiin tarttee etsiä se mötikkä tai alkaa jynssäämään kaasaria. Ilmansuodatinta ei muuten varmaan ollut vaihettu ikipäivinä. Oli meinaan sen verran musta että huhhuh. Niin missä se on se mötikkä ja miten sen ohi mennään?

Lähetetty: 18.4.2005 23:32
Kirjoittaja jta
povenza kirjoitti:Missä kohti sellainen mötikkä on ja siis miten se ohitetaan jos sitä ei ole vielä tehty. Ja eihän sen ohittaminen aiheuta sitä, että katsastus karahtaa kiville sitten päästöjen takia. Eihän näin ienoja sydeemejä ole edes avaruusaluksessa (paitsi tietysti sputnikeissa) :mrgreen:
Se mötikkä on (jos ei oo poistettu kokonaan) niin vänkärin puolella siinä releiden alla. Siihen tulee kiinni olikohan se kaks sähköjohtoa ja sitten kaks letkua. Ohittaminen tapahtuu silleen että siirtää sen imusarjalta lähtevän letkun suoraan kiinni siihen tyhjäkäynnin alipainekalvoon. Ja ei ainakaan mulla oo päästöjen kans ollu ongelmia tuon ohituksen takia... Pikemminkin päin vastoin. Mulla tosin vuotaa se mötikkä että otti kait sieltä lisä ilmaa tjtn ku ei saanu päästöjä kohilleen millään.

http://nanno.homeip.net/ladagalleria/di ... m=48&pos=1

Tuossa ois pikku kuva siitä että minkä näkönen.

Lähetetty: 18.4.2005 23:37
Kirjoittaja povenza
Entä ne sähköpiuhat? saapiko ne vaan jättää siihen olemaan missä ne jo on vai mitä...? Niin ja pitääkö kaasari säädellä uudelleen sitte jos sen ohituksen tekee?

Lähetetty: 19.4.2005 8:33
Kirjoittaja Lada-Mies
suosittelisin ostamaan kärjettömän sytytyksen siihen ei pitäis enää potkia jos jankokseen on uskominen... 8)

Lähetetty: 19.4.2005 8:42
Kirjoittaja pressa
toimii kärjelliselläkin sytytyksellä hyvin
siinä kaasuttimessa olevan mikrokytkimen johdot ja alipainepurkin johdot saa jättää paikoilleen mutta se johto joka menee vasemmassa lokasuojassa olevasta mustasta laatikosta(elektrooninen tyhjäkäyntikierrosluvun tarkkailu/säätö laite) puolalle pitää irrottaa
koska kyseinen boksi saattaa jättää kipinöitä pois välistä
toiminta perustuu siihen että ennalta asetettu sytytysjännitteen taajuus kun ylittyy ja mikrokytkimen mukaan ollaan tyhjäkäynnillä niin oikosulkee kipinöitä niin monta että arvo on oikea sekä moottori jarrutuksessa katkaisee sytytysvirran kokonaan ja polttoaine syötön

Lähetetty: 19.4.2005 9:07
Kirjoittaja povenza
Ohhoh.. Taitaa vaatia hieman pään kynsimistä ennen kuin koko tyhjäkäyntiongelma on täysin selvinnyt. Eipä muuta kuin konepelti pystyyn.