Sivu 1/1

...

Lähetetty: 17.4.2005 10:03
Kirjoittaja Lada-Mies
...

Lähetetty: 17.4.2005 13:08
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Täytyy ja täytyy.
Auto on muutoskatsastettava, jos:

* vanteen nimellishalkaisija poikkeaa alkuperäisestä yli 26 mm
* renkaan leveys poikkeaa alkuperäisestä yli 30 mm

Lähetetty: 19.4.2005 0:04
Kirjoittaja povenza
Oletko varma että moinen muutos kannattaa. Lada auton on suunnitellut viisas Neuvostoinsinööri kulkemaan nerokkaalla Lada-moottorilla :D

Lähetetty: 19.4.2005 8:23
Kirjoittaja Lada-Mies
....

Lähetetty: 19.4.2005 13:15
Kirjoittaja Stefa
Ikävä pilata iloa mutta ei taida kunnia tuosta ladankaan koneesta mennä täysin neuvostoinsinööreille "March 1966 witnessed the introduction of the new 124. Destined to replace the 1300/1500 it was an all new car of conventional front engine rear wheel drive layout, powered by an 1197cc four cylinder engine with 60bhp."

Sattumaako? Valaiseekos jussi tässä lisenssiasiassa lisää :wink:

Vielä kuva tuosta 124:n padasta

Kuva

Lähetetty: 19.4.2005 13:22
Kirjoittaja Misha
Joo, eiku kyllä se moottori oli italialaisdesignattu, mutta venäläiset osti moottorin oikeudet kai kokonaisuudessaan. Ainakaan sitä ei ilmeisesti asennettu Fiiatteihin.

Lähetetty: 19.4.2005 14:07
Kirjoittaja Jaska HKI
Fiat on voittanut seuraavat vuoden auto tittelit:

1967 124
1970 128
1972 127
1984 Uno (ykkönen)
1989 Tipo
1995 Punto
1996 Brava/Bravo
2004 Uusi Panda

Jos auto on hyväksi havaittu,niin miksei sitä voisi lisenssillä valmistamaan?Ja kun venäläiset alkavat jotain valmistamaan,niin sitä valmistetaan suuria määriä ja kauan.Näin Ladakerhokin voi näin nauttia näistä autoilun klassikoista :D

Lähetetty: 19.4.2005 15:54
Kirjoittaja Jaska HKI
Kun katselee tuota kuvaa niin eikö siinä ole perinteinen työntötankomoottori,missä nokka-akseli joka on lohkon vieressä siirtää nokan epäkeskeisyys tiedot työntötankojen välityksellä keinuvivustolle,joka on taas kannessa.Keinuvivut taas painelevat venttiileitä nokka-akselin määräämään tahtiin.(voiko tuota vaikeammin sanoa)?

Lähetetty: 19.4.2005 16:50
Kirjoittaja Misha
Jaska HKI kirjoitti:Kun katselee tuota kuvaa niin eikö siinä ole perinteinen työntötankomoottori,missä nokka-akseli joka on lohkon vieressä siirtää nokan epäkeskeisyys tiedot työntötankojen välityksellä keinuvivustolle,joka on taas kannessa.Keinuvivut taas painelevat venttiileitä nokka-akselin määräämään tahtiin.(voiko tuota vaikeammin sanoa)?
Niin, tuo tuulettimen oikealla puolella oleva pyöreä juttu on se missä nokka-akseli on.

Tuo onkin fiiat 124n moottori, joka on siis työntötankokone.

Ladan moottori ehkä fiiatin insinöörien suunnittelema, mutei sitä asennettu fiiuhin (kai).

Lähetetty: 21.4.2005 20:01
Kirjoittaja Lada-Jussi
en minäkään sen taremmin tuota moottorin lisenssijuttua tiedä, mutta useimmiten olen kuullut väitettävän että italialaiset sen suunnitteli Lada tehdasta varten.

Lähetetty: 21.4.2005 20:03
Kirjoittaja Stefa
Tuo moottori tosiaan minkä kuvan laitoin on 1,5-litrainen ja tappikone. Ei se 1,2 -litrainen.